Ja ja da var kassa trekt i en passe fart... i morgen skal eg teste den i bil med midlertidig 300wrms fra monoblocka i 4ohm som står i nå og med orginalt batteri..hehe... ... neste lønn blir vell batteri oppgradering..tenkte å legge 53mm2 kabler fra dynamo også en dag for å ha samme size som strøm kablene.....dynamo fant eg ut er på 120amp ..hm
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Litt lyd i opel omega b2
Collapse
X
-
Da er kassa testa i bil, skal filme ett klipp i morgen når det er lyst..kan si at dette gir jordskjelv bass langt ned under beina og på bare 300wrms i 4ohm med halv Gain,null bassbost, hz på ca 70.
Passer best til musikk med djup bass i siden kassa med porten er tuna til 25hz.. skal lage en litt kortere port også slik den blir litt mer vennlig til musikk spilling med litt høyere tuning... blir spennende å teste 4000w ampen når batteri og slikt kommer også. da blir det 1800w i 4 ohm siden subben har dual 2ohm spoler og ampen er bare stabil i 2ohm..så subben er seriekoblet.
Comment
-
Takk for det , ja er egentlig greit fornøyd skulle hatt litt mer power på frontsettet også..lyden forsvinner :P men det går fint med å bare skru ned subvolumet på spilleren også vist man skal spille behaglig lyd.
vurderer å sette i 2" tang band elememnter der diskantene står orginalt også..ser ut som det kan passe bra..
Er overasket at bilen er dempa så bra orginalt (vertfall litt)..hører ikkje så masse bass utenfra...men skal slenge i noe matter i bagasjeluka.. står å pumper inn og ut gitt, + litt skillt lyder.
Comment
-
Ett par film klipp.. beklager dårlig kamera opptak..har ikkje noke anna for øyeblikket..men får med litt att det er luftigt i bilen på kamera. får vell høre med lillesøster og se om vi klarer å få til ett hairtrick også.. om det går.
http://www.youtube.com/watch?v=MYBMf...ryLSb1BSLlZHc=
http://www.youtube.com/watch?v=oFYcq...SA5u31WVEJ7sI=
Comment
-
Min aller aller første kjøpte fabrikkbygde kasse, kun for å få optimal og riktig parameter frå elementet i rett kasse, overaskande bra. + fin kasse..spillte mye meir presist og fint en alle dei andre kassene eg har testa med samme element i.. det enkle er ofte det beste... til bruksanlegg.. no e det berre å lage en kopi i frå tegningane og til det andre elementet til den andre bilen..:P
18" kassa kommer i trunken på oldsen..fortsetter prosjekttråden der etter hvert, siden bilen skal på veien i sommer.
ellers fått litt gratis 9mm plexiglas plater..kjekt å ha til noe bygg ellernoe.
Comment
-
ny kasse igjen som skal testes...
bare for morroskyld tenkte eg å sette sammen en kasse til den andre DD10" suben..men denne ganken i liten kasse og med 12" som slave,ene har bolt og den andre med annent merke har ingen vekt,så skal teste begge to....denne kommer vell i "racer" bilen om den spiller greit..men skal testes i denne stv først...
satte bare sammen noen kjappe vegger og ett 10" element for å se hvordan det skal bli..skal ha plexiglas også..skal bruke andre vegger med nøyaktigere mål...
kassa innvendig vil bli svart eller kvit, og neonlys ellernoe slikt og fillt utenpå..
Comment
-
Kassa blei ferdig i dag, satt sammen med andre plater, lim i alle kroker, svart maling, (blei litt renning men men), før malinga var på vei til tørking blei det strødd i grønne og lilla flakes,og klarlakk over ett strøk..vell blei vell litt fancy,limte i ett speil og monterte i grønne neonlys.
ellers spillte denne lille greia her overaskende bra og høyt ca i områder av 30hz og opp,men spillte også ganske dypt,...fornøyd hittil men neste blir å teste med mer vekter på slaven men først skal eg teste en slave uten vekter i det heletatt for å teste hvordan det blir... kan si det sånn at i noen områder "knuste" denne kassa den orginale DD fabrikkassa :P mindre varmegang i spole også ved "brutal" spilling over lengre tid...
Fikk nesten lyst å kjøpe inn 2 eller 4 stk 8" subber og bruke den andre 12" slaven (samme som i kassen) i en liten kasse...humm..
hmmm denne frista...billig også på ebay.. :O
SPL SA-8 V2 D4 - Sundown Audio 8" Dual 4-Ohm SA V2 Series SubwooferLast edited by Terranoise; 13-10-2012, 02:45.
Comment
-
Gammel tråd og litt forskjelig utprøvinger her så fortsetter her med oppdatering av andre ting, men etter å ha brukt sundown audio sin 8" over tid var det på tide å gjøre litt meir finish ut av kassa..så blei litt pussing, grunning,maling og litt avstiving i kassa... i mellom tia driver eg å lager ei ny kasse til 15"
Comment
-
Kassa til SQ 15"elementet (ca 105L) + - begynder å ta litt form,blei 21mm kryssfiner denne gangen,siden det var eneste å få tak på her i nærheten ink bra med rabatter...skal avstives med ett kryss på midten bl.a,en mellom portene og noken under baffel osv,utv blir det avrunda kanter og pusses ned å kjo og hei, lurer på å beise kassa til slutt..har aldri prøvd det på subkasse før..hum.. Portlengden blir litt testing på, kan hende eg ender opp med 1 eller 2 lange 40cm rør evt litt kortere + 1 på 20cm med flenser, og skal lage til noen skumplugger vist eg vil plugge ene røret fks for å endre tuning på kassa.
Last edited by Terranoise; 24-03-2017, 10:22.
Comment
-
Litt fler bilder,
Har bare prøvd 8" i kassa som følgte med han eg kjøpte den av, men skal være ca mål til den subben, men subben blafrer litt mye under lave frekvenser så har lagt i noen små plater inni kassa for å minske volumet litt. Mulig eg lager en ny kasse til den, den heter SA-D4 ,finner de rundt på ebay også. Synst den spiller meget bra ellers, trykker godt og spiller dypt.
Comment
-
Da er kassa ferdig innvendig, limt/stifta fast litt asfalt plater rundt om i kassa i håp om veggene skal bli litt meir dauere siden dette er bare kryssfiner plater,limt i en avstivning til for bunnplate under elementet også, gjenstår bare å pusse kassa litt mer og hive på noe beis og saueull rundt om inni og prøve ut portlengder.
Comment
Comment