Announcement

Collapse
No announcement yet.

Low-budget-building (amatør).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvis du trenger noe som duger til å drive ett frontsett så har jeg igjen noen Soundstream Lil Wonder 2.240 som du kan få for 1000,- pluss frakt.
    Har også det Fusion settet i 3 veis på lager hvis du trenger, og du kan få forsterkeren og frontsettet for 2400,- pluss frakt.


    http://www.engenaudio.com/Produkter/...wonder3-lg.jpg
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #17
      Ville slått til på tibudet til, Lars her..Uten tvil! Dette var en meget hyggelig pris..
      VW/Audi ende-tusi-ast!

      Comment


      • #18
        Jeg har to Fusion Powerplant sett liggende 6,5" og 4", begge settene selges for 1800kr pluss frakt. (dette er serien over den du ser på)

        Settene er ubrukte og ligger nye i eske.
        Kan jo være en mulighet til å slippe billigere unna?
        Nyprisen er vel ca 3400kr på dette.

        Comment


        • #19
          Nesten sånn at JEG kjøper det jo
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #20
            Originally posted by Techpoint View Post
            Jeg har to Fusion Powerplant sett liggende 6,5" og 4", begge settene selges for 1800kr pluss frakt. (dette er serien over den du ser på)

            Settene er ubrukte og ligger nye i eske.
            Kan jo være en mulighet til å slippe billigere unna?
            Nyprisen er vel ca 3400kr på dette.
            Hmmm... Dette fristet veldig. Mye tror du frakta kommer på?
            sigpic

            Comment


            • #21
              Originally posted by Engen Audio View Post
              Hvis du trenger noe som duger til å drive ett frontsett så har jeg igjen noen Soundstream Lil Wonder 2.240 som du kan få for 1000,- pluss frakt.
              Har også det Fusion settet i 3 veis på lager hvis du trenger, og du kan få forsterkeren og frontsettet for 2400,- pluss frakt.


              http://www.engenaudio.com/Produkter/...wonder3-lg.jpg
              Tror nesten dette fristet mest... Takker veldig mye for den hjelpen jeg får...
              Du har ikke tilfeldigvis en forsterker til bassene og?
              sigpic

              Comment


              • #22
                Er kanonkjøp det der, engen har sikkert igjen noen 1.350 også

                Comment


                • #23
                  Originally posted by TheCharger View Post
                  Tror nesten dette fristet mest... Takker veldig mye for den hjelpen jeg får...
                  Du har ikke tilfeldigvis en forsterker til bassene og?
                  Hva denne mannen ikke har, er ikke vært å ha
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by stijoh View Post
                    Er kanonkjøp det der, engen har sikkert igjen noen 1.350 også
                    Mulig jeg spørr veldig dumt nå, men er den stor nok til å drive 2 stk av de bassene jeg skal bruke? Er ikke så veldig inne på det her...
                    sigpic

                    Comment


                    • #25
                      Okey, trodde det bare var 1 jeg, i og med at den er 2x2 ohm kan den kobles i 1 og hadde vært ok på den forsterkeren, blir heller værre med 2 ja. Da ville jeg heller trålt bruktmarkedet for ikke å sprenge budsjett

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by stijoh View Post
                        Okey, trodde det bare var 1 jeg, i og med at den er 2x2 ohm kan den kobles i 1 og hadde vært ok på den forsterkeren, blir heller værre med 2 ja. Da ville jeg heller trålt bruktmarkedet for ikke å sprenge budsjett
                        Er det jeg håper på... Har ikke så veldig lyst til å ha så alt for mange forskjellige merker heller...
                        Så langt er det Pioneer, fusion, Power Acoustics og soundstream.
                        Skal sjekke med leverandøren av subene om en god pris på en forsterker av samme merke som bassen...
                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Med ditt budsjett ville jeg holdt meg til 1 sub, 1 12" med grei forsterker vil spille i massevis, hvertfall bedre en 2 med for lite pulver

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by TheCharger View Post
                            Hmmm... Dette fristet veldig. Mye tror du frakta kommer på?
                            Tja om du skulle finne på å bestemme deg fort og betale forskudd så skal jeg sende det gratis.

                            Så du får jo se hva du går for, Engen sitt opplegg eller evt dette..

                            Comment


                            • #29
                              Når det gjelder forsterker til basselementene så blir det litt værre å finne noe som fungerer som er skikkelig rimelig. De 12" du har ,har 2x2 ohms spoler så hvis du skal bruke en monoblokk så blir det 1/2 eller 2 ohms last på forsterkeren. Rimelige 1/2 ohms stabile forsterkere er det svært få av og de fleste rimelige monoblokker kan bli litt pinglete i 2 ohm for å drive 2x12".

                              Jeg mener jeg har liggende en diger Soundstream XTA 880.2 forsterker som yter 2x220w rms i 4 ohm. Her kan du koble hvert element i 4 ohm og så til hver sin utgang på forsterkeren. Vi har koblet opp en XTA 880.2 i en kundebil med 2x Soundstream 15" på og det fungerte helt glimrende.

                              Denne kan du sikkert få ett godt tilbud av meg på, og er det interessant så kontakt meg på PM eller på post@engenaudio.com
                              Mvh
                              Lars Engen

                              Comment


                              • #30
                                Da er valget tatt... Blir en Soundstream XTA 880.2 til bass og lil` wonder LW2.240 til frontsett.
                                Det jeg da lurer på er hvor tykke kabler trenger jeg? Skal også bytte ut kabler mellom dynamo-batteri og jordingspunktet til batteri. Hvor stor dimensjon trenger jeg?
                                Skal en tur innom bilstereo spesialisten i Tromsø til uka og tenkte jeg skulle se om jeg fant noe.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X