Å updates kommer poeten er endelig inne. Har vært MYE pussing de siste dagene. porten var ikke like lett å tilpasse som jeg hadde sett for meg, da topp plata skrår litt. Men uansett har fikset problemet.ble en blanding av trelim og marin tetning. Skal gå over med mere fug i morgen. For å forsikre meg at det er 100% tett. Har fått handlet mere jern i dag. Nå blir det avstivinger og glassfiber i port frammover
Har tatt lite bilder av sparklingen
Ble litt lettere og mere praktisk
Litt forsterkning må til
Denne ble skrudd inn for hånd(håper jeg slipper og gjøre dette igjen)
Det skal glassfiber og sparkel i porten, skruene vil bli pusset litt på
tusen takk for det
Har fått gjort litt de siste dagen, Men ikke vært helt iform Men håper å bli ferdig med avstivingene iløpet av helgen, Hvis jeg får tid.
Har også bestillt meg noe snacks, Har bestillt tempratur sensorer som jeg skal ha på forsterkerene og vifte kontroller. Hvorfor gjøre det enkelt når en kan gjøre det avansert
Da blir det en update igjen. Har ikke fått gjort mye den siste tiden da jeg har rn sønn som har vært på riks hospitalet den siste tiden. Men nå er han på bedringens vei, Og pappa kan ut i garasjen igjen
Har gjort mer eller mindre ferdig avstivingene, Men skal sveise fast det siste staget, så da er alt komplett der
Har fått laget ferdig den siste bak plata på kassa også. Fant ut at jeg måtte forsterke litt mere på den ene siden. Tror ikke det er nødvendig, Men hvorfor ikke når en først er i gang.
Har også fått laget ferdig kobber skinnene.
Litt lim
Litt skruer
Ble forsterkeren denne veien, mest praktisk
M8 til høyttaler terminaler
Blir ikke lange strekket med strøm eller høyttaler kabler
Stag til front baffel
Boltet med m10
Tatt ut for bedre sveising
Vinkel beslag boltet med m8
Litt lakk
pluss skinne
pluss og minus pusst ned med 400 papir
Boltet fast(må ha litt lenger bolter)
Batteri festet, med m12 gjenge stenger og 21 mm firkant rør med gummi limt på
Så var det denne porten da
Litt pussing
Dette får og gjøre seg til i morgen
Så må en jo ha høyttaler kabler, bestillte 10mm2
ble en litt større update enn jeg hadde orket egentlig, Men vet hvordan det er å se på tråder selv
Har også fått ny frist for eu kontroll til 31 desember. og håper å være ferdig føre det
Først det viktigste, håper det går bedre med sønnen din. Det er viktig å ha prioriteringene i orden og det er godt å høre at du tar deg av familien foran bilstereo selvfølgelig!
Ellers var det jo en heftig update. Den avstivningen i stål begynner jo å bli et ordentlig mesterverk! Håper den passer rett og gir ønsket effekt til slutt. Gleder meg til å se bilde av det her kobla opp!
Det kan ikke være så veldig mange timene med jobb igjen før du har lyd nå?
Takk for det. Familie er det viktigste her i livet. Er ikke såå mange dager igjen. Men et noen små ting, blandt annet glassfiber, må vente på at dette tørket. Men nå så må jeg snekre litt hjemme, da jeg har kranglet litt med byggmesteren. Og må snekre litt hjemme. Planen var å få ferdig kassen. Men får bare ta en ting om gangen. Gleder meg til å begynne på det elektriske
Men kanskje jeg blir ferdig iløpet av uka
synes du har gjort en kjempe jobb. ligger masse arbeid bak deg. Godt å høre at sønnen din er på bedringens vei og at du tar de riktige prioriteringene (familien først)
Mvh
Harald
The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...
Da får en oppdatere igjen, Har vært mye med sønnen m in i det siste. Så ting har tatt tid. Men igjen er ting på bedringen vei en må bare være posetiv.
Har skjedd en del nå. Har fått trekt "hoved" kablene + og minus fra jord og dynamo. til skinnene. Laget til minus til det ene batteriet. Har fått festet "korset" mitt. Alt jeg har brukt av bolter er rustfritt, Så lommeboka kjenner den
Hadde igjen 20 cm av 5 m med 10mm kabel etter jeg var ferdig med høyttaler kablene så meget god beregning.
Har fått lukket kassa, Men fikk det ikke helt sånn som jeg ville. Da jeg har muligens bommet noen mm med den ene forsterkningen. Men kassa skal vel holde sammen. Blir nok igjen masse marin tetning inni kassa mot bak plata. Fikk ikke festet alle skruene til avstivingen på bak plata. Men vurderer og borre 2 stk 8mm bolter imellom. Uansett så er det festet med 56 skuer på den ene siden i alle fall.
Har også lagt 1 lag med polyester over, kun for synets og min egen skyld. Porten er mer eller mindre ferdig malt med hammer lakk driter litt i om den ikke blir helt perfekt. Den er glatt i alle fall. Worst kase så fikser jeg den siste finishen senere.
Her kommer litt bilde eldorado
Merket med dymo, Men merke lappene var ikke mye å skryte av. tar gjerne imot tips på bra lapper
I just love this tool
Hoved kabler på plass
Har brukt begge sete belte festene som jording
Nydelig lib kabel. Den nye er bedre enn den gamle
En gang til
Ikke helt etter boka, Men med slegge så ordner ting seg
Så var det disse høyttaler kablene da
krympet opp
Litt testing
Der vettu, på plass med låse mutter
Lukket. limt med trelim.
Ikke bry dere om de gummi knottene, skal brukes under gz forsterkeren