Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf 3 med 2 stk 18" i vegg..!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei alle sammen, jeg trenger virkelig noen råd hva jeg kan gjøre med spenningstapet, nå er jeg LEI!!
    Mister helt trua på hele anlegget snart


    jeg har så og si prøvd ALT..!

    - Har skiftet Børster + Regulator på Dynamoen.
    - Har sjekket alle sikringer, og de er ok.
    - Har koblet fra og testet med 1 Batteri.
    - Har lagt opp 50mm2 Jording Direkte fra Dynamo til batteri:







    Må Batteriene lades opp med en vanlig lader? kan det være problemet ?
    Det er ca 14.0 Volt på batteri fremme, og det er det også på batteriet bak..



    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Noe positivt er at jeg har kjøpt noen diskanthus fra beemerz1 her på forumet, de er støpt i glassfiber og skal passe fint
    Et lite problem er at mine diskater er litt større, så jeg må tilpasse hullene, blir spennende..!



    Comment


    • #17
      Blir bra de her
      Adrian Edel

      Mercedes Benz w202 c220
      Audison|Hertz|Focal

      Comment


      • #18
        Litt rart det der, jeg trodde selv at jeg kom til å få mye spenningsfall med jbl gti1500 subben min. Jeg kjører et valtra batteri fram og et 10år gammelt rødtopp baki pluss en 1f rf kondensator. Når jeg har ladet opp batteriene så klarer den å holde + - 14,4v og jeg har ikke gjort noe med kablinga til dynamoen, kjører 50mm2 fra batteriet fram til batteriet bak, 50mm2 jord fra setebeltfestet til batteriet bak, 35mm2 fra batteriet bak til kondensatoren og 25mm2 fra kondensatoren til forsterkeren min. Men spenningen dropper ned når jeg har spillt en stund og mandagen droppet den ned til 10,7v, men så kan det ha noe å si at batteriene mine er helt ødelagt da.
        JBL GTI 145,8db

        Comment


        • #19
          Originally posted by Hilmar92 View Post
          Litt rart det der, jeg trodde selv at jeg kom til å få mye spenningsfall med jbl gti1500 subben min. Jeg kjører et valtra batteri fram og et 10år gammelt rødtopp baki pluss en 1f rf kondensator. Når jeg har ladet opp batteriene så klarer den å holde + - 14,4v og jeg har ikke gjort noe med kablinga til dynamoen, kjører 50mm2 fra batteriet fram til batteriet bak, 50mm2 jord fra setebeltfestet til batteriet bak, 35mm2 fra batteriet bak til kondensatoren og 25mm2 fra kondensatoren til forsterkeren min. Men spenningen dropper ned når jeg har spillt en stund og mandagen droppet den ned til 10,7v, men så kan det ha noe å si at batteriene mine er helt ødelagt da.

          Oi, det høres ikke helt bra ut.. tror ikke det er helt bra at det går under 10 volt, forsterkeren kan kanskje ta skade...
          Det blir sikkert bedre til deg om du oppgraderer kabler i motorrom.. og kanskje 50mm2 minus også bakover ? men 10 år gammelt batteri syns jeg hørtes litt mye ut og da.. det yter sikkert ikke 100% lengre.. dynamoen din kunne også trengt litt vedlikehold ? Spørs hvor mye penger og hva du syns er verdt å gjøre på bilen

          ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

          Men jeg gir meg værtfall ikke!!! Har kjøpt 12 meter 52mm2 strømkabler fra lib, så det blir DOBBELT opp av strømkabler nå fra batteri fremme til bak.. Har også funnet spenningsregulator som lader 14.5 Volt nå, så det skal vel hjelpe enda bedre og batteriene må lades opp ser jeg, de holder under 12 volt hvilespenning..

          Kommer oppdatering litt senere
          Last edited by lyd; 29-02-2012, 16:57.

          Comment


          • #20
            vet du at batteriet/batteriene i bilen er helt gode ?
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #21
              Originally posted by Øivind Sandvik View Post
              vet du at batteriet/batteriene i bilen er helt gode ?
              Batteriet fremme er vel 1 1\2 år gammelt vil jeg tro, og batteri bak 9 mnd kanskje..

              Tror ikke de er 100% ladet opp, da jeg spiller mye høyt, selv på korte turer.
              Hvis jeg ikke spiller så mye og kjører litt, så er det opp i 12.3Volt Hvilespenning, Skulle vel sikkert vært opp i minst 12.5V sikkert..

              Det tar litt tid å lade opp, må kjøre LANGT stykke virker det som..
              Ikke sikkert dynamoen klarer lade opp helt 100% sikkert ?

              Har kjøpt en liten lader nå, men jeg har ingen tilgang til strøm ved bilen, så jeg skal ta ut batteriene og lade de hjemme
              Last edited by lyd; 29-02-2012, 17:19.

              Comment


              • #22
                Originally posted by lyd View Post
                Oi, det høres ikke helt bra ut.. tror ikke det er helt bra at det går under 10 volt, forsterkeren kan kanskje ta skade...
                Det blir sikkert bedre til deg om du oppgraderer kabler i motorrom.. og kanskje 50mm2 minus også bakover ? men 10 år gammelt batteri syns jeg hørtes litt mye ut og da.. det yter sikkert ikke 100% lengre.. dynamoen din kunne også trengt litt vedlikehold ? Spørs hvor mye penger og hva du syns er verdt å gjøre på bilen

                ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                Men jeg gir meg værtfall ikke!!! Har kjøpt 12 meter 52mm2 strømkabler fra lib, så det blir DOBBELT opp av strømkabler nå fra batteri fremme til bak.. Har også funnet spenningsregulator som lader 14.5 Volt nå, så det skal vel hjelpe enda bedre og batteriene må lades opp ser jeg, de holder under 12 volt hvilespenning..

                Kommer oppdatering litt senere


                Ser jeg at spenningen dropper under 12v så spiller jeg ikke mere, men det må være pga at batteriene er ødelagt fordi jeg må stå å kinne på starteren litt hver dag for å starte den og da har alt nullstillt seg. Skal legg opp alt nytt å da regner jeg med ett splitter nytt optima rødtop fram og 2 Sønnak sa1000 bak,(tror det er sa1000) men har handlet ett av de. Også håper jeg på en 200-220A dynamo men mechman hadde ikke dynamo til bilen min så måtte sende bilder og det gjorde jeg idag så håper det blir ordning
                JBL GTI 145,8db

                Comment


                • #23
                  ok. har du målt på dynamoen hvor mange volt som kommer ut av den ved 2000rpm ?
                  MVH, Øivind Sandvik
                  sigpic
                  www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                  www.sandviksbassogbongel.com

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Hilmar92 View Post
                    Ser jeg at spenningen dropper under 12v så spiller jeg ikke mere, men det må være pga at batteriene er ødelagt fordi jeg må stå å kinne på starteren litt hver dag for å starte den og da har alt nullstillt seg. Skal legg opp alt nytt å da regner jeg med ett splitter nytt optima rødtop fram og 2 Sønnak sa1000 bak,(tror det er sa1000) men har handlet ett av de. Også håper jeg på en 200-220A dynamo men mechman hadde ikke dynamo til bilen min så måtte sende bilder og det gjorde jeg idag så håper det blir ordning
                    Høres bra ut det
                    bra du satser stort og fikser strømmen skikkelig..!
                    det er viktig har jeg lært værtfall..!

                    Lag deg prosjekttråd da så vi får se ?
                    Last edited by lyd; 29-02-2012, 22:04.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                      ok. har du målt på dynamoen hvor mange volt som kommer ut av den ved 2000rpm ?
                      Ikke med multimeter nei.. Hvis bilen står på tomgang i en halvtime og lader uten musikk, så kryper volten på batteriet bak til 14volt med motor igang, og det endrer seg ikke noe hvis jeg kjører i 80 km\t...

                      Men det virker som det er myyyye mer basstrykk når jeg kjører i fart??
                      virker litt rart hehe

                      Kjøpte også spenningsregulator på biltema idag, og selfølgelig ble det feil regulator.. uff
                      fått feil vare sikkert 4 ganger siste året hos de...
                      Last edited by lyd; 29-02-2012, 22:08.

                      Comment


                      • #26
                        bombe :P hehe men hadde gått ann å prøvd med en variabel regulator da å skrudd opp litt
                        MVH, Øivind Sandvik
                        sigpic
                        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                        www.sandviksbassogbongel.com

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by lyd View Post
                          Høres bra ut det
                          bra du satser stort og fikser strømmen skikkelig..!
                          det er viktig har jeg lært værtfall..!

                          Lag deg prosjekttråd da så vi får se ?
                          Jo har skjønt at strøm og kasse er veldig viktig når du bygger stereo. Selv om jeg ikke har prøvd noe annet enn anbefalte kasser til de subbene jeg har hatt, det mest for at han jeg bygde sammen med bygde etter anbefalt til jbl gti subbene sine og har hatt best resultat med det. Han spilte i sommer 148db med 4 gti 1500 og spilte i 2001 149,6db med 2 focal 13" og 1 gti 1800.

                          Har lyst til å lage meg prosjekttråd men akkurat nå ser bilen min ut som en rustholk så håper på å ta rusta og få noen til å sveise ett hull i hjulbuen, for da regner jeg med at bilen kommer til å bli brukt som stereobil med stor dynamo, agm batterier og forskjellige subber. Hvis ikke blir det stereo i en annen bil

                          Ang spenningsfallet dit:
                          Spør helt sikkert dumt men har du sjekket om hele jordingsforbindelsen har god kontakt med chassiet, for noen sa at setefestet feks bak har veldig god kontakt så jeg monterte der, kanskje det er det som gjør at du har stort spenningstap. Er det 12,3v du har når bilen står og går?

                          Skal ikke en bil ha 14,4v når den står og går og rundt 12v når den er stoppet eller er det bare jeg som er helt på jordet
                          JBL GTI 145,8db

                          Comment


                          • #28
                            Kan du få tak i en låne dynamo (uansett amp), og se om det er din dynamo som feiler.
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                            Comment


                            • #29
                              Øyvind Sandvik:

                              er ingenting og finne på internett, er kun i usa og sverige man finner regulatorer osv.. er egentlig ikke interessert i å kjøpe derifra:\ . Jeg skal på torshov idag og høre
                              Har du justerbart på monster dynamoen din ?

                              -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                              Hilmar92:

                              OI det var imponerende resultater!!!!
                              skulle ønske jeg og kunne klart slike tall på termlab
                              Håper jeg klarer 140db kanskje ?

                              Og ja ang spenningsfallet: jeg har 50mm2 jording fra batteriet fremme, og til setebeltefestet bak, og fra der til batteriet bak..det blir da "dobbel" jording.. jeg skal utbedre enda litt bedre på setebeltefestet
                              og i morgen får jeg jo 12 meter 52mm2 fra lib, så da blir det enda et ekstra trekk fra batteri fremme til bagasjerommet..!

                              og nei, det er ca 14 volt når bilen står og går, det blir ikke noe mer da regulatoren på dynamoen er 14.1volt, og derfor er jeg på utkikk etter en regulator som lader 14.5 - 14.7 volt
                              når jeg guffer opp høy musikk med bass, så går det ned til 12 volt..


                              -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                              Genexxaa:

                              Jeg skifta til denne 120a dynamoen for ikke så lenge siden, og problemet var hakket verre med orginaldynamoen.. så jeg tror ikke det er noe galt med det.. Sandvik brukte den jo uten problemer
                              Men mest sannsynlig i neste uke blir ALT gjort skikkelig nå! det blir spennende..!

                              Takk for svar
                              Last edited by lyd; 01-03-2012, 17:13.

                              Comment


                              • #30
                                jeg handler som en gal på ebay ække fali bare man bruke paypal
                                MVH, Øivind Sandvik
                                sigpic
                                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                                www.sandviksbassogbongel.com

                                Comment

                                Working...
                                X