Announcement

Collapse
No announcement yet.

kims stratus prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dette er så dritkult!
    Takk som tar oss med på steg for steg utviklingen på dette prosjektet!
    10+ for pågangsmot!

Comment

• som MKLars1 sier.... DITTO
      skulle ønske jeg bare hadde halvparten av dine visjoner

STÅ PÅ
      The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

Comment

• Jeg gjentar entusiasmen. For et pågangsmot og en gjennomføringaevne! Bare å ta av hatten for dette her. Post mer updates!
        never enough!

Comment

• Å updates kommer poeten er endelig inne. Har vært MYE pussing de siste dagene. porten var ikke like lett å tilpasse som jeg hadde sett for meg, da topp plata skrår litt. Men uansett har fikset problemet.ble en blanding av trelim og marin tetning. Skal gå over med mere fug i morgen. For å forsikre meg at det er 100% tett. Har fått handlet mere jern i dag. Nå blir det avstivinger og glassfiber i port frammover

Har tatt lite bilder av sparklingen

Ble litt lettere og mere praktisk

Litt forsterkning må til

Denne ble skrudd inn for hånd(håper jeg slipper og gjøre dette igjen)

Det skal glassfiber og sparkel i porten, skruene vil bli pusset litt på

Er en lettelse at den er inne

mvh kim

Comment

• Hvorfor synes jeg du må ha hvitt lys i porten hele tiden ?
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• den porten ble kjempe bra
              The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

Comment

• tusen takk for det
                Har fått gjort litt de siste dagen, Men ikke vært helt iform Men håper å bli ferdig med avstivingene iløpet av helgen, Hvis jeg får tid.
                Har også bestillt meg noe snacks, Har bestillt tempratur sensorer som jeg skal ha på forsterkerene og vifte kontroller. Hvorfor gjøre det enkelt når en kan gjøre det avansert

Blir en fin rengjørings jobb

http://s950.photobucket.com/user/kim...72663.jpg.html

one more

Skal pusses ned og sveises mere i morgen( ikke så populært og fyre opp vinkel sliperen 22.30 hehe

passet mer eller mindre, måtte bygge litt bare

Er dette nok avstiving, eller burde jeg stive av ned til hjul brønn også?

Får se hva jeg får gjort i morgen

mvh kim

Comment

• Den avstivningen må gjøre underverker for kjøreopplevelsen så bortsett fra at bilen har xx kg ekstra i bagasjerommet
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

• tror dette blir kjempe bra.

Comment

• Da blir det en update igjen. Har ikke fått gjort mye den siste tiden da jeg har rn sønn som har vært på riks hospitalet den siste tiden. Men nå er han på bedringens vei, Og pappa kan ut i garasjen igjen

Har gjort mer eller mindre ferdig avstivingene, Men skal sveise fast det siste staget, så da er alt komplett der
                      Har fått laget ferdig den siste bak plata på kassa også. Fant ut at jeg måtte forsterke litt mere på den ene siden. Tror ikke det er nødvendig, Men hvorfor ikke når en først er i gang.
                      Har også fått laget ferdig kobber skinnene.

Litt lim

Litt skruer

Ble forsterkeren denne veien, mest praktisk

M8 til høyttaler terminaler

Blir ikke lange strekket med strøm eller høyttaler kabler

Stag til front baffel

Boltet med m10

Tatt ut for bedre sveising

Vinkel beslag boltet med m8

Litt lakk

pluss skinne

pluss og minus pusst ned med 400 papir

Boltet fast(må ha litt lenger bolter)

Batteri festet, med m12 gjenge stenger og 21 mm firkant rør med gummi limt på

Så var det denne porten da

Litt pussing

Dette får og gjøre seg til i morgen

Så må en jo ha høyttaler kabler, bestillte 10mm2

ble en litt større update enn jeg hadde orket egentlig, Men vet hvordan det er å se på tråder selv
                      Har også fått ny frist for eu kontroll til 31 desember. og håper å være ferdig føre det

mvh kim

Comment

• Først det viktigste, håper det går bedre med sønnen din. Det er viktig å ha prioriteringene i orden og det er godt å høre at du tar deg av familien foran bilstereo selvfølgelig!
                        Ellers var det jo en heftig update. Den avstivningen i stål begynner jo å bli et ordentlig mesterverk! Håper den passer rett og gir ønsket effekt til slutt. Gleder meg til å se bilde av det her kobla opp!
                        Det kan ikke være så veldig mange timene med jobb igjen før du har lyd nå?
                        never enough!

Comment

• Takk for det. Familie er det viktigste her i livet. Er ikke såå mange dager igjen. Men et noen små ting, blandt annet glassfiber, må vente på at dette tørket. Men nå så må jeg snekre litt hjemme, da jeg har kranglet litt med byggmesteren. Og må snekre litt hjemme. Planen var å få ferdig kassen. Men får bare ta en ting om gangen. Gleder meg til å begynne på det elektriske
                          Men kanskje jeg blir ferdig iløpet av uka

Mvh Kim

Comment

• synes du har gjort en kjempe jobb. ligger masse arbeid bak deg. Godt å høre at sønnen din er på bedringens vei og at du tar de riktige prioriteringene (familien først)

Mvh

Harald

Comment

• familie og egen helse er viktigere enn noe bilstereo, god bedring til guttungen, og godt arbeide som alltid

Comment

• Da får en oppdatere igjen, Har vært mye med sønnen m in i det siste. Så ting har tatt tid. Men igjen er ting på bedringen vei en må bare være posetiv.
                                Har skjedd en del nå. Har fått trekt "hoved" kablene + og minus fra jord og dynamo. til skinnene. Laget til minus til det ene batteriet. Har fått festet "korset" mitt. Alt jeg har brukt av bolter er rustfritt, Så lommeboka kjenner den
                                Hadde igjen 20 cm av 5 m med 10mm kabel etter jeg var ferdig med høyttaler kablene så meget god beregning.
                                Har fått lukket kassa, Men fikk det ikke helt sånn som jeg ville. Da jeg har muligens bommet noen mm med den ene forsterkningen. Men kassa skal vel holde sammen. Blir nok igjen masse marin tetning inni kassa mot bak plata. Fikk ikke festet alle skruene til avstivingen på bak plata. Men vurderer og borre 2 stk 8mm bolter imellom. Uansett så er det festet med 56 skuer på den ene siden i alle fall.
                                Har også lagt 1 lag med polyester over, kun for synets og min egen skyld. Porten er mer eller mindre ferdig malt med hammer lakk driter litt i om den ikke blir helt perfekt. Den er glatt i alle fall. Worst kase så fikser jeg den siste finishen senere.
                                Her kommer litt bilde eldorado

Merket med dymo, Men merke lappene var ikke mye å skryte av. tar gjerne imot tips på bra lapper

I just love this tool

Hoved kabler på plass

Har brukt begge sete belte festene som jording

Nydelig lib kabel. Den nye er bedre enn den gamle

En gang til

Ikke helt etter boka, Men med slegge så ordner ting seg

Så var det disse høyttaler kablene da

krympet opp

Litt testing

Der vettu, på plass med låse mutter

Lukket. limt med trelim.

Ikke bry dere om de gummi knottene, skal brukes under gz forsterkeren

Litt polyester

Fra innsiden

Var helt grusomt å feste de skruene

Ikke tipp topp men ok

mvh kim
                                Last edited by kimafro; 26-11-2014, 23:58.

Comment

Working...
                                X