Announcement

Collapse
No announcement yet.

kims stratus prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tøft Få komme å høre engang jeg da

Du bor jo ikke evig langt vekke ifra spydeberg hehe

Comment

Du er klar over at du har satt de islagsmuttrene på feil side?
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Det er på baksiden. ser bare feil ut på bildet. hehe

mvh kim

Comment

Virker som om gud prøver og stoppe meg i dette prosjektet,og prøver å fortelle meg at jeg burde skifte hobby. Men det kan vi jo ikke ha noe av. Måtte lage nytt gulv pga var litt ivrik meg slegga når jeg skulle sette i islags mutterene. Tenkte jo selvfølgelig ikke på å legge noe mellom platene. hehe. Da sank motivasjonen betraktlig. Men igjen fikk jeg et bedre gulv og bedre fester
          Har satt på di festene som skal være der m10 islags muttere, Kassa er boltet med 2 stk islags muttere pluss orginal festet i bunn. har også fått gått under bilen med litt sink spray og tatt noe rust.

Ting går litt treigt nå men ser iallefall bedre ut. Håper på litt mildere temperaturer framover. hehe
          Er usikker på hvor batteriet skal komme etterhvert men enten blir det mot seteryggen eller nå blir det på høyre side v bak lys. illustrert med papp kasse mal og mdf

nydelig sprekt

det er det jeg har rekt til nå

mvh kim

Comment

Ja ja da har man fått banna steika og klødd seg i hodet litt og vridd alt av hjerneseller. Ting som fungerer i teorien fungerer ikke alltid i praksis. Har holdt på i noen dager med di siste kassene.har gått mye fram og tilbake. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har kutta og tilpassa di nye kassene. Men tror jeg har fått det til nå, Vinkelen bak på kassa er mer eller mindre perfekt. Vinkelen forran på utstikket det ikke ble så mye igjenn av har ca riktig vinkel. Alt må jo passa for å få det inn og ut. skal Prøve å få gjort ferdig kassene i morgen eller til lørdag. Tipper på i morgen da det er National Rap show på p3. Ålreit med noe ny arbeids musikk og litt nyheter. hehe. her er litt bilder

Da kassene er gode størrelser på så vil det bli lagt til 19mm plate mdf på baksiden og muligens under front. Også pga at forsterkerne skal monteres bak på kassa(ene) Elementene vil ikke bli flush montert som de andre, Men skal finne på et eller annet der. mulig jeg må bort og kjøpe litt mere mdf i morgen. Får se hvor mye jeg har tilovers. hehe

mvh kim

mvh kim

Comment

Har endelig fått måkaog pressa kassene inn i bilen. Var et reint H...... å få den siste kassa inni. Men gikk akkuratt etter mange tilpasninger og sliping høvling og pussing pluss litt stikksag action. hehe. Har ikke lit kassene enda men limer de i morgen da jeg ikke orka og gjøre mere i dag.Håper muligens å å trekke om toppen av kassene med sky/skinn og trekke gulvet med tilnærmet farge. Får se hva ole petter har inne.hehe blir ikke mange bilder i dag. gikk fint med kassene iallefall

mvh km

Comment

Hei. Da er jeg igang med bilen igjen. Har vært i oslo i 10 dager grunnet jeg har en meget syk sønn som sliter mye med eplepsi. Men nå ser ting litt lysere ut og har fått gjort litt.
                Har trekt om gulv og kasser, Kuttet til hull til strøm i gulv og så ledningene ligger i "kanalene" og fått laget til hull til og fetse kassene og den ene 4 kanals forsterkeren. Har også fått stivet av den ene kassa og fått fuget hele veien innvendig i kassene. er ikke verdens beste trekking. men det får holde

Må prøve å få oppgradert strøm kablene mellom batteri og + og - punktene. og få kjøpt meg noen nye signal kabler da jeg har støy i de jeg har fra før av av en alle annen merkelig grunn.

men det får bli til uka igjen muligens

mvh kim
                Last edited by kimafro; 26-02-2012, 14:24.

Comment

I dag har vært en fin dag. Har vært innim x antall sy og stoff butikker for å få tak i dempe ull. Det fant jeg tilslutt på hansen og dysvik. Fant dog ut at dette var helt løst og ikke litt fast som jeg trodde. Men men litt spray lim og litt dytting her og der så ble det greit. er iallefall litt luftig og ikke helt kompakt. Tenkte jeg skulle borre til terminaler i morgen og muligens få loddet litt strøm kabler. Blir vel ikke så lenge til jeg får ette inn i bilen forhåpentlighvis sånn at jeg får boltet alt og tectyl behandla under bilen så jeg kan bruke den igjen. eneste jeg må få sett på etterhvert er støyen jeg har i bilen. sal legge en liten jording fra spiller og til samme punkt som forsterkeren bak for å se om det hjelper. for har aldri hatt dynamo støy i bilen før. Håper på sol og godt vær i morgen

mvh kim

Comment

Hei. Har vært veldig u motivert i det siste med å prøve å få ferdig bilen. Er ikke like morro når en ikke har alt en trenger. Men uansett har fått gjort litt i det siste iallefall. Begynner og bli lei av å ha bilen i garasjen, Greit å kunne bruke den også. Har fått ferdig 2 av di små kassene. har brukt vindus pakning rundt elementene som tetting. og selvfølgelig m5 umbrako skruer til å feste di med og skiver mellom der også. Har også fått lagd terminaler i begge kassene. Er m5 bolter som går imellom med skiver og låsemutter. Må bare kutte skruene litt da di ble litt lange. hehe. Var avgårde i dag og kjøpte litt småtterier og nye terminal skruer til forsterkeren, Da i umbrako så en slipper at det glipper når en strammer til
                    Har også fått målt til og kuttet til ledningene i bilen. bomma litt med tenkinga når jeg lagde hullet der ledningene går imellom, Men det ordnet seg. Har også loddet på kabelsko. Skal prøve å få gjort litt mere i morgen. For nå gleder jeg meg til å få festet alt baki og få sprayet tectyl under halve bilen
                    bildene snakker for seg selv egentlig

nye skruer

midlertidi til jeg får kjøpt meg batteri og ny forsterker

støvsuget bagasjen

skrapet av den gamle pakninga og rengjort

katta som slapper av hehe

el terminalos

høyttaler kabel

litt kabel

en liten tanke hvordan det blir

må handle 21mm kabelsko og krymnpe strømper i morgen og 50mm2 krympe strømpe for er tom

mvh kim

Comment

Hei. Da begynner ting og ta form. Har fått vært og handlet krympe strømpe og kabelsko pluss noe annet småtteri i dag. Etter mye banning og vræling så har gulvet endelig kommet på plass. Del nr 1 gikk på som hånd i hanske. Men den andre delen derimot måtte jeg bruke jekk for å få det til å passe bra pga at den ene møkka ledningen fra biltema sto å spenn. Da vet jeg det til en annen gang at det kun er lib kabler jeg skal ha i fremtiden. hehe. kommer forhåpentligvis mere updates i morgen

gulv ferdig boltet

"litt" tec7. skal spraye på tectyl under halve bilen når tec7 n har tørka. tror ikke det blir noen vann lekasjer da

inne i bilen

mvh kim

Comment

Liker det jeg ser

Nøye og solid!!
                        VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                        DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Takker. Har fått festet kassene og må si at det blei solid. Kassene kommer ALDRI til å flytte på seg. Så er fornøyd med det. Skal få festet kassene bak i morgen. har fått laga en brankett men må banke til en til fint at noen følger med. hehe

er ikke masse blder men her er noen

bolt under kassa.hehe

inne i den store kassa i bunn.har beukt låsemutter der

det var dagens økt

mvh kim

Comment

Har ikke fått gjort masse i dag. Men har fått tectyl behandlet bilen under og tilpasset festene til kassene bak og lakert de. mulig jeg sprayer litt mere tectyl under bilen i morgen. har også begynt med og prøve og overhale låsen til bagasjen, Da den har irret seg fast. M ulig jeg bare prøver og få tak i ny lås. Håper på å få bilen ned fra bukk i morgen. her er litt av dagens jobb

festene til kassa bak

mvh kim

Comment

Da var det på tide me en update. Har skjedd en del nå. Har fått montert forsterkere ,Trekt midlertidige signal kabler kablet alt av ledninger inne i bilen. emeste er å koble alt til kondensatoren i bagasjen så alt får strøm mellom den. Pluss at jeg må få ordnet meg 2 stk 50mm2 sikrings holdere. En til å ha framme og 1 til å ha på plussen bak. Er greit å være på den sikre siden.
                              Har også fått "ryddet" litt ut av bilen, Og satt på høyttaler gitter på dørene. Holder på og oppgradere ledningene fra batteriet. Men mangler jo selvfølgelig 2 stk kabelsko. Er så morro. Måtter fjerne luft filter boksen da ledningene rett og slett ble for store. Men hadde et "HEFTIG" power filter liggende og slenge. Så det passet rett på med litt mikk makk. Da gikk panseret igjen og hjertet fikk roet seg litt ned. Fikk også vasket bilen min og vist den litt kjærlighet med svampen. hehe. La også 2 lag til med tectyl under bilen føre jeg tok den ned fra bukkene. jeg må si etter at jeg fikk alt på plass så blei jeg imponert og overrasket hvor stille bilen har blitt. En hører ikke en eneste lyd fra baksetet i bilen. nå hører jeg bare støy fra motor rommet. Må si jeg gleder meg til å få fyrt opp anlegget og høre hvordan det har blitt her er noen bilder. Har ikke tatt bilde av alt

Måtte lage meg egene bolter da ingen hadde m5 i 90

sound anusen som blir voldtatt av lib kabelen

alt koblet

el focalos. ting vil bli bedre merket etterhvert

Sånn skulle det vert, Men fant ut at dekselet ikke passet pga kablene var for store. Merkelig. men men

døra etter grillen på Har også nye skinn trekk liggende, men de kommer på når nytt fronsett er i hus

Alt skrudd fast og koblet på. Skal rydde litt opp i kabel rotet ettervert

ekstra jording til cd spiller forran som skal gå bak

jordingene mine

Gamle kabler

Forskjell, mmmm ja

litt lodding

Nye

Hmmm

Passet så fint så

mvh kim
                              Last edited by kimafro; 13-03-2012, 01:47.

Comment

Hei. Dagen i dag har gått til og tilpasse ledningene til batteriet. ikke at det har tatt så lang tid, Men har iallefall trekt ledningen i split loom. Men har fortsatt samme ladde spenning som før. Ingen foskjell, Men tror nok dynamoen min er litt sliten i fra før av. men men. Nå er det kun en sikrings holder bak så er alt i boks. Men fram til da blir det stille

'

mvh kim

Comment

Working...
                                X