Announcement

Collapse
No announcement yet.

kims stratus prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1 skrue og litt marin tetning

topp. ble boltet med 2 stk m5 bolter og limt med marin tetning

Måtte modifisere toppen litt mere og flytte sigarett tenner uttak. Men det gikk ganske smerte fritt

Litt glassfiber 2 lag

Testing

Pusset lett ned

Litt skai

Pusste ned voltmeteret og galle "skade" Må jo skifte farge

Begynner å komme seg

Er førnøyd til nå

Har begynt å tilpasse side plate men ikke kommet så langt enda.

Har også bestilt en slik omformer som gjør om 12vdc til 5vdc sånn at vifte kontroolen og temperatur følerene virker. Den skal både ha 12 og 5 v. Men har en del igjen med tilpassing av deksler og kabel trekking.
    Må vente 2 uker uansett på reserve deler til bilen min.

mvh kim

Comment

• Skal du konkurrere noe med denne bilen?
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Yes i will. Skal prøve å være med på så mange treff/ konkurranser som mulig. Er spent på hvor høyt det spiller og ved hvilke hz. Er en daily driver/show/konkurranse/familie bil

Mvh Kim

Comment

• Ble fin den midt konsollen! Jeg har flere voltmeter likt som den sorte du har, om du vil ha 2stk eller flere som er like.

Comment

• Originally posted by kimafro View Post
            Yes i will. Skal prøve å være med på så mange treff/ konkurranser som mulig. Er spent på hvor høyt det spiller og ved hvilke hz. Er en daily driver/show/konkurranse/familie bil

Mvh Kim
            Sweet

Min bil skal bli det samme, minus show Skal også forsøke å komme meg på de nordnorske konkurransene i år, selv om det må bli DB :-)
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

• Originally posted by StigA View Post
              Ble fin den midt konsollen! Jeg har flere voltmeter likt som den sorte du har, om du vil ha 2stk eller flere som er like.
              Har 7 stk liggende. Men takk for tilbudet. Betalte 300kr for dietz voltmeteret. Er også potensemeter eller hva det heter som en kan stille på volten. Får å få det riktig. Vurderte 2 stk svarte. Men når jeg først har betalt gull og grønne skoger for en ting. Så vil jeg bruke det også. Selv om det hadde sett mere stil rent ut med 2 stk like

mvh kim

Comment

• Lakkere den svart?

Comment

• nja, hadde fortsatt vært feil. da det ene står uttapå og det andre innfelt

mvh kim

Comment

• Da har en fått gjort litt igjen. Fikk delvis feil driv aksel fra usa og måtte bestille ny. Så da er det noen dagers ventetid igjen. Så i irritasjonens tilstand så fjernet jeg setet og begynte å tvinne og merke kabel.
                    Dette var da en dritt jobb. Er mange strekk. Alle kabler skal være på plass i alle fall til trunken.
                    Endelig har jeg voltmeterene til å fungere igjen. Har kun hatt voltmeteret på defaen

bryter festet

Litt tvinning av kabel

Må jo ha ekstra hull til å dra kablene imellom

En liten volvo list for å ikke få skarpe kanter

Yes yes

Litt kabler å trekke imellom

Åpne litt på teppe

Smack

En liten strømpe rundt for å samle kablene

trekt imellom midt konsollen

Koblet til inntak til mono blokk

Testet.
                    Har bedre spenning bak enn forran. Sikkert pga batteriene muligens. Litt rart men skal forskes på

mvh kim

Comment

• Har du prøvd og bytte om voltmerne for og sjekke evt. unøyaktighet på de?

Comment

• Det har jeg.måler alltid med multimeter først. Litt rart da defa uret og kabelene til cd spiller og voltmeter deler felles punkt. Skal finne ut av det. Kan jo hende at jeg bare må pusse litt på punktet også.

Mvh Kim

Comment

• Godt jobba som vanlig. Det der er en sånn jobb jeg alltid gruer meg til. Må gjøre det selv igjen snart, puh.
                          Er elementene innspilt nå? Fornøyd med lyden?
                          never enough!

Comment

• Er gull å bli ferdig med en slik jobb i alle fall. Tror jeg holdt på 4-5 timer kun med trekking og tvisting av kabler. Føler med deg der,hehe
                            Bilen har for det meste stått i garasjen. Da den ikke er eu godkjent. Fikk feil driv aksel så får vel ny til torsdag eller noe sånt. Fårhåpentligvis så kan jeg eu godkjenne bile da. Har også finni ut av at radiatoren lekker litt. Så må nok bytte den også. Har kun basset litt med lader og på batterier. Men da detter volten ned til 11 volt ved bånn pine. Så det er ikke like moro. hehe Fant også ut at det ene vakum røret som går inn til spjeldet mitt/ luftmengde måler hadde vært knekt og reparert med en liten drivstoff slange av gamle eier regner jeg med. Så var nok derfor jeg hadde ettertenning og bilen gikk som en dass ved raskt pådrag. Men har fikset det mye bedre nå pluss nye tennplugger. Så nå håper jeg at jeg ikke trenger masse nye deler igjen. Eneste jeg vet om er at jeg trenger nye fjærer bak og senke bilen forran
                            Lyden er bra. Men har nok en del bedre potensiale etter hvert. spiller low low i alle fall. Har en følelse at elementene ikke tåler mye juling over litt tid. MEN er fortsatt meget stivt å presse på membranen. Var ute å kjørte med en kompis i går. Å satt på noen slowed sanger. på de dype tonene trykte det ikke så mye. Men igjen, Han har 2 stk12 tunet til 33-35hz og jeg har 4kw og tunet til ca 28 hz. Han har heller ikke fått noe demo av bilen min da jeg ikke gidder å gi demo da bilen står på bukk but soon its on the road

mvh kim
                            Last edited by kimafro; 12-01-2015, 01:40.

Comment

• Yes yes da var bilen på veien igjen endelig eu godkjent Eneste som gjenstårt nå er å bytte radiator og dempere bak
                              Har fått mer eller mindre konsollen min ferdig. Ble ikke så bra som jeg planla. men ble helt ok. Fungere meget bra i alle fall. Ble ganske blendet før av voltmeteret. Men nå er det bare kos Har vært på en 2 timers cruise tur rundt i skien og Porsgrunn i dag og bare fått bass dosa mi. Må si det spiller sykt bra og low low MEN kan ikke spille en full sang på bånn gass enda i alle fall. Begynner å lukte meget svidd etter 1-2 min med spilling. så dempe det i 5 min så gasse på igjen. Mye mulig at elementnebare kjører seg inn Er i alle fall super fornøyd. batter spenninga bak ligger på ca 14,1 til 14,4 ved fullt pådrag. forran ligger det på 14,8. Men stoler ikke helt på den front målinga. Prøvde å lage noen videoer i dag.
                              Med noe can trick. prøvde med vindu fullt åpent. må ned i 25hz føre boksen suger seg fast til speilet. Å dette liker ikke elementene mine for lenge
                              Men powerking boksen(liten boks) sugde seg fast. Prøvde å få boksene til å feste seg på toppen av vinduet, men mislykket. Boksen spant bare i handa mi. Må vel finne perfekt sand for slike utukter Og fant jo ikke den jeg brukte sist.
                              Tror det var foreldre møte eller noe sånt der jeg stod å. For plutselig kom det masse biler. Spørs hvor populær jeg var der. hehe
                              Skal se om jeg rekker å få på plass sensorerne til forsterkerene den uka her. og noen vifter

Ene siden trekt

Platene på plass

5v konverteren

Har glemt å ta bilde når jeg fikk på fronten. Men skal poste bilde etter at jeg har loddet alle ledningne og fått på plass vifte styringa

mvh kim

Comment

• Likte knappene Må på ett eller annet tidspunkt gjøre noe lignende på min bil Men først lyd!

Comment

Working...
                                X