Announcement

Collapse
No announcement yet.

kims stratus prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Helt rått! Gleder meg til å følge med videre!

Comment

• Fin port
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Porten ble usedvanlig kul. Får veldig lyst til å teste kerfing selv.
        Når du får frest til en eller annen avrunda kant for åpningen i hattehylla tror jeg det kommer til å se mektig fett ut. Håper du treffer bra på tuningen sånn at det låter bra når du har jobba så mye med denne kassa. Skal du bruke noe sparkel eller polyester inni porten for å få den glatt der sporene går?
        never enough!

Comment

• Originally posted by bass-freek View Post
          Porten ble usedvanlig kul. Får veldig lyst til å teste kerfing selv.
          Når du får frest til en eller annen avrunda kant for åpningen i hattehylla tror jeg det kommer til å se mektig fett ut. Håper du treffer bra på tuningen sånn at det låter bra når du har jobba så mye med denne kassa. Skal du bruke noe sparkel eller polyester inni porten for å få den glatt der sporene går?

De sporene i topp møter toppen på kassa innvendig. Skal legge litt glassfiber i sidene av porten på toppen.
          Skal også fylle di sporene med trelim og polyester. Så blir det vel et lag med glasfiber strie inni porten. Må også se hvordan jeg får best mulig finish på det. pluss at hattehylla må få en bra finish mot porten.
          Porten vil også bli lakkert hvit. I samme farge som bilen muligens Håper jeg treffer på tuningen jeg også.

mvh kim

Comment

• Da har en fått tatt noen avgjørelser og fikset litt. Har ikke orket og stå med bilen i dritt regnet. men fikk tatt et røsk i går og i dag. Har kommet fram til at jeg bruker firkant rør til avstiving. Tar minst volum og er nok en del sterker en 2x2. Vurderte gjengesenger, men det går rett og slett ikke. Så da får vi sveise fast et skjelett inni kassa. Har begynt smått, Men de kuttinge tar tid. og tar på ryggen. Men må avgårde i morgen og få handlet noen meter til med firkant rør.
            Har fått handlet mye snacks og nødvendige ting i dag.

Kuttet til porten

Frest ut så den passer mot den ene toppen av kassa

Ble ikke så gale

Limt sammen

Rundet av kantene med fresen, og litt kjærlighet med sand papir

Har alltid ønsket meg en slik en, så kjøpte bursdags gave til meg selv

Så var det en date med polysteren igjen

stabilt nok?

Ble litt vekt ja

disse skal forsterke toppen av kassa

noe slikt inni kassa ja

Ble ikke så gale sveis

Må nok dessverre borre hull i hjul brønnen som støtte til avstivingene. Hadde jeg vært litt smart så hadde jeg sveiset fast et firkant rør på langs i metallet til hjul brønn. Men hjort er hjort og elg er elg.

mvh kim

Comment

• Hvis du hadde kerfet mere og brekt andre veien hadde du slipt glassfiber inni porten. Da hadde den blitt helt glatt også kunne du heller forsterket på utsiden
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

• Kjenner jeg blir sjalu på framgangen fin, men utførelsen er det ikke noe å si på
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

• Fin oppdatering. En god del arbeid gjort her som vanlig ja. Jeg har veldig troa på de avstivningene dine i stål. Skulle så gjerne ønske at jeg også kunne sveise! Hvor lang tid brukte du på å lage disse støttene? Hvis jeg ikke klarer å få mitt bygg stivt nok må jeg vel krype til korset og lære meg sveising
                  Den porten din er et kapittel for seg selv, vanvittig avansert og ambisiøs, ser finfin ut. Fortsett jobbinga, det blir utrolig kult.
                  never enough!

Comment

• Til Judys Bilstereo. Var redd for at den skulle brekke, men da vet jeg det til neste gang. Hadde vært mye lettere å forsterket kun på baksiden
                    Til defus. Tusen takk, en må bare prøve å ta seg tid noen ganger

Til bassfreek. Brukte vel 10 min på kutting av rør og Sveising. Så tykt gods er ikke så galt å sveise. Men jeg sveiser med fluss tråd.
                    Ting har blitt litt mere avansert en jeg hadde planer om. Har vel egentlig tatt meg vann over hodet. Men skal klare dette.
                    Trur nok kassa skal bli stiv nok nå
                    Sveising er litt morro egentlig

Mvh kim

Comment

• Sveising er kjempemorro! Så lenge du holder deg unna aluminium! Det er balle å sveise på, i alle fall større flater!
                      Ser kjempeflott ut detta! Borre hull i hjulbrønnen? Da tvers gjennom karrosseriet da eller? Gjør godt rent på utsiden (under) og få behandlet med både sink, lakk og tectyl så får du be fint til høyere krefter om at du slipper unna det værste saltet

Blir glad hver gang du slenger ut en oppdatering, for du har virkelig et helt rått prosjekt her!
                      Må si jeg er misunnelig på ferdigheten din med polyester og støping!

Cred i lange baner for prosjektet!

Comment

• Ser ikke ut på oppdateringene som om du har tatt deg vann over hodet, men får du problemer så spør her, så er det sikkert noen som kan gi råd, eller til og med hjelp

Comment

• Mk1 lars. Sink i have, anti rust spray i have, lakk i have, butyl understells masse i have, og min kjære Marin tetning i have
                          Men må ærlig innrømme at jeg vurderer og kutte litt i glassfiberen i hjul brønnen.
                          Men spørs om det blir like sterkt. Ang Sveising av Alu så er det meget u aktuelt. Men jeg kjenner 3 stk som har mad skillz på Sveising. Samme med karosseri, i keepe away der betaler jeg andre for å gjøre jobben.

Til defus. Hadde du gått bak i kulissene så er det mye banning og hjerne vridning bak
                          Men må si at alle de timene jeg har brukt på YouTube og smd forumet, har hjelpt masse. Er egentlig bare fantasien som settet grenser
                          Og kupeen

Har også fått limt hullet i elementet med biltema epoxy. Så får håpe det er så bra som folk sier. Virket meget drøyt. Men det får tiden vise

Mvh kim
                          Last edited by kimafro; 24-10-2014, 10:03.

Comment

• Originally posted by kimafro View Post
                            Til defus. Hadde du gått bak i kulissene så er det mye banning og hjerne vridning bak
                            Litt som i Orange County Choppers?

Comment

• Jeg kjenner Kim og tipper det har gått ei kule varmt her innimellom ja haha Men du skal ha for pågangsmot
                              Ole Petter Holelien
                              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

• Det verst er at det er litt som occ noen ganger. hehe, bare slår ikke hull i dører og vegger da. har vel fått noen rare blikk fra naboene noen ganger

Men har fått vært og handlet litt metall i dag. Men fikk en ide da jeg var på anton w johnsen i dag. Men tenkte at det ikek var noe problem. og min Flax som jeg har så var det jo selvfølgelig STENGT da jeg kjørte tilbake igjen. Men får stikke ned til mandag igjen. Har da nok å gjøre i mellomtiden.
                                Har lagt 5 lag med glassfiber i porten. er for å forsterke og "fylle" ut litt. så i morgen blir det og slipe ned og sparkle porten innvendig Muligens litt lakking også. Ser det tar litt tid med tilpasning av avstivingene. Men må få ferdig porten føre jeg får stivet av alt. Har fått ferdig litt i alle fall

litt marin tetning

smack. Kan si at avstivingen var på sin plass, for når jeg bevegde på festet, så bevegde topp plata seg litt også. Men dette var jeg fullt klar over

spyd?

Litt sink spray på glo varmt metall er fint, tørker på 1,2,3

Så skulle jeg bare flytte sykkelen til guttungen, og klarte ikke å dy meg,hehe

Hadde jo tørket

mvh kim

Comment

Working...
                                X