Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oddjodd sine prosjekter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oddjodd sine prosjekter

Har vært lenge på forumet her men aldri tatt meg bryet med prosjekttråd. Har vært stereohue siden første bil for 10 år siden, men hatt litt laber interesse og innsatsvilje siste årene. Har heldigvis(ikke for lommeboka) fått litt blod på tann igjen og bygger i golf 3 en min. Forsåvidt den beste og enkleste bilen jeg har bygd i vil jeg si

"Gullet". Senk kommer etter EU i april:

Litt bortskjemt med verkstedsplass

Så så vidt i sommerbilen, litt stereoplaner det også med tia:

Har ett lite lakkbu prosjekt på gang også:

Utstyrsliste for bilen, vil ikke forandre seg så mye tror jeg:

Spiller: Pioneer PRS88
    Forsterkere: Hertz HP4D
    Hertz energy HE2
    Hifonics BRZ2400.1
    Subwoofer: DD 1515 i ferdig DD kasse
    Høytalere: CDT 6.5" M6+ mid/sub
    Morel elate 4" coax i dash
    Focal 6.5"s coax i bakdørene(skal kunne slåes av og på dersom passasjerer)
    Batterier: 2 biltema 70Ah AGM batterier

Bilder av det meste:

Ser slik ut foreløpig, driver på å demper. Har dempa tak, framdører og mesteparten av bagasjen:

Mye av grunnen til at jeg fikk blod på tann var da jeg kjøpte en skrapa gti og fikk skinninteriør i bilen, var plutselig litt kjekkere om resten av bilen da ser bra ut og anlegget blir skikkelig

Skal ha inn dørtrekka fra den også så da spørs det om jeg får plass til CDTene lenger samt skal ha inn elektriske vinduer framme om jeg får det til

Det var det for denne gang. Dørene fremme er dempa for lenge siden så har ikke bilder der. Satser på å få ferdig demping i helga og trekt om taktrekket til uka(venter på stoff). Skal også inn svarte lister overalt da så bilen blir helt svart inni

La inn feil bilde av taket, er dempa med splen over mattene også:

taktrekk klart til trekking:

Comment

1515 blir forhåpentligvis bytta ut med 2515 i helga om posten er kjapp nok. Takk til Lyd her på forumet for kjapp og grei handel

Comment

Blir bra resultat tilslutt ser det ut som !
        Spennende prosjekt

Håper du blir fornøyd med 2515 subben.. !

Comment

Da har det skjedd litt siden sist. Dempa ferdig bagasjen og trekt taket pluss lakka diverse andre interiør deler:

Driver på med bakdører og gulv, kjedelig når det dukker opp hull i gulvet:P

Ellers er stereoen baki ferdig omtrent:

Er jeg heldig får jeg en DD 2515 i posten i morgen, takker til Lyd her på forumet. Takk til Jan Ove på elutstyr også for god service når posten rota vekk Stp gold'n min.

Planen i morgen(og søndag evt.) er forhåpentligvis å få lagt Stp SPL + VBT i gulvet og gjøre ferdig bakdørene og koble diverse lys og dill slik at jeg endelig kan sette inn interiøret igjen

Comment

Ble ferdig med dempinga på lørdag:

Fikk også gjort ferdig bakdørene, fungerer helt greit å ha høytalerne baki kobla på bryter når jeg har folk med

Kobla opp noen lys jeg hadde liggende i samme slengen

Dagen i dag gikk i rydding og litt organisering i lakkbua samt å få brukt alle gamle plakater o.l jeg har liggende til noe fornuftig:P

Comment

Leverte også bilen til EU kontroll i morgen, litt spent på hvor mye som må til der..

Comment

Blei 4 2ere på EU men heldigvis ikke noe uoverkommelige feil

Fikk satt i 2515'en, litt ghettoløsning med kablene men skal fikse det senere:

Begynner å bli litt segen bak:

Fornøyd med helsvart interiør:

Comment

2515n ble nylig bytta ut med en kjekk JL sak:

Ellers er det gjort litt(mye) med bilen også:

Comment

Hvordan synes du den JL'en spiller sammenliknet med 2515? Jeg brukte 4 stk W3 12" før, men har hatt DD de siste årene. JL passer kanskje bedre i et SQish prosjekt som ditt?
                    never enough!

Comment

Det er ikke så godt å si, DDen var snilt kopla i 4 ohm men sto i ei DD ferdigkasse så lydkvaliteten der var litt så som så selv om det spilte høyt, JLen står i kasse bygd etter specs og den spiller nå mer en høyt nok og ganske pent også
                      Alltid vært svakk for JL siden jeg solgte mine 2 dyrt innkjøpte 10W7 for maaaaange år siden:P

Klarte ellers også å knerte ene CDTen i døra en dag

Comment

Working...
                      X