Announcement

Collapse
No announcement yet.

kims stratus prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hei. Da er anlegget b litt fyrt opp . Kondisen fungerte ikke. det ble kun 2 volt på den og den begynte å pipe, Om den pipingen er normal vet jeg ikke. Men uansett fikk brukt festene til kondisen iallefall. hehe. Virket faktisk som tb3 fungerte bra til å begynne med. blinkingen/dimmingen var ikke så ikke i 5 min og så begynte det og dimme noe sykt. Men har et helt ubrukelig batteri. Dynamo støy ja da. skal prøve med en ny ledning iallefall. Må si at dempinga har hjelpt MYE. Speilet mitt datt ned når jeg dro på også. Noen som har noe tips til sterkt lim som ikke ser stygt ut? og som holder

God koblingene. hehe

hvor er speilet mitt.hehe er sykt ekkelt og kjøre uten speil

Der var det ja

mvh kim
    Last edited by kimafro; 14-03-2012, 23:39.

Comment

Tec7 kan man lime fjell med
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Takker for svar. har limet det med tec7 nå. håper at det er helt tørt til i morgen :-)

Mvh kim

Comment

Dæven du er rask! ;D
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Hadde juksa litt. hehe

mvh kim

Comment

En liten update. Speilet sitter som fy. tec 7 er tingen filma en liten snutt av anlegget i dag. ikke veldig bra filmet men men. ser ikke flexinga så godt heller. Skal prøve å få filmet en liten snutt på dagtid.
              Men har fått inn bak setet og rensa hele skinn interiøret. må si autoglym skinn rens var super

Ja jeg sliter med strøm.hehe
              mvh kim

Comment

Hei. Har fått gjort litt i dag. Har skjult alt av signal kabler og plukket ut dynamoen for å se på børstene. SLITER med STØY.Men hvis jeg vrenger på så hører jeg ikke støyen. Var hos judys bilstereo her om dagen og prøvde litt forskjellig, Vi kom fram til at sound anusen min var det som skapte støy. Men neida. Koblet den ut i dag og fortsatt støy. prøvd og jordet fra spiller til forsterkere. jordet dynamoen til batteriet, Kabel rett fra betteriet til jord bak, koblet ut antenna bak i bilen og tatt ut radio ledningen. Må være et støy spøkelse som går igjen i bilen min. Skjønner ikke en dritt lenger. spenning og alt er bra. Aldri sliti med dette før. Men virker som det fakltisk er en svak piping fra dæsj bordet føre jeg slår på spilleren(uten at bilen går) og når jeg slår på spilleren så kommer det en høyfrekvent pipe lyd. og når jeg starter så kommer det nydelig dynamo støy i tilleg. Noen som har noen andre tips. Eller må jeg bare prøve med et sånt "støy filter" men dette er vel bare kamuflering av problemet? Legger ut bilder senere av sånn bilen ser ut innvendig.

mvh kim

Comment

Prøvd annen spiller?
                  Kan være noe i spilleren som lager den lyden.
                  Hadde sånt i DD monoblokka. James (matador) sa det kom fra transistor eller kondensator (usikker), men ble borte når den ble litt varmere.
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Hei. jeg har prøvd 3 forskjellige spillere. 1 pionner av samme slag og modell, en klarion soiller som jeg ikke husker navnet på og 1 kenwood spiller fortsatt samme uansett. merkelig egentlig

mvh kim

Comment

prøv anlegget i en annen bil og se om det blir bedre da

Comment

Nå var du morsom. hehe. men sånn for å sette det på spissen. kan det være at kablene til cd spilleren er for tynne som kan være årsak til støy?

Gir snart opp jeg

Mvh kim

Comment

Hei. Da er det på tide med en liten update. Har sliti med støy leeenge prøvd alle tips og triks og ingen forskjell. Utenom når jeg la opp nye kabler til cd spilleren(6mm2) og til voltmeter. er betydelig dempet men støyen ligger der enda veldig veldig lavt. men når bilen er avslått så er det helt stille ellers så prøver jeg å få meg fast jobb for å få kjøpt inn noe mere god saker til bilen.og et BATTERI. Ladespenninga ligger på 1,4-14,6 så den er overraskende god. Når jeg basser på så synker spenninga mellom 14,6 til 13.7 så den er ikke såå gal. Utenom batteriet er ikke bra.hehe. dette er da når jeg kjører. står jeg stille så begynner bilen og ruse seg etter ca 20 sec pga batteriet blir taoppet fort. men har endelig fått på plass voltmeteret og kommet litt i riktig retning med bilen min her kommer noen bilder fra i går og i dag

Alt sav kabler er loddet og satt krympe strømpe rundt. var litt uheldig med krympe strømpa til minusen men litt teip så gjorde det susen

[IMG]http://i950.photobucket.com/albums/ad343/kimafro/2012-05-20165220.jpg[/IM"G]
                          Ramma til sigarett uttak . Har brukt dørk aliminium til holder,men m5 bolter imellom

festet og ferdig lakket og polert.

bryter til voltmeter satt inn

bryter skjult under i lomma

Satt på svart krympe strømpe rundt ledningene for å skjule de

bryter koblet på

la en krympe strømpe rundt kabel skoa på minus skoa,gjorde det sånn pga hvisjeg vil ha dioda på bryteren til å lyse en gang i tiden så er det bare og koble på.

Må bare få tak i noen mindre skruer til voltmeteret da dekselet ikke ville på pga den var litt for massiv de skruene.hehe Glemte selvfølgelig å ta bilde av ferdig resultat.men men legger det ut senere

mvh kim
                          Last edited by kimafro; 20-05-2012, 23:03.

Comment

Hei. Lenge siden update.
                            Har skjedd lite med stratusen, Var oppom judys bilstereo og kjøpte et fint batteri og noe firkant stål/rør. Så nå burde det ikke være noe problem med strøm iallefall. Får se om jeg får begynt på batteri ramma i morgen, Har ikke sveise elektroder enda men skal kjøpe til mandag. Så da blir det nokk litt updates. Litt usikker på hvordan jeg skal lage ramma. Håper bare jeg slipper å ta ut kassa i hjul brønn, Foe den er helt forferdelig og ta inn og ut igjen. hehe

mvh kim

Comment

Da har jeg fått ordna litt i dag. har fått laga ramma sånn ca den skal være. hadde planer om å sette batteriet på siden, men jaggu ble det julaften når jeg fant ut av at batteriet passet liggende . må på biltema i morgen å få kjøpt m10 gjengestenger og litt lengere m8 bolter. de jeg har er 5 mm for korte. Kjempe morro.
                              Må få henta sveise apparatet til min far og kjøpt sveise pinner i morgen også sånn at jeg får sveiset rammen. Fant ut at ligge underlag kunne brukes til mye.hehe. kjekt som polstring til batteriet Ledningene rakk akkuratt til batteriet også.
                              Min oprinnelige plan var jo og ha batteriet stående opp på siden, Og ledningene var derretter så når je gsatt på den siste sikringen på "hoved kabelen" så gikk det akkuratt. Heldigvis. Her er en liten bilde økt fra i dag Gleder meg som en unde til å få dette i orden og slippe DISKO lys.hehe

boltet med 4 stk m8 bolter

sånn som batteriet var tenkt

så myye bedre ut ja

mvh kim

Comment

på tide med en liten update igjen. har blitt mer eller mindre ferdig med batteri holderen og fått festet alt. skal bare skjære ned gjenge stengene litt og mulig putte på noen andre muttere og få lakka firkant røret og puttet på endelokk mulig jeg tar og lager et deksel rundt hele batteriet også. men for nå så blir det sånn det er inntil videre. Da jeg skulle sveise røra sam,men så fant jeg ut av at sveise apparatet jeg hadde var kaputt og fikk en annen til å sveise for meg. Tror også at det var like greit.hehe
                                Men skal si det blei som natt og dag med det nye batteriet. alt av lys lyste sterkere.penere lyd,lysene sluttet og blinke,mere stabil spenning, og bilen flexer mere og virker som det spiller en god del høyere. så var vanvittig morro.hehe
                                Har også spandert på meg en 20 amp batteri lader fra biltema. fant ut av at den 4 amp laderen jeg hadde fra før av var ubrukelig. da går det ann og ha på litt musikk på treff og sånn også så det er litt morro. Så nå må jeg spare for å få byttet ut org batteriet i bilen. Gleder meg til neste db drag nå

Forberedelse føre sveising

Ferdig sveiset ramme med en dæsj med lakk.hehe

m12 Gjengestenger skrudd fast i bolt i ramme

ligge underlag i bunn av batteriet

ferdig festet med gummi imellom

spenning med bilen av

lade spenning på tomgang. når jeg kjører så ligger den på 14,4 14,6

ser litt stygt ut inntil videre.men sikkert er det iallefall.

laderen

mvh kim

Comment

Working...
                                X