Announcement

Collapse
No announcement yet.

kims stratus prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by kimafro View Post
    Mk1lars er ikke alltid at det er like bra geografisk.
    Det er vell mer: M K Larsen "MKLars1"
    Men hey! Er jo like kjent som Lars på forum som MK så det blir aldri rett uansett hvor mange ganger man prøver å forklare det!
    Anyway, nok off topic! Skal jeg noen gang i den retningen så skal jeg rope ut

Comment

• Da var det en liten mini update. Ikke sååå mye som har skjedd med bilen i det siste. bilstereo messig. Har da fått byttet til splitter ny radiator og annet små snacks. Har vært så misfornøyd med høyttaler gitterene jeg hadde i bilen. Så kom jeg over en video på youtube. Så fikk fresket de opp. Fikk et mye mere renere look
      Men etter en bilvask så fant jeg ut at jeg har en liten lekkasje i døra bak fører siden.
      virker nesten som at palningen har krympet litt. Så skal prøve å få ordnet ny. Sitter å sikler litt på ny bil også. Men skal ikke la en lekkasje dra meg ned

Grått hadde passet bedre men dette hadde de ikke på biltema. Uansett den hele kostnad av 120kr. Nok til maaaaaange gitter til

mvh kim

Comment

• Meget clean, trakk du bare over det orginale gitteret? Det er godt å se at du fortsatt er i gamet! Fikk vi se noen tall fra dette bygget ditt egentlig?
        never enough!

Comment

• Jeg sprayet på en moderat mengde med spray lim og trakk over.
          Jeg er fortsatt like intressert i Bilstereo. Blåser ut øre gangene hver dag omtrent.
          Noe tall kan jeg ikke komme med, da det ikke har vært noen konkurranser eller treff
          Håper det kommer noen konkurranser snart. Helst ute da en kan ha motoren i gang
          Hvis ikke så får jeg ta en road trip til Judys Bilstereo og få målt der

Søkte litt rundt i går å. Så ny dør pakning var ikke avskrekkende pris på men vil ha ny pakning til bagasjen også
          Har myye å gjøre rundt huset mitt i sommer også, pluss spare til bryllup. MEN skal prøve å få ferdig bilen iløpet av sommeren.
          Må også få tak i noe nytt skinn interiør, da føret setet ser ut som en pensjonert hore fra skipper gata. Har ikke hjulpet at jeg har fyrt defaen i dagsavis i vinter. Så skinnet er helt tørket ut. Men bare et luksus problem

Mvh kim

Comment

• Veldig godt å høre at interessen blomstrer. Det gjør den her også! Har måttet begrense meg på lyttevolum siden jeg frykter litt for hørselen. Jeg regner med å kjøre til Syden (Sørlandet) med Discotraktoren (Pajeroen) i Juli i år. Det hadde vært storartet å få hørt bilen din og gjerne andres som jeg bare har sett online. Skjønner at du har mye å henge pølsefingrene i du også. Om du går for en roadtrip til Judys så MÅ si ifra, det er innafor rekkevidde for meg.

Vurdert Gatebil treffet i midten av Juli eller? Har ikke vært der selv, det er kanskje en mulighet for å finne likesinnede der.
            never enough!

Comment

• Det med hørselen er vi 2 om. Når det piper i ørene 30 min etter en svipp tur med tung bass musikk. Har ikke kikket på gatebil enda. Må oppdatere med litt med treff og happenings. Men er ikke umulig at jeg møter opp
              Har aldri vært på gatebil før jeg heller. Men tiden vil vise

Mvh Kim

Comment

• Originally posted by kimafro View Post
                Det med hørselen er vi 2 om. Når det piper i ørene 30 min etter en svipp tur med tung bass musikk.
                Mvh Kim
                Tips: juster ned LPF på bassen.
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• luring alt ettersom ugn hehe

mvh kim

Comment

• Tips: formstøpte ørepropper
                    Koster ca 2000,-. Og man kan spille høy musikk i mange timer uten bli sliten

Comment

• Eller bare ikke spille så høyt må si de. Diskanten er skrikende til tider. Men må jo til for å høre noe ved fullt pådrag. Men preset på mere sq basert bilde blir også innstilt nå
                      Men samme søren, det et lov å tenke litt selv

Mvh Kim

Comment

• Kan bekrefte at det føles ut som en treningsøkt å sitte i bilen til kim, tok meg selv i å holde pusten, også å stramme hele kroppen flere ganger under de heftigste sangene
                        Ford Focus
                        B2 Audio CC15
                        B2 Audio Mono v4

Comment

• Da har en fått litt motivasjon i dag. Har fått gjort litt. gikk ikke helt som jeg ville. MEN skal få rette opp i det.
                          Tanken er at ting kan demonteres igjen uten myye stress. Skal få det til. Så var det jo feste løsninger, Hva som er sterkt nok og mest praktisk. Men morro å jobbe med siste finnish i bagasjen iallefall, Det jeg frykter er at etter jeg har støpt, i ogmed at jeg ikke har skummet hele veien rundt er at tetnings lista rundt skal løsne. Men skal forske litt på det

litt fineer

litt kutting

så var det litt fresing

og litt mere fresing

tilpasning

så fant jeg ut at den lille lefsa jeg freste ut bygde for mye, så kuttet den bare av like greit

så var det plate nr 2, da fant jeg fram pappen

ble ikke fornøyd med hullene, Men skal også ha plexi i hullene til focalen og mosconien, gz n blir kun åpen. Skal iallefall bli bra finish til slutt, selvom det ser litt drit ut nå

mvh kim

Comment

• Da ble det noen små endringer i planene, Tar ting som det kommer og designer på veien Nå må jeg bare få kjøpt noe mere polyseter og se om dette blir bra

Fikk retta hullet til mosconien og til focalen, Mulig jeg dropper plexi og bare har det åpent, Med tanke på varmegang. Skal jo ha vifter og slikt også. Men ble ikke så stor klaring som jeg ville, Men men

Litt plastikk og maskering

Etter x antall stifter og banning

Å nå er det bare å vente på at det tørker

mvh kim

Comment

• Veldig lovende. Jeg digger clean og gjennomført bagasjerom. Prøvde faktisk på noe av det samme i bilen min i vinter, langs sidevegg ved bakdørene. Mitt ble ikke fint, så reiv det ut. Tror løsningen din kan bli skikkelig bra siden du har så små flater hvor det kun er laken/polyester/glassfiber. Planlegger du at det skal være mulig å løfte hele skallet ut når det er ferdig? (Regner nesten med det for å kunne komme til forsterkerne). Håper også du beskytta den fine gz forsterkeren mot polyestersøl inni der . Spent på resultatet av det her asså.
                              never enough!

Comment

• Takk for det, beskyttet med svart søpelsekk i hele bagasjen, og teipet søplesekken fast i bagasjen. Ingen skader til nå
                                Alt blir for at det er mulig å ta det ut, svaret kommer på bilder under. Det som ikke blir perfekt mot tetnings lista vil bli dekket med skai n. Er livredd for vann lekkasje. Skulle egentlig også hatt rundet av kanten med 45 grader fresen. Men neida her gikk det fort i svingene. hehe Tror uansett at det har ingen betydning og muligens lettere å trekke. Har gått mye tid i dag til tenking og grubling. Har funnet feste muligheter. Så nå er det bare å få det sterkt nok og pusse og sparkle. Tar nok litt lengere tid enn jeg trodde. Men igjen var litt mere komplisert, Da jeg aldri har støpt med stretc laken før. Mye lettere enn ved bruk av fleece. For med fleece må man mette noe så grusomt, Pluss at det er super tyky i forhold.
                                Lettere å bare stive opp med med glassfiber.
                                Vifter vil også komme under dette her MEN om det blir nå er en annen sak. Det ene fører til det andre. anyway liten update

Forsterket med 2-3 lag med glassfiber enkelte steder

Ute av bilen, ble tight fit iallefall, hehe

Må forsterke toppen mere som dere ser, og finpusse den

Forsterket med 2-3 lag glassfiber innvendig. Skal forsenke skruene når dtte kar tørket da det vil holde vinkelen

Det var det for i dag

mvh kim
                                Last edited by kimafro; 07-05-2015, 23:07.

Comment

Working...
                                X