Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tommen: Prosjekt Audi S6 C4 Avant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    En aldri så liten modd er gjort..kopla opp måleren igjen også, og håper å få BBL iløpet av uka

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1370205975.365946.jpg
Views:	1
Size:	245.9 KB
ID:	297555

    PG forsterkeren er koplet opp også, men er ikke helt overbevist om lyden alltså. Den skal jo gi 500w i 4 ohm i bro, og det er jo reel effekt også. Syns det er litt merkelig, den skal jo være kraftig nok til å drive dette elementet svært bra!

    Skal ta meg en et par dager når det blir ledig tid, å rydde skikkelig opp baki der. Ut med det som står i hjulbrønnen, inn med reservehjulet igjen å samtidig finne en lur plassering av forsterkere.
    Last edited by Tommen; 02-06-2013, 22:50.
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #32
      Da var det bestillt opp litt deler igjen. Denne gangen ble det h-profil råder, forsterkede rådelager, nye topplokksbolter, orginale nye stempelring sett og slipesett til toppen. 7a kammer kommer i posten etterhvert også. Vi starter vell med å ta ut motor neste uke, og en kompis skal jobbe med motoren mens jeg er på jobb. Når jeg kommer hjem 28.Juli så skal motor være i bil, men turbokitet montert, og satser på mappetime innen midten av August. Håper å maxe turboen ganske greit, få henta ut 420hk Får se hvordan den funker, kanskje det blir større snurre etterhvert..
      VW/Audi ende-tusi-ast!

      Comment


      • #33
        Kom pakke her om dagen Stempelringene er på tur, samme gjelder clutchen. Valget falt på en Sachs Performance trykkplate, og 4 p. sinterlamell! Er i dialog med ES Tuning ang turbovalg, og time for mapping.

        Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1370724037.796540.jpg
Views:	1
Size:	136.1 KB
ID:	297569

        Kommer bilder av flere deler når de ankommer meg. Intercooler, ringer, slipesett og orginale topplokksbolter er på vei.
        VW/Audi ende-tusi-ast!

        Comment


        • #34
          Der fikk man tak på en annen Phoenix Gold forsterker, denne gang en XS4600 Da har jeg både forsterker til høyttalere, og sub, i samme serie! Motorprosjektet blir vell påbegynt iløpet av uka tror jeg, og satser på startklar motor til jeg kommer hjem. Så får vi se når det blir montering og mapping av nytt turbooppsett.
          Last edited by Tommen; 25-06-2013, 06:48.
          VW/Audi ende-tusi-ast!

          Comment


          • #35
            Her skjer det jo litt innimellom slagene. Ikke så mye trafikk i prosjekt-tråden, men jeg pøser på litt likevell.
            Motorprosjektet er forandret til at jeg handlet en komplett ABY blokk med følgende spec:
            81.5mm boring
            JE stempler
            Coating på skjørt
            Scat H-profilråder med ARP rådebolter
            Råder og veiv er slipt
            Overdim lager på veiv og råder for best mulig smøring, og holdbarhet

            På blokka sitter det følgende:
            Spec Stage 3+ organsik fjæret lamell
            Spec Stage 5 trykkplate
            3b enkelmasse svinghjul fra Audi S2
            Så kjøpte jeg med 3.5" LMM fra samme eier.

            I tillegg til dette har jeg handlet meg ett Vega 154 element til, samt en Stroker 15" DVC 2x4 ohms.
            Så da blir spørsmålet, 2x15" VEGA 154, eller 1x15" Stroker?

            Hvis en tar de delene jeg har liggende som utgangspunkt, alltså en kasse på 123l og en PG XS2500 forsterker, så passer det vell best med Strokeren? Porten må jeg nok justere å lage en del større.
            Jeg skal etterhvert på med en større forsterker, uansett hva jeg skal bruke, men vil i utgangspunktet kjøre old school Phoenix Gold, men old school RF kan gå også.
            En Phoenix Gold ZPA 0.5 hadde passet meg som fot i sokk!! Har du en å selge? Send meg PM
            VW/Audi ende-tusi-ast!

            Comment


            • #36
              Her var det mye kjærlighet til motoren, hehe Blir nok bra dette


              mvh kim

              Comment


              • #37
                2 vega vill nokk trykke bedre. men gud så mye tøffere stroker15 er
                Cerwin Vega! Pioneer

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Reimers View Post
                  2 vega vill nokk trykke bedre. men gud så mye tøffere stroker15 er
                  Men det er dette med å bruke så innmari stor kasse ved bruk av 2 stk Vega 154. Strokeren burde vell klare seg med 123 liter, hvis en bruker riktig port? Har lest meg frem til at XS2500 forsterkeren kan brukes i 2 ohm, men trenger da godt med kjøling. Dumt å riskiere innmaten på en så flott forsterker, i så god forfatning, så det blir vell å finne noe annet å dra elementene med, om en skal bruke 2 stk vega 154 eller strokeren.
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

                  Comment


                  • #39
                    Da ser det ut til at jeg har fått tak i en Phoenix Gold ZPA 0.5 som skal brukes. Denne er nok, som de fleste, uten delefilter så blir enten å kjøpe eksternt delefilter fra PG eller kjøpe en ny spiller med aktivt delefilter. Vega 154 nr 2 er ankommet også, men veldig usikker om jeg skal brukes begge, da de krever enormt med plass (180l) kasse. Men det skal sies at det hadde vært morro å prøvd, med 2x6" porter på 35cm lengde, så skal kassa være tunet til ca 35hz, eller 4x4" porter med 29cm lengde.

                    Heldigvis har jeg 120amp dynamo på Audien, men alle kabler skal oppgraderes til 50mm2, samme gjelder jordkabel.
                    Så får se hvordan fremgangen blir..snart tid for utreise igjen, går med sinnsykt med tid på hus og uteområde nå når det er sommer, så Audien kommer hele tiden i 2 rekke.

                    Har også fått montert 4 punkts Sparco seler, kun i førerstol foreløpig, passasjerstolen får de montert iløpet av uka.
                    Skal også hente ny blokka om ikke lenge, og håper å få montert denne etterhvert, sammen med RS2 manifolden.
                    Når turboen kommer så blir det bare å montere 7a kammer, dyser og turbo så er den klar for rullende landvei



                    Last edited by Tommen; 13-08-2013, 01:37.
                    VW/Audi ende-tusi-ast!

                    Comment


                    • #40
                      Fordeler eller ulemper med 4x4" isteden for 2x6" porter? Har bestemt meg for at begge skal testes i bil, ergo vurderer jeg å lage en kasse som går over hele bagasjerommet, med en høyde på 22 cm (innvendig mål, så totalt blir det 26.4cm) sånn at jeg kan trekke over rolloen bak. Totale mål blir 106x22x78cm = bredde x høyde x dybde (innvendige mål), og dette gir 179.564 liter. Elementene skal ligge på toppen, i bakkant å slå oppover. Vil det ha noen forskjell om rørene står i toppplate sammen med elementer, eller om de står på bakplate å slår lufta mot bakluke? Tips for best mulig utnyttelse mottas med takk
                      Last edited by Tommen; 14-08-2013, 13:20.
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

                      Comment


                      • #41
                        Driver litt hjemme om dagene også Endelig er AT-100 i sitt rette element, satt i ett rom på 8m2 Fungerer, mer som! Rommet skal renoveres, så vegger og gulv skal byttes ut Dette var egentlig for å få det unna kjellerstua, fruen er ikke sååå glad i Cerwin Vega høyttalerne :P

                        Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1376597566.977831.jpg
Views:	2
Size:	162.0 KB
ID:	297658

                        Og ett med Vega 154 elementene..

                        Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1376597648.811072.jpg
Views:	1
Size:	167.4 KB
ID:	297659
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

                        Comment


                        • #42
                          Spør igjen her jeg, da jeg skal bestille opp litt deler. Tenkte å lage en kasse på 180-190 liter på neste frituren, men lurer fortsatt på dette med 4x4" porter, eller 2x6" porter? Kassa blir ganske lav, og med tanke på rørlengde så burde vell rørene peke bakover? Kassa blir 70cm dyp, så det vil det være masse plass.
                          VW/Audi ende-tusi-ast!

                          Comment


                          • #43
                            Kjøpte jo en PG XS4600 for en god stund tilbake, av ett medlem her på forumet, og den er enda ikke kommet. Selgeren kommer hele tiden med unskyldninger, og skal overføre tilbake pengene. Jeg har mast om at jeg vil ha produktet, ikke pengene. Nå når jeg har etterspurt pengene, da jeg ikke gidder å vente lengre, da svarer han ikke mere. Spørs om det ikke blir å besøke kommunen hans en tur i Oktober, hvis han ikke gjør opp for seg! Uansett så har jeg kjøpt meg en Phoenix Gold QX4150 istede, strøken stand Så det blir å bruke den. Skulle XS4600 forsterkeren dukke opp blir en av de lagt på lagret..

                            Holder ID / brukernavn skjult inntil han får gjort opp for seg!
                            VW/Audi ende-tusi-ast!

                            Comment


                            • #44
                              du får kjøpe denne da vettu http://www.finn.no/finn/torget/annon...nkode=43429145

                              synd at sånt skjer!
                              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                              Mvh
                              Rune Kvaal

                              Comment


                              • #45
                                Har som sagt kjøpt en QX4150, som var den jeg i utgangspunktet har vært på leting etter i lange tider Har nå fått fatt på etternavn, bostedsadr og reg.nr på bil til denne karen som "solgte meg" XS4600 ampen, så det er fremgang i saken.
                                VW/Audi ende-tusi-ast!

                                Comment

                                Working...
                                X