Announcement

Collapse
No announcement yet.

pettern's w124 mercedes 300TD SQ projekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pettern's w124 mercedes 300TD SQ projekt

siden jeg driver og bygger litt kan jeg jo lage prosjekt tråd.

bilen er en 1990mod mercedes 300TD W124.

planen er og bygge en SQ bil i litt budsjett utgave siden dette er første gang jeg bygger meg en "seriøs" bil så blir dette prøve bilen, så mann ikke driter seg ut og ødelegger en dyrere bil :P

planen er at bilen bare skal gå en sesong derfor har jeg ikke tatt så mye hensynt til enkelte ting.

det som alt er gjort der demping av bagasje rom, kabler er strekt, driver nå og bygger ny dør sider som nærmer seg ferdig, mangler litt pussing på ene siden og trekk, a-stolper til diskanter er også ferdig og mangler kun trekk.

utstyr som er planen skal inn:

spiller: pioneer P88rs
    front: Hertz mlk 165
    front forsteker: mosconi AS200.4 aktivt delt til front
    bass: ikke helt planlagt her enda har en GZ hydrogen 15, men vil ha noe annet enn den og lurer da på sundown sa-8 3 stk
    bass forsterker: dynabel 7501
    batteri: apollo a2900.

planene er og få ting så stil reint som mulig og ting gjemt, ønsker ingen show/jåle bil.

kasse bak blir bygd fra vegg til vegg bak mot seterygg, og batteri blir også bygd inn i et rom i den kassa.
    dynabelen blir satt bak på kassa i et nedfelt rom der så kassa står støtt mot seterygg.

for de som vet hvordan en w124 stasjonsvogn ser ut bak, så er det noe nhull i gulvet til den 3'sete rekka, der blir mosconien satt nedi. og hvis mulig så få tak i samme stoffet som resten av baggasje rommet er trekt i og få kassa til og se met mulig orginalt ut og det eneste som skal synes er bass elementene.

for øyeblikket blir det 2 veis front men blir jeg ikke fornøyd blir dette utvidet til 3 veis da det er orginale hull i dash.

har ikke fått tatt så mye bilder men har tatt en del fra dør sider og a-stolper. så får komme med mer seinere etter som ting går videre
    Attached Files
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

noe mer bilder også et av den pene reima jeg bytta mens jeg holdt på
    Attached Files

Comment

Ser bra ut det her. Bra at du poster endel bilder av prosessen. Stå på

Comment

lite tips kan være å fjenrne ca 1mm rundt hele høyttalleren så det bir enklere å trekke og få inn høyttalleren etterpå ; )
        SQ Saab 9-3
        Team dynaBel

Comment

tenkte du av hele ringen inni eller bare glass fiberen på toppen?

Comment

rundt selve høyttalleren rundt alu ringen, jeg pleier å bruke biltema dobbeltsidet teip, det er somregel akkurat
            SQ Saab 9-3
            Team dynaBel

Comment

Det forutsetter jo at elementet nedfelles, ser ikke slik ut her.

Synes gamle elementene mine ser herja ut. :P
              Bmw e34 520:
              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

hehe hadde ikke med i planen og felle dem nei. ja dem har blitt litt det ja, faenskapen har revnet et par steder i skjøtene på opphenget så litt nødløsninger her for og fikse dem, ble ikke seendes så bra ut men funker som fjell men blir nok byttet ut ettervært tenker jeg.

Comment

da har mann gjort deg klar med dørsidene, bare og få trekt. noen som vet hvor jeg får kjøpt noe "skinn" som er ganske så tilnærmet det orginale i mercen? og bør jeg en tynn skomgummi under trekket eller trekke rett på?
                  Attached Files

Comment

da var det blitt gjort mye denne uka, a-stolper og dør paneler er trekt med svart skai fra rainbow tekstil i oslo.
                    front montert og koblet opp på forterkeren, etter mye styr med og lodde sammen kablene fra dynabel, da disse omtrent ikke var lodda og "klypa" på pluggene ikke var klemt sammen så litt lodding og tang ble de bra

mann lærer mye av og feile kan det sies, er noe i det som sies at "mål 2 ganger, kapp en" så diskantene fikk en litt stygg vinkel mot framsetene, så kan si det ble litt banning :P
                    fant også ut at biltema sin spraylim og kontakt lim ikke var noe gunsting når mann skulle strekke mye på skaien.
                    så vet hva jeg ikke skal gjøre eller kjøpe til neste prosjektbil.

så nå mangler det bare og få innstill riktig forran og lime den ene midden nok en gang da den revnet i dag igjen på et nytt sted på opp henget. har bilder men orker ikke laste opp fra kamera så kommer seinere :P

Comment

Working...
                    X