Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt lyd i 2011 Vw Amarok.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Litt lyd i 2011 Vw Amarok.

Etter ca 12 år i bilstereobransjen klarte jeg heller ikke holde fingra unna min nye bil, en 2011 Amarok Highline. Forøvrig superfornøyd med bilen, men stereoen ble litt i magreste laget.

Jeg gikk til innkjøp av diverse godsaker hos min leverandør Bugboys bilstereo i Fredrikstad. Kjempegod service med et meget høyt kunskapsnivå.

Vel, valget falt på følgende:
    Hovedenhet: Pioneer AVIC-F30BT
    Ryggekamera fra Pioneer
    Frontsett: FOCAL 165KR2
    Sub: FOCAL KX 27 foreløpig, overgang til 33 Utopia om ikke lenge.
    Amp til frontsett: FOCAL FPS 4.160
    Amp til Subben: FOCAL FPS 2.300RX
    Kabler: Stinger
    Dempematriell: Dynamat.

Planer er å få et velspillende anlegg som spiller pent, er ikke meningen å skyte hodeav noen inni der. Basskassen er bygget for å kunne ta hurtig ut og inn ved behov.

Legger ved et par bilder av bilen det jobbes i.
    Attached Files

Subscribed.
    Gleder meg å se et Amarok bygg.
    De bilene er ganske sweet.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Begynte med montering av spilleren. Hadde 20bt modellen i min forrige bil og var storfornøyd med denne.
      Begynte å demontere den eh gamle spilleren som viste seg å være grei skurring.
      Inn med monteringsramme og og ramme til den nye enheten og overgangskabler til cambusopplegget i bilen.
      Vel spilleren stakk jo nesten 2cm utenfor når jeg var ferdig, og jeg innså at slik kan jeg ikke ha det.

Gikk i gang å modde monteringrammen til spilleren slik at den kunne gli forbi rammen til bilen.
      Ble greit fornøyd etter det.
      Det fine med denne modellen er at den viser klimainformasjon og ryggesensorer
      Attached Files

Comment

Gikk så igang med dempingen. Begynte med bakveggen og den plattformen bak. Det var to luker i bakveggen som det kommer inn noe støy. Disse kunne jeg ikke tette igjen så noe av dekkstøyen er der fortsatt.
        Attached Files

Comment

Videre ble kablene lagt. Fant en gjennomføring rett bat batteriet faktisk. En 25kvadrat til hver forsterker ble trekt igjennom der. Signalkabler på andre siden av bilen.
          Attached Files

Comment

Mens jeg hadde dette oppe trakk jeg ledninger bakober til ryggekameraet. Dette ble montert over skiltet bak, og signalet ble hentet fra lykta bak. Fant i etterkant har jeg finni ut at jeg kunne hentet signalet i releboksen under dasjbordet. Jeg begynte med monteringen i november og da var det få som visste noe særlig om denne bilen.
            Attached Files

Comment

Frontsett! Dører ble dempet, adapterringer ble montert, og diskantene i de originale plassene i a stolpen.
              Heldigvis var det to ledige hulll i kontakten til døra, og fikk lirket meg igjennom her. Delefiltere ble limet fast til de løse lokkene på endene av dasjbordet for enkel tilkomst.
              Attached Files

Comment

Fikk meg også en overaskelse over de orginale bassene i døre. De var 5,25 og ikke 6,5 som jeg hadde kjøpt. Men det gikk med et ramaskrik alike vel....
                Attached Files

Comment

Videre var det å snekrekasse. Grunnet at jeg vurderer å gå opp til 33 Utopia ble den laget litt større enn målene til kx27.
                  Etter mye prøving mad basskasser i denne bilen har jeg funnet ut at det kun fungerer med bassen nedover med åpning i bunnen av kassen. Om du ikke har 4 basser bak der da selvfølgelig. På bildene er ikke kassa helt ferdig, og det er den ikke enda. Flere bilder kommer!
                  Attached Files

Comment

Tøft prosjekt.

Apropo reverssignal, så tar du dette ut av canbus/rattadapter modulen du har montert bak spilleren. Hvis ikke det er en cansimulator du har kjøpt. For disse har kun i oppgave å lage tenningsstyrt signal.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Plan er å ha et glass i fronten slik at den fete magneten syns. Når jeg får slipt og pusset litt på den tror jeg det blir greit. Den skal forøvrig trekkes i grått stoff som resten bak der.
                      Hurtigkontakten syns såvidt på bildet der.
                      Beklager rotet i bilen der men hadde ikke rukket å støvsuge når bildene ble tatt.

Det var alt for nå, kommer med oppdateringer når kassa nærmer seg ferdig.
                      Attached Files

Comment

Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                        Tøft prosjekt.

Apropo reverssignal, så tar du dette ut av canbus/rattadapter modulen du har montert bak spilleren. Hvis ikke det er en cansimulator du har kjøpt. For disse har kun i oppgave å lage tenningsstyrt signal.
                        Eh nei! Har prøvd flere typer adapter og det viser seg på de jeg prøvde trodde ikke importøren at canbus gir ryggesignal på denne bilen. derfor måte signalet hentes utenom. Som nevnt over i min touran kom signalet av seg selv. Køddet en god del med det på denne bilen før vi fant det ut.

Comment

Ikke montert i Amarok ennnå. Men i T5, Touran, Golf, Caddy, Touareg og Tiguan funker det helt fint å ta signalet ut via canbus. Skulle være rart om de plutselig har gjort endring på dette nå. Men bilprodusenter slutter aldri å overraske
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Working...
                          X