Announcement

Collapse
No announcement yet.

kims stratus prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kims stratus prosjekt

Da har jeg endelig fått rotet meg til å lage en prosjekt tråd. bilen dette er snakk om er en chrysler stratus 2.0l le98 mod.

det som skal inn i bilen er
    B2 mono(har)
    4x pioneer ts-w308d2(12")(har)

focal solid4(har)blir brokoblet til frontsett
    Alpine spx-17 pro(besillt)

pioneer deh-9300sd(har)

odyssey 2150s(har)skal i bagasjen

skal også ha et nytt batteri forran men vet ikke helt hvilket.men det må bli 44a pga de teite måla i batteri brønnen min og den geniale plasseringa.hehe

har også plan om en bedre dynamo etterhvert.men usikker der også
    signal kabler er jeg litt usikker på

har kjøpt 14m med 53mm2 kabel fra lib

har lyd isolert bagasje rommet og hattehylla med 2 mm silent coat og 2 mm med stp matter.gikk med ca 8m2
    planen er at resten av bilen skal dempes også.men som alt så er alt avhengig av penger.

bak i bagsajen har jeg lagd gulv,men har ikke festet dette ennå.gulvet vil bli boltet i karosseriet til og alt i bagasjen vil bli boltet til gulvet igjen

bass kassene vil bli laget av dobbel 19mm mdf.målet er å få disse to til å bli 140 liter totalt.det vil bli 2 elementer pr kasse

føre jeg begynte

man trenger jo en mal og skjære etter

etter jeg skjærte plata fra mal

å der var plata baki etter jeg splitta den.

etter mye testing fram og tilbake for å få ut reserve hjulet(jeg må ha det der)selvom det er fristende å fjerne det.hehe

laget kabel baner og fått hevet gulvet litt

må ha litt kaffe også
    Last edited by kimafro; 12-12-2014, 00:07.

her er du godt i gang, skal bli spennede og se fortsettelsen

Comment

ferdig utskjært

som sagt bagasjen har blitt dempet.og fikk skjært ut noe møkka rust og fikk sveiset fast ny plate
      bare klasker på med bilder jeg

orginal møkka demping

skrape skrape skrape

magi

et lag med silent coat

vi må jo ha litt stp også.hehe

er ikke noe problem og legge dempe matter når en har en varme vifte fra claes ohlsson til 170kr.hehe.den er faktisk helt rå

hatte hylla var ikke så gal men det var SEIGT den guffa som satt der

Last edited by kimafro; 16-01-2012, 23:39.

Comment

takk skal du ha.tar litt tid og finne fram alle bildene.har lagt det litt hulter til bulter noen plasser.hehe

mvh kim

Comment

utrolig effektiv hvis du har gjort det siden sist jeg skreiv, tar av meg hatten for det
          neida skjønner at du ikke har fått til det, men det der blir nok bra, ser ut som om det er gjennomtenkt og godt utført.. og abg bilder er det bare å mate på slik av vi andre kan lære litt

Comment

vet sånn ca hvor ting ligger.hehe.får håpe det blir bra

nydelige rusta som forsvant og vips

så ble det sånn

og let lag med stp silver over der igjen

der er siste dempinga jeg har lagt til nå.men tenkte å legge et lag til der etterhvert

ut med det gamle stoff setet og inn kommer

paw mye mere komfertabelt

her ser det greit ut å sette bryterene til varme setene

litt over diminsjonering på kableme,men men hehe

ferdig med bryterene

m10 bolter til å feste gulv i bagasjen

10 m pluss og 4 m jording 53mm2 utrolig deilige kabler og jobbe med,selvom det er minus grader

fått måka og pressa kabelen inn i bilen.noe som var et slit

ferdig lodda sko

pluss kabel fra dynamo til batteri/+feste i mitt tilfelle

kabel trekt og lagt i siden til bagasjen

fått loddet minus kabelen også å satt på krympe strømpe

det er så langt jeg har kommet til nå.alt av kabler vil bli skjult.har også vært oppom judys bilstereo og hentet 50mm2 k-rør/split loom og 6mm2 rør super service som alltid.det som er planen min nå er og få lagt strøm forran til bak litt ryddig og sikre alle ledningene.så blir det og få boltet fast gulvet i bagasjen så jeg får begynt å bygge bass kasse vil komme med oppdateringer etterhvert

mvh kim

Comment

Endelig noen som ikke starter en prosjekt-tråd som legger ut et bilde av det og sier "kommer flere bilder når jeg begynner på prosjektet".
              Liker at du ventet til du hadde noe og vise

Du har lagt en god del tid ned i dempinga. Har det gått mye demping på det du har lagt til nå?

Følger med på fortsettelse
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Har gått veldig fram og tilbake med planene mine med bilen. Og har kommet mange mekaniske ting i veien. Men nå er bilen så å si 100%frisk. Er første bil jeg faktisk har gått grundig til verks på. Når jeg førsk skal gjøre noe så hvorfor ikke gjøre noe en alltid har villet.hehe. Liker selv å lese andres prosjekt tråder og syntes at det er morro med bilder. Somregel så står jeg i garasjen og skrur til svarte natta,og da blir somregel ikke pc første prioritet. Men en skal jo ha litt familie liv og sosial liv også
                Jeg bare håper alt går sånn som jeg har tegninger på oppe i hodet. Dempinga har det gått en god del timer på ja,Men faktisk bare jeg rygget bilen ut av garasjen for vask så hørte jeg forskjell på støy som natt og dag. Men er egentlig ganske gira på å få bygget ferdig bass kassene å få testet hvor mye den dempinga hjelper. Gikk med 8kvm til bagasjen 4 m2 med silent coat 2mm matter og 4m2 med stp silver 2mm må egentlig skryte velig av begge typene, Var meget lette å legge. Men syntes stp n var best og forme men litt varme. Demping av bilen går jo også på comfor under kjøringa

mvh kim
                Last edited by kimafro; 17-01-2012, 12:58.

Comment

Noe jeg glemte å nevne på er at jeg har trekt ferdig ledninger til dørene forran,Noe som gikk egentlig ganske greit på denne bilen. Selvom en måtte være litt tolmodig

Jeg slapp heldigvis og borre mellom kontaktene som fryktet,men fant en plass oppe i hjørnet som 4mm2 kabelen gikk fint imellom.

Mvh kim

Comment

Da har jeg fått gjort litt til i dag.begynner å bli bedre etter feber og lunge betennelse. Så nå er det bare å få gjort litt. Har fått ryddet opp i motor rommet og lagt nye split loom/flexrør til 53mm2 kablene og til 6mm2 kabelen(til eletrisk sete og varmeseter)
                    Har også fått ryddet alle kablene nedi siden på gulvet, Mwn sliter litt med å få den til å passe perfekt igjen. Men det fikser jeg i morgen eller noe sånt. Måtte ut med sete igjen for å trekke pluss kabelen så den ikke var synlig. Så nå ser det iallefall ryddigere ut på fører siden. Har også fått lagt ny jording fra motot blokk til chassis, Igjen må jeg si at lib kablene er meget fine og jobbe med. Det er egentlig det jeg har rekt og gjort i dag

litt lodding brukte disse skoene da di andre blir litt tykke og bruke på festene til motor

ny jordings kabel

kabel på plass med splitloom

festet i demper tårnet

nytt splitloom fra dynamo

pluss kabelen til anlegget og til setet ferdig med beskyttelse

etter jeg fikk et spørsmål på om ang hvor jeg har trekt inn ledningen så legger jeg ut bilder av det

[IMG]http://i950.photobucket.com/albums/ad343/kimafro/2012-01-25213007.jpg[/IMG]
                    håper dette kan hjelpe.hehe

mer eller mindre ferdig

flere bilder vil komme når jeg har fått gjort litt mere

Mvh kim

Comment

Da har jeg fått på plass dæsjbordet og div andre deksel. Begynner å lingne en hel bil igjen. Hehe.
                      Har fått gjort ferdig den ene siden av bilen med deksler og skjuling av kabler, Mer eller mindre. Har fått på plass bak sete ryggen for å tilpasse gulvet i bagasjen. Har også fått borret til to fester med m10 bolter til den ene plata til gulvet. Klarte jo selvfølgelig og borre feil to ganger. Alt har gått meget tregt i dag. Its one of those days. hehe. Har blitt mye fine gloser underveis

bilder av dagens økt

fått på plass dekselet, men var litt køddent og få på igjen pga kablene

fått på plass dæsjen

fått på dekslene bak

baksete ryggen på plass

meine playa

under fører setet *host*
                      har fått på plass setet igjen

bilen satt på bukk,er ikke store plassen i garasjen min. men bedre enn ingenting

en bolt

og to bolt.hehe håper det er bra nok hold i. kassa vil også stive opp gulvet etterhvert

tar den andre siden i morgen

under bilen

er jaggu ikke lett å få boltene presis der en vil ha di

Dette er det jeg har rukket og gjort i dag

mvh kim

Comment

Bare husk å smør på godt med tectyl rundt hullet så ikke det ruster..
                        Last edited by Judys Bilstereo; 27-01-2012, 22:12.
                        Ole Petter Holelien
                        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Bra stykke arbeid så langt Liker sikkerhetstiltaket med M10 boltene, men gjør som Judys Bilstereo sier og smør på noe guffe
                          VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                          DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Takker Har vært og kjøpt bitumen understells masse fra presto i dag og nye 5 cm m10 bolter Og skiver. Kommer til å bruke m10 islags muttere istedefor boltene på toppen. Har fått boltet fast gulvet nå og det sitter som støpt. Så nå kan jeg begynne å tenke på bass kassa(ene) skal prøve å få kassene så store som mulig. Må bare finne vinklene på kassa og baksetet mitt. Sånn at forsterker(ene) passer mot seteryggen. Etter litt måling er det mulig at jeg må ha to batterier istedefor et stort baki. Men det tar jeg som det kommer. Håper at det går med kun et pga da får jeg focalen på den ene siden og batteriet på andre siden. er mulig at jeg må spandere på meg noen nye dempere til bilen også. hehe Ikke mange bildene men noen iallefall

Skal se om jeg får gjort litt etterpå, Er jo tross alt helg.hehe

mvh kim

Comment

Da ble planene forandret litt.trenger et kasse volum på ca 140 liter men med mine beregninger så ble det helt feil. Vet ikke hva jeg har tenkt med. Men uansett hvis jeg punger så må jeg skru ut kassene. Bare håper jeg ikke punger. kassa vil bli på ca 132 liter og bli fylt med dempe ull.håper bare at lyden blir ok ut ifra kassa. Er surt men men skal ha plass til batteri baki der også Kunne jo hentet en god del liter på å støpe ut til sidene.men det blir for kompliser nå. Får se neste gang kanskje når jeg oppgraderer,

Tenker nok at jeg begynner på kassene i morgen

mvh kim

Comment

Working...
                              X