Announcement

Collapse
No announcement yet.

kims stratus prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dette må bare bli så bra når du er ferdig !
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Dette er noe av det desidert mest sofistikerte bygget jeg har sett i et bagasjerom noensinne.
      never enough!

Comment

• Tusen takk for den

Da var en tilbake igjen litt har skjedd. Er mye jobb med små detaljer Har fått noen dejavu opplevelser, Mens jeg har holdt på. Å når jeg har sovet( av en eller annen merkelig grunn) Kanskje det er en bilstereo sjel som hjemsøker meg i drømmene mine. hehe
        Uansett har sitti en del på smd forumet og sett på en del prosjekt tråder, Og youtube. Har fått litt inspirasjon igjen.
        Over til bygget. Hadde på følelsen av at topp plata ikke var stiv nok( selv om den er skummet fast. Så fikk en ide og har fått festet den på en god og sikker måte. Alt skal jo avstives til slutt uansett. MEN er greit å være på den sikre siden.
        Vet at jeg har gapet over mye med dette bygget. Men var også litt for å overbevise meg selv at dette klarer jeg.
        Skal prøve å få limt på en front baffel til også, Regner med at det blir en 16mm plate.
        Er masse småting jeg må få ferdig føre jeg kan begynne med glassfiber. Så ting tar tid. Men begynner å hjelpe seg nå
        Prøver bare å tenke gjennom finessene om det er noe jeg burde gjøre føre jeg lukker kassa helt.
        Fant også ut hvor jeg skal ha kobber skinnene. Blir 10 stk ledninger til hver skinne(altså 20 totalt) Så må jo stå praktisk til.
        Har også fått noen pakker i posten med nyttige duppeditter
        Har vært vanvittig dårlig til å ta bilder nå, Men det er pga har hatt koblet til spotify til anlegget i garasjen. hehe

her er det som har skjedd

Topp til front plate

På plass. Limet med marin tetning

Så var det til toppen 19mm mdf

16 mm topp plate

Så laminerer vi en 19 mm mdf plate oppå der igjen

Grunnene til at det er en "trapp" der er at jeg fikset det problemet medtopp topp plata med en 22 mm spon plate som ble laminert på den andre

Perfekt

Måtte sjekke batteri festet mitt, At det ikke ble konflikter med mdf plata( skal finne på noe lurt der

Måtte leke meg litt med en kobber skinne også. Blir 2 stk av samme kaliber og lengde

Hva er dette

Disse her er super kjekke

Ikke gale å se på( pluss at de sitter sykt godt) lokket spretter ikke opp

12 stk slike som skal baki bagasjen, For ekstra kjøling til forsterkerene

mvh kim

Comment

• Da kommer fortsettelsen. Har fått laget en av bak platene. stivet også av med 1 stk 2x2 til. Blir også lettere og mere forsvarlig å feste bak plata til slutt
          Var et rent helvette å komme til toppen i kassa. Nå angrer jeg på at jeg har satt på den en toppen. Hehe. Men skal få det til. Hadde kun 6dl med polyster igjen, Pluss at den begynte jo å tørke mens jeg holdt på. Men fikk gjort litt i alle fall

Begynner å ligne noe

Ser rett ut

1 stk 2x2 til limet og skrudd fast her og der

Måtte ta en litenb dæsj med høvelen for å få det rett

Så pusset jeg vekk ALT av luft bobler og ujevnheter

Teipet for islags mutterene

Litt polyster og glassfiber. Noen som ser hvor 1 av kobber skinnene kommer?

Var et rent h.... å komme til på toppen

Er kun polyster malt på venstre side

Det er alt jeg har rekt å gjort i dag. Får se om jegv får kjøpt inn mere polyster i morgen
          Men tror jeg skal stifte fast glassfiber matta på toppen hvis det går.

Mvh kim
          Last edited by kimafro; 25-09-2014, 20:53.

Comment

• Hei

Et spennende bygg du holder på med der

Lurte litt på hvor du fikk tak i de plast "hettene" til skruene?

mvh

Tommy S

Comment

• liker hvordan du tenker og gjennomfører det til sluttfase
              abonnerer på tråden (har lest alle 19 sider) tusen takk for at du tar deg tid med å legge det ut

Mvh
              Harald
              The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

Comment

• Takk for det tommy. kjøpte de her http://www.ebay.com/itm/191092136520...84.m1497.l2649
                Masse forskjellige farger

19 sider ja, hehe tusen takk for det. Da ser en hvordan ting eskalerer seg

Jeg kan begynne med at, Står du med glassfiber så bruk briller. Trodde jeg skulle bli blind på den ene øyet i dag. Fikk polyester rett inn i øyet. Svei noe helt vanvittig. Tror aldri jeg har hatt dusj stråler så hardt inn i øyet før. sprutet opp fra penselen. Så fra nå av så er det briller som gjelder ved bruk av polyster
                Må si fleece er helt grusomt å få polyesteren inn i. tror det gikk med 1 liter for å dynke den biten jeg laget. Sjekket i stad og er flere steder det ikke er nok polyester. Men det skal jeg prøve å fikse i morgen. Men ser nå at jeg enten burde startet med den fleecen nede i hjul brønnen og 1 2x4. Eller begynt med en mdf bit og 2x4. Men samme det skal bli bra på denne måten også. Vurderer å helle polyster på baksiden av fleecen. Men er usikker på hvor "bra" det blir.
                Men blir en del jobb med polyster nå i alle fall.

Fått ett lag med glassfiber vs oppe

2 lag på høyre side

Vanskelig å se, Men har stappa inn glassfiber matte og matet på med polyester inn i kanten
                Under batteri ramma

o store stifter

Klippet til og stiftet fast fleece (gikk selvfølgelig ikke inn i glassfiberen

Resten av fruens fleece, høhø

Som dere ser så burde dette vært mettet litt bedre

Ikke helt perfekt, Men skal bli potte tett

Skal også forsterkes med glassfiber matte og strie etter hvert

mvh kim

Comment

• Da har en fått brukt noen timer i garasjen i dag. I dag så har alt gått som smurt har kun gått i polyester og glassfiber
                  Fikk matet resten av fleecen som jeg ikke så i går. Har fått lagt glassfiber remser rundt diverse hjørner og i hjørner. Denne kassa burde bli ganske så død og stiv når jeg er ferdig. Må si at det har vært veldig moro å jobbet i dag. Kjent masse motivasjon.

Glassfiber på begge sider

venstre side. Ble noen luft bobler. Men de var umulige å fjerne, Har rulla og trykt med penselen. Men det kan jeg fikse senere

Rundt hjørnet på høyre side. Var ganske lett og legge rundt

Fikk lagt et lag til på begge sider i topp

På høyre side forsterket jeg også v batteri holder

Ser også at jeg har fått mettet fleecen godt

Smurte på noe polyester på toppen også

Søl og diverse utjevner jeg senere

Litt støv

Har også ryddet bilen litt bedre inni. Og også merket kabler å fjernet dele filtrene.
                  Vurdere når jeg er ferdig å muligens male kassa med gel coat innvendig(vet ikke om det har noe hensikt. Men får se

mvh kim

mvh kim

Comment

• Herlig. Flotte bilder som alltid! Det er en voldsom jobb du har lagt ned i det siste. Angående maling inni så skader det vel ikke. Personlig tror jeg det å slipe flatene glatte er viktigere, så maling blir mer som en bonus. Blir noe av innsiden synlig når dette er ferdig?
                    never enough!

Comment

• det er vell kun to ord som står i stil til dette prosjektet....
                      Helt rått!!

Comment

• Tusen takk for kommentarer Er godt det er noen som skjønner hvor mye jobb det er med glassfiber. Tar sykt lang tid. Men i etterkant så er det verdt det. Ser ikke ut som at det har skjedd mye Men har gått en del glassfiber. Og blitt mye pussing og tilpasning. Har mer eller mindre lagt 1-3 lag med glassfiber rundt hjørner og kanter. Tror ikke jeg trenger så mange runt baffel. Men får vel for 6-7 lag tenker jeg. Vurderer å bare fylle opp med marin tetning på toppen i front. og en baffel over der igjen. Men nå så vil jeg bare tette kassen så mye som overhode mulig fra innsiden, spesielt mot baffel og hjørner. Så blir det hjul brønnen som får kjørt seg litt igjen. Tenker hele tiden at glassfiberen kan løsne fra mdf n i hjul brønn. Men tror ikke det skal bli noe problem Så iløpet av 1 ukes tid så skal jeg prøve å få lagt litt glassfiber hver dag. kjøpte den tykkeste matta, Da den er mye sterkere enn den 300g pr m2. Litt vanskligere å legge og krever mere polyester. Har også brukt litt vevd glassfiber i hjørnene.
                        Så blir det Port etter glassfiberen Tror jeg bare skal kerfe 1 side og pusse ned hjørnet på andre siden av porten, Nå har jeg funnet meg en port kalkulator også takketvære epifant på forumet her. Så da skal ting være litt enklere. Å så sier jeg det igjen. Så var det literene da. Kjenner det er HAT å regne ut. Men det er viktig. Det skal spille lavt i alle fall. Uansett liter.
                        Sitter å funderer på hvor jeg skal ha led stripene. Har 2 stk remser på 5m med vantette smd dioder. Følger emd fjern kontroll for å styre farge og effekter. Lurte litt på å legge noen ved hver forsterker når jeg skal begynne med dekselet, Og muligens opp under ved elementene. Men er litt redd for at dette skal løsne og vibrere ned. Skal kikke litt på baksetene også om det er mulig å trekke om baksete ryggen mot bagasjen Vurdere også grå a stolper, for noe av dæsjen blir jo hvit. er jo grått og hvitt som er tema. Vet en kan lakke skinn interiør også. Så vi får se hvordan det ordner seg

Har vel blitt 3-4 lag der nå, pluss tilpasset og skjærte vekk rundt islags mutterene. og teipet på nytt
                        La også et lag med glassfiber på bunn

Gjorde det samme med venstre side også

Fra innsiden av cupeen

En ser godt hvor jeg har lagt de siste laga

mot fleece, På toppen ble det ikke helt suksess med fiber strie. Skal si det satt godt for å få det av igjen

Ihjørner og knekker

Så ny blir det en del pussing som polyster frammover

mvh kim

Comment

• Jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før polyesterlukta forsvinner fra bilen din?
                          En ting er sikkert, dersom jeg tilfeldigvis er i Skien og opplever inkommende artilleri så skal jeg krype nedi bagasjerommet ditt.
                          never enough!

Comment

• Tja, et par dager Er ikke sikker. Men til min fordel er at jeg liker polyester lukta har hørt noe rykter om at hvis man maler glassfberen så forsvinner lukta. Men den forsvinner vel etter et par uker tenker jeg. Har latt det få tørke godt mellom lagene også. en ting som er sikkert er at det føles som en evighet å legge glassfiber. Har gått med 16 liter polyster og 13-15kvm med diverse glassfiber. skulle tro det var hull i dunkene med polyster. glassfiber mattene bare forsvinner også. jenner jeg brenner etter å få ferdig kassa. Sånn at jeg kan få rengjort bilen inni og Kan begynne på det elektriske og deksler. Nå savner jeg bass til tusen. Måtte få tilfredstilt behovet mitt her om dagen. Å siden den ene kassa som jeg brukte som bord alltid sto i veien, Så fikk jeg opp test benken igjen. Pluss at jeg la opp ledningene orntlig og lagde en liten plate til voltmeter og bryter. Å jaggu så fikk en litt bass i garasjen. Var hel himmelsk
                            Men tilbake til bygget. Hsr mistet telingen på lag med glassfiber. i hjul brønnen i bunn tror jeg det må være 16-18 lag på sidene i alle fall 10. Så begynner å nerme meg. legger vel 3-4 lag noen steder i toppen i hjul brønn som går inn mot mdf n. Har lagt 4-5 lag i hjørner. Men tror jeg skalø legge 2 stk lag til i toppen av kassa ved elementene.
                            Har fått tettet litt med marin tetning, Der jeg tror det er kritisk. Vil jo at kassa skal være potte tett. Litt mere glassfiber og polyster så er vi der
                            Skal se om jeg får laget en front baffel til i morgen. Den skal også forsterke det lile topp stykket jeg kuttet til. Blir vel å fylle opp mellomrommet med marin tetning. Da vil det ALDRI løsne. Får se som jeg test monterer elementene i morgen. For har lyst til å lage en "pynte" plate i front også. For da blir trekkingen av skai lettere.
                            Skal se på montering av led striper også, Hvordan det kan bli

Her kommer en hel haug med bilder av det som har skjedd siden sist

4-5 lag mot batteri

Noen ekstra lag ved hjul bue

Tilpasset rundt

Pusse her og pusse der. Pusset i 3-4 timer for å fi det fint og jevnt

Så var det litt tetting

Har lagt noen lag på fleecen, Tror det er 3 lag eller noe sånt

Måtte litt fug til der også

Test benken min

mvh kim

Comment

• *hatt tatt av* dette er helt konge!

Comment

• Takker.
                                Har fått på plass baffelen i dag. Ble 22mm spon. kan si at den passer som en hanske
                                var mye fram og tilbake for å finne riktig grader og passform. Gikk tom for marin tetning. Men kassa skal være tett nå. Å baffelen er solid som en stein nå fant ut at jeg måtte lage en liten pynte plate. Vet ikke om jeg bare skal skru den fat eller lime den fast. Så nå får ting bare stått og tørke. Så jeg kan klasse på litt polyster og glassfiber i toppen

Først ett kutt

Så et kutt til

god å trang

passet perfekt

litt guffe på toppen

limt fast

Liten pynte list i bunn

mvh kim

Comment

Working...
                                X