Heisann.
Tenkte og lage en tråd rundt prosjektet jeg har tenkt og starte på.
Er ikke gjort noe særlig med bilen, annen en litt demping. I disse vinter tider er det ugunstig uten varm garasje og holde på.
Har igrunn planene klare, men tips til endringer taes imot med takk. Og konstruktiv kritikk blir verdsatt.
Målet er og få det til og være mest mulig stock/OEM. Da jeg har lyst og delta i EMMA Master OEM. Så høytalerene skal inn i orginale plasser.
Lydkvalitet blir prioritert. men skal også være mulighet for litt trykk når jeg vil.
Litt om bilen.
Det er en 2011 modell Kia Cee'd SW.
Hele 90hk diesel motor. Skikkelig racing bil dette :P
Har til nå rullet snart 11.000km.
Er ganske fornøyd med bilen så langt, men en ting jeg ikke liker. Og det er den enorme hjulstøyen i denne, som de fleste nye biler har. Så jeg GLEDER meg til og få den dempet.
Utstyr som skal inn i løpet av våren/sommeren.
Bilen skal bli dempet med ca 9kvm Silent Coat. Også har jeg billigløsning for SPLn lignende (Jysk liggeunderlag og kontaktlim)
Blir vell og gå mer enn 9kvm i bilen, så det blir kjøpt inn når jeg trenger det.
Plan for bagasjen er igrunn og få det så enkelt som mulig. Vil igrunn ha alt i reservehjulsbrønn. Da jeg av og til må legge ned setene for og frakte diverse ting. Men da utgår plutselig XXX 12" :P
Pga at jeg er permitert fra jobb, og NAV gir meg kun 63& av reel inntekt, blir det kjøpt inn litt etter litt av det jeg trenger.
Mangler f.eks demping, ramme til spiller, høytaler kabler, batteri isolator og litt annet dilldall.
Siden jeg har mistet nærmere 40% av inntekten, så blir dette kjøpt litt etter litt, så prosjektet blir ikke og gå så fort framover. Litt sporadisk kan man si.
Hadde gjort seg med en liten sponsor kan man si, men tviler sterkt på at en får det, mtp dette er mitt første serriøse prosjekt.
Vil rette en stor takk til følgene personer
- Pål Bryng v/Bilstereosenteret.no for sponsing av signalkabler.
- Kenneth M (kalosturbo) for sponsing av kabelstrømper og krympestrømper.
- Albert R for hjelp med demping
- Jørgen O for hjelp med demping
Her er litt bilder av bilen innvendig.
Bilder av bagasjeromslokket før demping.
Og etter. Var litt sparsom her med Silent Coat, men om det blir noen ulyder derifra, blir det mer demping.
Så dekselet.
Lim påført litt sporadisk.
Litt av utstyret.
Litt stor den subben ja :P Sønn min på 2.5 år virket liten ved siden av.
Skal ta mer bilder av utstyret når jeg får lånt et kamera som er bedre enn HTC Sensation.
Tenkte og lage en tråd rundt prosjektet jeg har tenkt og starte på.
Er ikke gjort noe særlig med bilen, annen en litt demping. I disse vinter tider er det ugunstig uten varm garasje og holde på.
Har igrunn planene klare, men tips til endringer taes imot med takk. Og konstruktiv kritikk blir verdsatt.
Målet er og få det til og være mest mulig stock/OEM. Da jeg har lyst og delta i EMMA Master OEM. Så høytalerene skal inn i orginale plasser.
Lydkvalitet blir prioritert. men skal også være mulighet for litt trykk når jeg vil.
Litt om bilen.
Det er en 2011 modell Kia Cee'd SW.
Hele 90hk diesel motor. Skikkelig racing bil dette :P
Har til nå rullet snart 11.000km.
Er ganske fornøyd med bilen så langt, men en ting jeg ikke liker. Og det er den enorme hjulstøyen i denne, som de fleste nye biler har. Så jeg GLEDER meg til og få den dempet.
Utstyr som skal inn i løpet av våren/sommeren.
- Spiller - Pioneer DEX-P90RS med DEQ-P90.
- Frontsett - Dali A-6CS
- Sub - RE XXX 12" eller Soundsplinter RL-P18i (Hvilken mener dere jeg bør velge? Har også TB 6.5" subwoofer liggende, men blir for meg pusslete :P)
- Forsterker 1 - DLS A5 (sub og midbass)
- Forsterker 2 - Zapco Z100C2-SL (diskant)
- Ekstra Batteri - Northstar NSB 90
- Strømkabler - LIB 53mm2 og 25mm2
- Høyttalerkabler - Stinger Pro Series 2,5mm2
Bilen skal bli dempet med ca 9kvm Silent Coat. Også har jeg billigløsning for SPLn lignende (Jysk liggeunderlag og kontaktlim)
Blir vell og gå mer enn 9kvm i bilen, så det blir kjøpt inn når jeg trenger det.
Plan for bagasjen er igrunn og få det så enkelt som mulig. Vil igrunn ha alt i reservehjulsbrønn. Da jeg av og til må legge ned setene for og frakte diverse ting. Men da utgår plutselig XXX 12" :P
Pga at jeg er permitert fra jobb, og NAV gir meg kun 63& av reel inntekt, blir det kjøpt inn litt etter litt av det jeg trenger.
Mangler f.eks demping, ramme til spiller, høytaler kabler, batteri isolator og litt annet dilldall.
Siden jeg har mistet nærmere 40% av inntekten, så blir dette kjøpt litt etter litt, så prosjektet blir ikke og gå så fort framover. Litt sporadisk kan man si.
Hadde gjort seg med en liten sponsor kan man si, men tviler sterkt på at en får det, mtp dette er mitt første serriøse prosjekt.
Vil rette en stor takk til følgene personer
- Pål Bryng v/Bilstereosenteret.no for sponsing av signalkabler.
- Kenneth M (kalosturbo) for sponsing av kabelstrømper og krympestrømper.
- Albert R for hjelp med demping
- Jørgen O for hjelp med demping
Her er litt bilder av bilen innvendig.
Bilder av bagasjeromslokket før demping.
Og etter. Var litt sparsom her med Silent Coat, men om det blir noen ulyder derifra, blir det mer demping.
Så dekselet.
Lim påført litt sporadisk.
Litt av utstyret.
Litt stor den subben ja :P Sønn min på 2.5 år virket liten ved siden av.
Skal ta mer bilder av utstyret når jeg får lånt et kamera som er bedre enn HTC Sensation.
Comment