Announcement

Collapse
No announcement yet.

kims stratus prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Da har jeg hatt litt uflaks med stratusen. 2 stk av elementene har tatt kvelden. Det ene har ikke fungert på 1 mnd eller noe. Og det siste var glo varmt når jeg kjente på det. Så der tok tale spolene kvelden. Å det skal sies at jeg ikke spilte høyt da det tok kvelden. Det som er rart at dette er de første elementene jeg kjøpte. Disse sto ikke i samme kasse. Så derfor måtte jeg rive ut 2 av kassene. Tok bare 7 timer å demontere, og sette tilbake igjen. Så nå har jeg kun 2 stk 12" i reserve hjuls kassa. Forsterkerene er skrudd fast i mdf gulv plata. Vurdere og lage en plate over forsterkerene og gjøre bagasje rommet bruker vennlig. Til jeg får bygd om etter hvert. Har lagt ut b2 blokka til salgs så jeg kan kjøpe med en ny mono blokk. Mangler bare litt til ny forsterker planen blir 3 stk 12" etter hvert. Portet selvfølgelig. da blir lasten 1,33 ohm og vil vel levere rundt 3 kw. Men dette kommer til å ta litt tid da det er en dyr hobby. Men vil skaffe litt her og der i mellomtiden. Må faktisk si at den b2 blokka leverer godt i 2 ohm også

Slik ser bagasjen ut nå

Tom jo. bilen blei sånn 15 cm høyere.hehe

ser jeg har glemt å ta bilde etter at jeg satt inn batteriet.

mvh kim

Comment

• på tide at du gikk portet kim
      Ford Focus
      B2 Audio CC15
      B2 Audio Mono v4

Comment

• Da har det blitt gjort litt i stratusen igjen. Ble rett og slett dritt lei av tanken på "rotet" av forsterkerene og ledningene. Så gikk for en litt finere løsning. Nå kan faktisk bagasje rommet brukes til noe. For har jo kun 2 stk 12 nå, Og må gjøre det beste ut av det. Skal lage meg noien "gitter" til bass elementene så ting kan vandre fritt i bagasje rommet. Har hørt meg litt rundt. Og snakket med noen sveise kyndige personer. Så ser ut som at det blir 2 stk 15" dd redline 715 serien i stratusen. med litt modifisering i hatte hylle så vil det passe Uansett, her er noen bilder av dagens jobb

Ferdig resultat

mvh kim

Comment

• Ikke værst
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

• Da får en oppdatere litt. nå står stratusen uten noe sub woofere. Bagasje rommet er mer eller mindre ribbet. er kun forsterkere til frontsett som er i bagasjen.
            Bilen står for tiden på bukk, Da jeg holder på å skifte clutch, termostat, vann pumpe og diverse andre ting. Ting tar litt tid da jeg har revnet litt av bryst muskelaturen, og da kun kan bruke en arm. hehe Men det går i alle fall fremmover.
            Da gir kassa ble fjernet så ble det jo selvfølgelig plass til å borre hull til 2 stk 53mm2 koblinger Den ene blir til cupee varmer og den andre til 1 stk pluss til
            Da det blir flere ledninger så holder ikke orginal pluss punktet. Så da måtte jeg i tenke boksen. Har fått ordnet meg 2 stk kobber skinner av stærrelse stor.
            Da jeg har 2 stk ledninger som går fra dynamo, Så blir det 16mm2 til orginal pluss feste. Som da vil bli koblet bilens orginale koblinger. Pluss punkt nr 2 (kobber skinne) vil bli 53mm3 fra dynamo, 2x53mm2 til batteri bak, Mulig jeg skal se om jeg får modifiser en kabel ekstra til dynamo. Så nå skal det bli god plass til ledningene i alle fall
            Har også fått ordnet meg med en del meter med lib kabler, Både 53mm2 og 25mm2.

Men blir nok litt tid føre det blir bass i kjerra igjen

får legge ved noen bilder

Gz forsterkeren

ingen skarpe kanter

En mat fjøl kan brukes til så mangt,hehe

bakside, knottene til hage gruppa kom fint med,

Ser jeg har dobbelt postet to bilder, men det får bare være
            mvh kim

Comment

• Fint gjort, nøye med detaljene ser jeg. Snakker vi oppgradering av utstyr nå?
              never enough!

Comment

• Takker. Yes det blir det Blir 2x15" dd redline 715. Men må bare ta litt og litt. Regner med å støpe om hele bagasjen og bygge kassa inni bilen Å blir selvfølgelig portet denne gang. Vet at jeg må skjære vekk litt metall i hatte hylla for å få plass til 2 stk 6" porter og muligens litt i metallet ved sete ryggen. Men alt skal selvfølgelig stives opp føre det blir kuttet vekk
                Har også lyst til å støpe om dørene etterhver, Og selvfølgelig nye diskant hus, Da jeg har støpt litt feil vinkel på de
                Men strøm blir først prioritert nå. Sånn at alt ligger klart der. Har fått gjenget opp kobber skinna i motor romm med m10, Har også satt på sikring til batteri i front.

Så da blir utstyret som følge
                Front gladen sql diskanter (focal solid4) forsterker til disse
                Midbass/mellomtone Alpine spx-17 pro (mosconi 200.2) forsterker til disse
                Bruker dele filtrene til spx settet til dette

Bass biten
                Ground zero GZPA1.4000DXII 4kw
                2 stk 15" dd redline 715

tuningen håper jeg å få mellom 28-30hz området

mvh kim

Comment

• Da har jeg fått gjort en del med bilen igjen. Og er endelig snart ferdig med service på den håper å bli ferdig i morgen
                  imellom motivasjons øktene så har jeg fått gjort litt med det elektriske Eneste som var litt drit er at jeg må bygge om luft inntaket mitt da det gamle ikke passe pga kobber skinna Men der skal en finne ne løsning, Mindre filter pluss et bend så håper jeg å være i boks. Mangler fortsatt en ledning på skinna. Men den får vente litt. Må vel ut med fører setet for å skjule den siste 53mm2 kabelen, Da det ikke er mere plass i kanalen til bilen.
                  Åja vet det er mange hvite strips. Men disse blir nok byttet ut etter hvert, hehe

Sikring på batteriet pluss en ny kaben til skinne

Kabel sko presset på

Trekt om og med krympe strømpe

25 mm2 fra kobber skinne til pluss punkt

mvh kim

Comment

• Da er bilen endelig på veien igjen. Da er mer eller mindre alt av kabler i motor rom ferdig Fikk tatt et lite røsk i dag og lagt opp en 53mm2 til og koblet til defa n Har også fått på plass dæsj også.
                    Må få skiftet bakre dempere på bilen også føre jeg begynner å bygge baki bagasjen
                    Men gleder meg til å begynne å bygge igjen. Nå er det bare penger som mangler.hehe
                    Tok ikke bilder av kabel baki bagasjen. men men

Mangler bare kabel sko og sikrings holder

stripset sammen ved torpedo vegg

Ble meget trangt om plassen, Men det gikk

Litt kabel

Defa ur

mvh kim

Comment

• Tid for oppdatering.
                      Har vært mye fram og tilbake de siste mnd. Men nå har jeg endelig fått begynt på stratusen
                      Har rivd alt det gamle og senket gulvet. Så da var det back to beginning igjen. Ny start nye muligheter
                      Har blitt en del tilpasninger selv om det ikke ser sånn ut. Men når en først fikk en mal så gikk det greit. Var litt usikker på akkuratt åssen jeg vil ha det baki. Men har et visuelt bilde i hodet. Greia er at 15" ikke passer heelt sånn jeg ville ha det. Da det kun er 35 cm å gå på inn mot kupeen. Blir ikke noe kapping i den bære stolpen som jeg hadde planer om. Pga så at det bare ble idiotisk ved nærmere inspeksjon.
                      Men etter jeg hadde min bror på besøk så fikk jeg litt flere ideer. Så nå gjenstår det bare å finne grader og tilpasse best mulig, Og få mest mulig kasse størrelse.
                      Skal også ha et batteri til på 95ah, Så det stjeler litt kasse plass. Men det får bare være. Strøm er VIKTIG
                      Så har jeg fått sveiset en batteri holder(ikke sveiset på 15 år) så etter forholdene så ble det ganske bra syntes jeg

Legger ut bilder av det som har skjedd

ut med det gamle

midlertidig kasse som jeg har hatt i bilen noen mnd nå

Da var det bare og dunke og slipe vekk med n

Fra scratch

Så måtte vi ha en ny batteri ramme/holder da

litt kapping og merking

Oh yes Jeg fikk det til

Vi må jo også ha m12 muttere på høhøh

godt en ikke jobber som sveiser,hehe

Den ble puset ned fint, mEn har ikke tatt bilde av det

litt grunning

Litt blå farge(Har egentlig ingen betydning da alt skal gjemmes uansett

Festet og testet(vil bli et feste til, Men det blir støpt inn i kassa

Da fikk en smørt opp fresen, Og den ble som ny igjen

Har frest de litt større enn de skal være, Så det blir lettere og tilpasse

Da har en noe å leke seg med

What is this ?

hmmm

Tja, Sånn kasnskje

Let there be tape

Etter litt reingjøring

Tilpasning

be hold and let the glue do the job

my rig

Etter litt tørking

Fra innsiden

Dette vil bli trekt med hvit skai, Samme gjeler bagasje romm. Alt i hvitt
                      Nå må jeg bare kjøpe bitumen understells masse til mandag. Sånn at jeg får bilen ned fra bukk. Pluss at jeg må sette meg på youtube og lære meg noen støpe triks, og hvordan få det mest mulig robust.
                      Hare kjøpt inn 10 liter polyester og 5kvm med glassifber matte+ et fleece pledd.
                      Får se hvor langt det rekker

mvh kim

Comment

• Wow, dette ser meget lovende ut! morro å se at folk gjør et så grundig arbeid for å få resultater. Kan det være to stk. DD 712 fra redline serien?
                        Edit: jeg så det var 715 fra en post over
                        Last edited by Question mark; 25-08-2014, 16:58.
                        ?

Comment

• Dette er erotisk. Dette er vakkert. Herregud man! Du vet du er bilstere/bass entusiast når dette fremprovoserer et stort glis og slike reaksjoner...
                          Har fortsatt ikke skjønt hvor baffelen blir og hvilken vei elementene skal spille. Det virker som om du her utnytter plassen til det maksimale. Respekt for grundig, pent og orginalt arbeid. Tenker du å skjøte mdf-delene med noe stål og støype oppå? Tror du kommer langt med de støpe komponentene du har, men ikke helt sikkert at det er nok, den hjulbrønnen ser svær ut! Foressten syns jeg batteriholderen din ble fin jeg. Jeg kan ikke sveise og blir nødt til å be om hjelp til denslags.

Gå ut og jobb mer! Dette er særdeles lovende!
                          never enough!

Comment

• hehe Erotisk

Men det så ut til å være noe godt arbeid ja lyst å ta en tur til Alta å jobbe litt
                            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Takk for all God tilbake mld Er litt motiverende det også Hjul brønnen er ca 70 liter om jeg ikke tar helt feil
                              Har fått handlet litt småting i dag.
                              Har fått understells behandlet bilen med 2 lag bitumen basert masse. Kuttet til boltene på topp og begynt å støpe.
                              Fy fader sider jeg bare ang støping. Jaggu er det mye jobb. Har vel gått ca 2,5 liter med polyester i hjul brønn og 1.5 kvm glassfiber strie. Skjønner at jeg må ut og handle mere. Fikk noen luft bobler pga merket ikke de føre det var for sent, Men men er kun første laget
                              Holdt på å klusse alt til, Men da var det en tlf til judys bilstereo, Og da ordnet det seg. Godt en har så hyggelige folk en kan ringe og spørre om råd kl 22.00 på kvelden. Tusen takk for hjelpen
                              Etter en samtalen så ble det jaggu litt moro å jobbe med polysteren, Og for min skyld Jeg elsker polyster lukt. hehe

Men brukte maske, Da jeg skjønte at en fort ble litt bedugget. . høhø

Litt flatt jern til avstiving til hatte hylla

Fresh bitumen

Kappet av toppen

Litt glassfiber
                              Innerst vil jeg kutte en mdf plate og lime sammen med de delte platene. Pluss at det kommer glassfiber over igjen

Ikke helt tørt ennå

prøver å støpe hjul brønn fast i mdf plata

Elementene vil peke innover mot kupeen og skal prøve å forsegle alt rundt, Fikk noen tips og tricks på youtube i går
                              Vil også bli et svært deksel over allt i bagasjen, Så kun fosterkerene vil syntes
                              Håper bare at jeg får det til
                              Skjønner at det kommer til å bli myyyyye pussing frammover
                              Men det er litt moro

mvh kim

Comment

• Goood lawd! Her skjer det fremgang! Jeg er fortsatt ikke helt inneforstått med hva du har tenkt ut. Det er sikkert en bra plan, som jeg bare ikke ser. Skal elementer spille rett inn i seteryggen? Isåfall hvor langt unna? Skal baksetene bort? Isåfall hvorfor ikke gå for en vegg med baffel lenger frem i kupeen?
                                Bra jobba med glassfiber, det er litt jobb det der ja, godt å se at noen folk ikke er redde for å gå igang med ambisiøse prosjekter.
                                En ting til? Hvordan liker de redline elementene at du pøser 2kw på dem? Du har greit med headroom da, kommer nok til å spille noe vanvittig. Lyst til å røpe hva du skal tune til?
                                never enough!

Comment

Working...
                                X