Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 240 prosjekt god lyd budget.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Volvo 240 prosjekt god lyd budget.

Starter ny tråd pga mye rot i forrige

Bilen er en 1979 244 med alt som tilhører 86+ årsmodellene.

diverse ting som skal i den med tiden:

- Pioneer DEH-P88RSII
    - DD M1b
    - Alpine type x 10 og Dag Johansen's kasse tilhørende denne
    - 50kvm kabler LIB eller B2 Audio. store 3 også
    - Tang band W3-871 3" fulltone. (dashbord montert)
    - Masse lydisolering
    - Noen midbasser/mellomtoner blir det vel etterhvert.
    - Harman Kardon CA470
    - Iraqqi/mechman 120-150A dynamo

Midleretidig setup bare for og prøve ting er:
    - Pioneer DEH3100UB
    - Lighting Audio 4" coaxialer
    - DD M1b
    - Gammel rød STIV kabel 50kvm
    - 6ch signal kabler, dårlig skjerma.

Planen er jo budget bygge og ha det gøy og prøve seg fram på forskjellige ting og tang med bilen.
    Dashbord løsningen blir ikke før vi nærmere oss rødt på temperatur skalaen.

Må bare få takke de som har vært tålmodige med meg ang penger.
    Ble lappløs i sommer som var og da var det ikke mer jobb for meg.
    Ingen jobb = ingen penger, og NAV i seg selv var ett håpløst tilfelle.
    Tusen takk for att jeg fikk gjort opp for meg og att dere var så tålmodige
    Beklager selfølgelig ventetiden.

Neste dagene skal jeg modde org høytaler hus/ting til og ha Lighting audio settet i slik at jeg kan bruke deksler over og det kan se orginalt ut, låter midleretidig spilleren for dass ut hiver jeg p88rs2'n i
    Skal også ordne opp i ledningskaos fra forrige eiere og meg, godt og ha fritt i ukedagene
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Vannvittig stilig prosjekt!
    Her er det inspirasjon å finne
    "Abonnerer" her
    Kicker - B² audio - Stinger - STP vibroplast - LIB - Hertz - Volvo 240 GLE

Comment

Sinnsykt kaldt ute, og med kocowerke som streiker blir det lite jobba.
      Tar det igjen når jeg ikke har jobb i uka, sitter på jobb og trykker og kjeder meg nå

Det som skjer til uka er følgende.

strøm og jord kabel strekkes og signalkabler.
      Fikser litt med Lighting audio coaxialer i org høytalere fra volvo 4.5" er de mens de jeg skal ha er 4".
      Slikt blir det seende orginalt ut og ok med lyd.
      Må vel rusle litt med elektrisk nette i bilen også, evig kaos der.
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤

Comment

Skjer det noe her?

Comment

Venter på litt ting som bør komme snart i posten så modifisering kan skje
          har kobla opp litt cd spiller og noen få høytalere, men det er ikke så intressangt

og gjort litt med det elektriske, begynner og komme på stell nå

Comment

Liker
            Da venter du vel på røde grader og masse arbeidslyst?

Comment

Sleng opp meir bilda Peder

FYI Sleepy, det er røde grader nå :P
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Joa er røde grader, men ikke mange nok

Comment

Sitter akkurat nå på jobb og koper siste halv timen, ryktes at jeg har fått en henteseddel også
                  Så da blir det vel gjort noe i morgen før jeg drar på jobbm kommer bilder av diverse som skal inn i bilen.
                  Og litt interiør bilder av bilen, blir en morsom forsterker løsning iallfall

Har liten lyst og legge opp gamle kabler, men har ikke råd til nye helt enda.
                  Bilder kommer i morgen, skal få gjort litt før jeg drar på jobb

Comment

Fått begynt litt.
                    Begynt og legge opp strøm kabler og signalkabler.
                    Støtte på ett aldri så ltie problem når jeg skulle ha bagasjelokket opp, det er en knapp som åpner denne.
                    Den funka helelr dårlig, samt varmeapparatet fungerer ikke.
                    Så tenker jeg har ett brudd en plass eller dårlig jord, gådd over litt.
                    Men skal gå over enda mer, hater lednings rot og elektrisk tull.

Henter pakke straks også, så da blir det modifisering

Uansett litt bilder, hadde blitt en god del mer. og beklager mobilbilder.
                    Døra med en liten 4" Coax Lightning Audio, helt ok lyd

Lednings virrvarr, bilen kunne vært rensa og gjort ren, men pytt pytt tar det ettehvert.

Fant ut av feilen, så nå blir det full speed på anleggsdelen.
                    Skal bare modde slik at 4" bassmellomtonene kommer til sin rett og ser orginalt ut
                    Last edited by Akilles; 11-02-2012, 20:54.

Comment

Detta lover godt
                      Har akkurat montert Hertz DCX 100.2 i mine dører. Konge høyttalere, til en god pris...

Stå på videre !

Comment

På tide med en liten update.
                        Ikke så mye på stereo lyden da men mne.
                        Rensa alle seter og shina interiøret litt.
                        Også henta meg en "delebil" med nye dørtrekk,stoler,M47kasse og servo.
                        Henter meg også en B230F som skal i denne, grei bruksbil motor intill videre.

Er heldigvis veldig lite rust på denne, så snart økonomien er oppe blir det bestillt kabler og demping.

Iallfall DEH-P3100UB,Lighting audio 4" coax,Alpine type x10, DD M1b.
                        Som står i bilen nå, må rette litt opp i bagasjerommet da hattehylla er litt skjeiv, sikkert grunnet en tidligere kollisjonsskade.
                        Kommer masse bilder ca neste uke, av ting som skjer med bilen og slikt.
                        De spacerne/dekslene er under arbeid, lager 2 par, ett for coax og ett for sammy 4" midbassene.
                        Beklagevis lite bilder, da jeg husker å ta bildene.

Comment

Ai ai ai hva skjer nå da?

+

=

Sammy midbass/mellomtone 4" i koselig selskap med DD M1b

Ble bytte til P88RSII da deh3100 ikke hadde ren lyd akkurat

Testing av volt drops under noen grove bass slag.

Samt lhvordan hattehylla ser ut ut atm, noen har gådd berserk på den tydeligvis.
                          Synd igrunn.....

Det var alt for nå, anlegget spiller veldig veldig bra nå!

Comment

Working...
                          X