Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tommen: Prosjekt Audi S6 C4 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tommen View Post
    Da ser det ut til at jeg har fått tak i en Phoenix Gold ZPA 0.5 som skal brukes. Denne er nok, som de fleste, uten delefilter så blir enten å kjøpe eksternt delefilter fra PG eller kjøpe en ny spiller med aktivt delefilter.
    Om dette fremdeles er en plan, så har jeg en venn som har et 3-veis ZPA delefilter liggende. Det er forøvrig han som bygde/eide den svarte poloen som er i den hifiklubben avisen jeg skal scanne til deg. Delefilteret er fra den bilen.
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
      Om dette fremdeles er en plan, så har jeg en venn som har et 3-veis ZPA delefilter liggende. Det er forøvrig han som bygde/eide den svarte poloen som er i den hifiklubben avisen jeg skal scanne til deg. Delefilteret er fra den bilen.
      Det kjøper jeg mer enn gjerne Send meg PM du, Haakon.
      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Skal ringe han i morgen og høre om det fremdeles finnes liggende. hadde en liten haug med forskjellig småtteri fra PG også, han var bilstereo ansvarlig på hifiklubben i bergen fram til de sluttet med bilstereo der.
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Lite som skjer på bilstereofronten her gitt. Plages litt med at lyden forsvinner helt etter en stund, tiden varierer fra hver gang. Kan ta alt fra 20 sekunder til 8-10minutter. Ikke prøvebyttet forsterker eller spiller enda for å luke ut problemer, da det ikke har vært prioritert. Bilen har omtrent ikke vært brukt siste 2 mnd.
          Bestemte meg derfor for å parkere for vinteren å starte demontering av motor. Snart klart for å ta ut nå, alt i front er tatt bort, lett tilgjengelig kontakter er tatt av, så girkasse og noen koplinger gjenstår. Henter blokka til helgen. ADU fra S2, med JE stempler, coating på stempler, scat h-profil råder, 81.5mm boring, alle lagre er overdim og veiv er slipa. Blokka har rulla 1500mil så blokka er akkurat innkjørt Blir også å bruke clutch og svinghjul som står på blokka, Spec 5+ Lamell og Spec 3+ trykkplate samt at det står på enkelmassesvinghjul fra 3B motor. Turbovalget blir muligens Precision 5558 K26 eksoshus, satser på å bikke 400hk på hjul.

Beklager for dårlig bilde:
          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Tommen: Prosjekt Audi S6 C4 Avant

Motor ferdig overhalt, alt av lager ble sjekket og topp ble overhalt, og motoren maler som en katt Hadde litt probelemer i starten, da den ikke ville tenne og fikk ikke start på ny bensinpumpe. Bytta coilene, og dårlig kontakt på G28 sensor (speed sensor), så hjernen fikk ikke beskjed at svinghjulet roterte ergo ville ikke den tenne. Fått på 19 raders oljekjøler, BBL er oppe å går og mangler nå kun bremsene før den er klar for eu kontroll. Skivene og klossene ligger på posten, men mangler overhalingskit til kalipperne. Turbo blir kjøpt inn i løpet av kort tid, så får vi se hva utfallet blir, satser på 500+ i motor: ) Har nå vært på jobb i 2 uker + 5 dager overtid, nå skal jeg til Bergen på 3 dagers kurs, hjem for 3 dager, så til Stavanger på 4 dagers kurs, hjem for 3 dager, så til Grimstad på 4 dagers kurs så hjem for 5 dager før jeg skal på jobb igjen i 2 uker, så bilen blir ikke prioritert denne frituren. Ikke tenkt så mye på lydplanene enda, men vurderer å felle ned 12" i hjulbrønnen igjen, og satse på lydkvalitet, som tar minst mulig plass.

Har også kjøpt ny familiebil / trekkbil, havnet på en Land Cruiser LC120, GX versjon med masse godis av utstyr
            VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Stund siden sist her ser jeg. Audien er eu-godkjent for 2 nye år, og ny turbo +++ er montert og bilen er fullt kjørbar. Får ikke mer enn 1.2bar i ladetrykk, så mangler 0.7bar enda, men det skyver greit. Har også handlet meg 1 stk Cerwin Vega Stroker 12D4, av den gamle typen (endelig). Noen som har kasseforsalg i denne tro?
              VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Sånn..Da var jeg tilbake hit igjen :-) Mye har skjedd siden siste oppdatering her ser jeg. Bilen ble solgt til en hyggelig kar i Mosjøen Februar 2015, og ble forrige helg hentet tilbake til meg. Motoren skal under kniven nok en gang, og yttligere 100++hk skal hentes ut, og håper på å nå 600hk, nærmere 470-480hk på hjulene. Bestillt 3.5" rustfri rør for ny downpipe, grenrør fra hansenmotorsport, blir ny turbo og havner nok på Precision 5858 eller 5862 T4 4" Antisurge innløp, 2.5" ut og 3" v-band ut mot DP. Alt av olje tur / retur til turbo må kjøpes nytt, Bosch 040 pumpe skal byttes ut med 044 pumpe, ny og større intercooler +++. Stay tuned! Blir å flytte mitt Blam Live 165.85 frontsett over i denne bilen, og muligens bygge en diskre kasse i høyre skjerm hvor jeg tar ut orginale Bose sub. Men motor er første pri..
                VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Pioneer DEH-80PRS skal monteres inn i denne, samt Blam frontsettet og Audison forsterkeren. Plana er å enten bygge i ene sidepanelet bak slik at jeg får beholde reservehjulet, eller gi f... å ta reservehjulbrønnen. Pr idag står det montert en helt ny JBL GTO 5-kanaler bak, denne skal ut og erstattes med Audison LRx 4.1K som skal kjøres som 3 kanals, hvor jeg skal dele frontsett passivt via delefilter og brokoble 1x10" eller 1x12". Sikler litt på Blam sin Super Sub 10". Satser på god lyd, og en balanse mellom frekvensene.

Turbo, grenrør, 3.5" rustfri rør, silikonslanger, slangeklemmer, billetfreste nipler, pakninger, stålompunnede slanger til tur / retur olje på turbo, bosch 044 pumpe +++ er på vei i posten. I tillegg henter jeg enda en motor til helgen, som skal demonteres og topp skal sendes til porting, så får jeg se hva jeg gjør med bunndel, om den skal overhales som reserveblokk eller selges.

Pr idag går den med RS2 manifold, Precision 5857 K26 turbo, 3.5" LMM, 511cc dyser, 450x300x76mm intercooler, bosch 040 pumpe, justerbar btr, 3" rustfri downpipe og 3" simons eksos. Mappet er levert av ES Tuning i Trondheim, og antyder oppunder 500hk pr idag på 95 blyfri. Ny runde skal i benken, og mappes på 98 blyfri, og satser litt høyere opp på effekten samtidig på ett kjørbart oppsett

Kommer med oppdaterte bilder om ikke lenge
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Venter på bildene da
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Kommer noen bilder her:

VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Dagene har gått med på skruing, demonterig av interiør i Audien og stereo er tatt ut av Touran..regner med nye motordeler kommer på Torsdag.
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Noen som tar på seg jobben med å støpe deksler til 6.5" i dørtrekk? Jeg har i grunn nok med andre ting til Audien. Det er ikke akkurat veldig god plass, så skulle gjerne hatt noen med litt kunnskap innen custombygging av dørpaneler til å ordnet noe i dørtrekkene mine, plass til mitt Blam frontsett
                          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Demping av dør idag, blir å fortsette i helgen hvis jeg får tid..

VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Ting skjer her også..kommer med endelig oppdatering mot helgen Ikke lyd-oppdatering, men vedrørende motoren..
                              VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Motoren har vært kjørt noen mil med ny turbo, grenrør, ny downpipe +++. Har fungert feilfritt på motronic mappet, men det ble byttet ut med Maxxecu Plug&Play datasprut :-) Hadde min første start-up i går kveld med maxxecu, og motoren maler silkemykt. Logger alle verdier via PC eller blåtann over til Mdash appen som maxxecu tilbyr gratis. Alt i alt er dette ett genialt datasprut! Plana er å mappa oppsettet i Desember da jeg skal kjøre til Tynset / Savalen på juleaften og håper på snøføre der nede så en kan leke seg litt :-) Stay tuned, more to be added soon..
                                VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Working...
                                X