Announcement

Collapse
No announcement yet.

kims stratus prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jøss....... du er jo en liten villmink du!
    Pokker så sjalu jeg er på hele bygget ditt!

Comment

• Da kommer fortsettelsen, har blitt MYE pussing og legging av polyester. For å rette ut skavankene. Begynner å hjelpe seg. Så mulig jeg kan begynne å sparkle litt i morgen Sliter litt med finish i toppen. Tror jeg har funnet løsningen nå.

Etter x antall timer med pussing

Litt mere pussing og tilpasning

Prøver å få det så smooth som mulig

Ble ikke fornøyd med toppen, Så kuttet den av

Da ble en list løsningen til nå. Må nok spikke litt og pusse litt for å få den til å passe bra, Hvis den ikke går under bagasje kanten

Kommer nok til å trimme kantene opp mot lista en del mere, Å la skai n ligge mot metallet. Ble litt tykt med noen lag med glassfiber

Glemte å skrive at jeg burde hatt frest rundt hullene føre jeg la glassfiber, men neida. Da er det bare å finne fram rasp og pusse papir
      mvh kim
      Last edited by kimafro; 08-05-2015, 22:44.

Comment

• litt testing, spkking måtte til for å få ramma ut igjen.

Glass ballonger blandet med polyster var jo genialt, fin lett sparkel som veier lite og er sterk

Mens den egen komponerte sparkelen tørket, så måtte en jo ha noe å gjøre

10 stk av disse installert

self made branketter

Litt testing igjen, for å se hvor vistene fikk plass

ble en slik rekke, får håpe det funker

Ble en stor vifte her, liker ikke plasseringa over skinnene, MEN den er srudd og fuget fast

Måtte jo frese litt av plata under pgs den store vifta, så blei litt skade. Men det kan fikses fort

Må ut med midkonsollen min igjen også for å koble på viftene
        mvh kim
        Last edited by kimafro; 09-05-2015, 17:42.

Comment

• Haha. Du har jo elektronikk nok for en liten landsby under det dekselet ditt! Blir skikkelig kult. Ser ut som det er mye jobb, men ville nok ikke gjort noe annerledes selv. Godt jobba som alltid!
          never enough!

Comment

• hahah, lo godt da jeg leste den kommentaren. Er ikke plass til stort mere nå iallefall. La til 1 stk vifte til så blei 11 vifter tilsammen. testet de 5 på rekke og blåste greit. og lydløst har holdt på i 12 timer i dag, Så kjenner det godt i ryggen. myyye sparkling og pussing. Pluss har lagt opp alt det elektriske til viftene. Så nå er egentlig alt ferdig baki. Vurderte å legge inn led lys. Men den tanken dropper jeg nå iallefall. litt finpussing på diverse steder, så er alt klart til trekking

ble ikke så galt, gikk tom for papir til rondellen, så måtte slipe for hånd også

Loddet og krympe strømpet

Alle ledninger forsvarlig festet med smelte lim

Satt på dekselet og festet i orginal fester.

Rundt her må det trimmes litt

mvh kim
            Last edited by kimafro; 10-05-2015, 15:29.

Comment

• Litt testing igjen, for å se hvor vistene fikk plass ?
              Vurderte å legge inn led lyd ?

Det prosjektet ditt er så perverst rått at det er absolutt ingenting å sette fingeren på, annet enn et par skriveleifer...!!!!
              Nesten irriterende
              Det som er mest leit er at du bor så langt unna, for dette skulle jeg uten tvil ha ønsket å sett med egne øyne!
              Gratulerer med et helt vilt resultat, og jeg regner med sluttresultatet blir enda bedre om du fortsetter med det gode arbeidet du holder på med!
              Jeg bøyer meg i pussestøvet (Siden jeg ikke har vondt i ryggen)

Comment

• Testing for å se at det ikke blir noen komplikasjoner.
                Og for visualisering. Hadde en plan, men noe unnvikende. Er hva som er mest mulig praktisk og spm ser best ut.
                Min inspirasjon er hentet fra smd chevelle. Det er omtrent sånn jeg ville ha det føre jeg begynte på prosjektet mitt. Så blir morro å se resultatet. Selvom det muligens blir noen kosmetiske ting innimellom. Men dette kan jo rettes opp
                Får mulig koblet på viftene senere i dag. Har alt for mye å gjøre hele tiden
                Takk for posetive tilbake meldinger ja en må bare følge sine visjoner
                Mvh Kim

Comment

• Da kan jeg si at jeg er ferdig med bagasjen. Finishen på skaien blei litt dritt da den IKKE er strekkbar. Men dette kan jo byttes ut med tiden. Så prøvde å være litt kreativ og posetiv. Men kan si som luksus leverpostei- she looks like hell. Mulig den blir levert til sal maker, skal høre på pris
                  Men tilbake til det posetive, Alle viftene er koblet til kontrollen og funker utmerket. Er en frisk bris baki bagasjen. hører da viftene når de står på bunn gass hvis det er stille. Men ikke sååå plagsomt. Er kun en som viser på displayet på rpm, men det er jö pga viftene er forskjellige. skal bli morro å teste ut iallefall. Jeg vet at hadde skaien vært strekkbar så hadde jeg fått til et myyye bedre resultat.

Trimmet kantene til å passe, dette ble da ikke kirugi ble bare kjapt og brutalt tatt med dremmelen

inni min midt konsoll, litt spaghetti

Alt funker utmerket, vifte soner pr sensor

Her begynte problemene

ble noen spanske kreativiteter

Ferdig produkt

mvh kim

Comment

• Litt juks må det jo være når produktet ikke gjør som du vil!
                    Synd selvfølgelig at du måtte endes opp med å plages på slutten, men du finner nok en løsning på det!
                    Det ser i alle fall knallbra ut på bilder og eller avstand, vet ikke hvordan det ser ut i den virkelige verden ^^

Comment

• https://www.youtube.com/watch?v=OMlYWmMsVxE

hermet etter bassfreek OBS HØY LYD!!! https://www.youtube.com/watch?v=W-alKMVA3Us
                      Var kun på batteri spenning

Ferdig produkt, ble ikke perfekt. Så må trekkes på nytt da jeg trenger annen type skai som kan krympes og strekkes

men det for holde for nå
                      Så løsnet skaien som er på hattehylla ved porten også da jeg test spillte litt, Men dette var jeg klar over. Men skvatt til. Nye dempere er også på vei til bilen

mvh kim

Comment

• Jeg vet jeg sa at jeg var ferdig. Men kunne ikke leve med den finishen som ble.Sååå da ble det litt endringer i planene igjen. Satt meg på youtube da finishen plaget meg noe vanvittig. Da gikk det opp et lys for meg at jeg har misforstått litt. Fant da en annen måte mer eller mindre. Så da vil jeg lage en "trim" ring som går opp til pakninga. da er det også mulig å ta av hele driten uten og ta av pakninga. Pluss at det vil bli en finere finish. og ikke minst lettere å trekke. Kunne vært litt frekt med en grå trim ring i kanten av bagasjen og hvitt som det har vært nå.
                        Var også å kikket på "pad" i dag. Men var ikke slik jeg ville ha det. vil helst ha en microsoft/pc basert pad man kan bruke til spotify og mp3 som kan streames mellom usb. Dette valegt får jeg sikkert om jeg går for noe med blåtann. Men igjen da må jeg ha en ny spiller. Uansett her er noen bilder fra hva jeg har gjort i dag

Tok da tak i fresen og med vinkel sliperen

Så var det 1 stk plexi glass

Teste pass formen

Så var det litt maskering, skulle dog tatt noen runder til med teip så det hadde blitt like tykt som skaien. men men

skrudd fast og teipet over skruene, klart for polyester og glass ballonger i fytende utgave

Satt da og koste meg med arbeidet og prøvde å se for meg passformen

Det var det jeg rakk i dag

Men det ble plexi allika vel. Blir lettere og trekke også skal lakkeres hvit på undersiden hvor glasset blir liggene på
                        Vil også se bedre ut, Gz n vil da være i fri luft

mvh kim

Comment

• Det der var jo en glimrende løsning for passform. Kommer platene under forsterkerne eller? Blir nok skikkelig fint så lenge du ta deg tid til å gjøre det skikkelig nøyaktig.
                          Angående tablet som spillet; du MÅ jo ikke ha spiller i tillegg vel? Men jeg ser klart fordeler med mulighet for USB og det å unngå apple's innholdsregime. På den annen side så vil man jo gjerne få til en montering som ser litt bra ut, det blir kanskje mer utfordrende med USB- tilkobling. Jeg gjorde det ultra-simpelt, ingen tilkoblinger - bare trådløst.
                          never enough!

Comment

• Takker. En lærer mye på YouTube. Platene kommer over forsterkerene. Vurderte litt samme løsning som deg bassfreek. Men sær som jeg er så har jeg mani på at ting må være full ladet
                            Blir jo fort dyrere med prosessor. Da det er det beste alternativet. Skal aldri si aldri. Hehe
                            Hadde bare vært gull å slipt og bruke mobilen hele tiden
                            Vurderte å støpe en holder til mobilen også. Men igjen spare plass på mobilen og pad ser bedre ut
                            Vet mosconi også har en slik kontroll til volum justering også. Men da er en jo fort oppi 10k bare der

Mvh Kim

Comment

• Da får en oppdatere litt igjen. Ting begynner å se bedre ut og har vært mye i tenke boksen. Finishen er viktig.
                              Har da nå kommet opp med hvordan det blir mere praktisk Men ser lysere ut iallefall

Da spraylimet vaR helt grusomy å få vekk så tok jeg raspa på vinkel sliperen og fjernet nesten alt av glassfiber og bygde opp igjen med glass ballonger mye arbeid men verdt det

og ja jeg kjøpte feil glass, men problemet er løst

much better

Litt polyester igjen

kutte

kutte

så litt kunst

litt fineer og en list

Ja ja sånn går det når en ikke bruker handsker på 2 komponent lim
                              heldigvis så hadde jeg tynner i garasjen

så var det nye fester til dekselet

m6

litt maskering og plast igjen

3 lag polyester og glassfiber

7.8 lag polyester og glassfiber

tatt ut

mvh kim

Comment

• Jeg vet ikke helt hva jeg skal si! Gleder meg til hver eneste oppdatering og alt du får til!

Comment

Working...
                                X