Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 750iL Focal og Pioneer Navi Prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sjekke jordbanen i spiller'n.. Kjent Pioneer fenomen mener jeg å ha hørt? Ikke vet jeg, men jeg hadde akkurat samme med min gode gamle Pioneer 8600... (Innmari ok spiller forresten - ja, sånn uten om dynamostøyen, da..)
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

    Comment


    • #17
      Prøv å jorge ytterste lederen på signalkabelen på chassiet på spilleren. Om du da blir kvitt støyen er jordbanene brent. Kjent Pioneer svakhet som nevnt. Ellers ville jeg ha prøvd å jorde spilleren et annet sted. Og forsterkerne også.
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #18
        Trekk en egen jordingskabel fra hver komponent og til ett felles punkt sammen med forsterkerne, slik at alle aktive deler av anlegget har samme jordingspunkt. Du har en forskjell i jordingspotensiale mellom spiller og forsterker ett sted, slik at det går krypstrøm i signalkabelen. Den er eneste bindeleddet mellom komponentene og det er det som lager støyen. Dette kan resultere i brent bane i spilleren, men det behøver ikke være tilfelle.
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment


        • #19
          en annen måte er å sette inn et skille, stinger har noe slik, som skal fjerne støy, men vet ikke hvordan dette påvirker lydkvaliteten da...
          Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

          Comment


          • #20
            Originally posted by mrZipp0 View Post
            en annen måte er å sette inn et skille, stinger har noe slik, som skal fjerne støy, men vet ikke hvordan dette påvirker lydkvaliteten da...
            Originally posted by Andreas 750iL View Post
            Har prøvd støyfilter men det ga bare mer støy. Merke Stinger, jordet den i et siste forsøk men ikke noe forandring.

            ...........

            Comment


            • #21
              Ja det er mye som kan virke inn på lyden. Å der er ekstra vanskelig å feilsøke når det ligger å mange kabler der fra før.
              Men jeg tror jeg skal låne meg en ny spiller å se om det gjør susen. Takker for tipps så langt.

              Over til forsterkeren jeg har kjøpt, en pioneer PRS-D5000SPL.
              Hvilket element passer godt til denne?
              MVH
              Andreas Kleve
              sigpic
              Bmw E38 750iL V12 M73
              Pioneer
              Audison
              Focal

              Comment


              • #22
                Da har forsterkeren kommet, en Pioneer PRS-D5000SPL.

                Hvilket element er det dere anbefaler meg å pare med denne...
                MVH
                Andreas Kleve
                sigpic
                Bmw E38 750iL V12 M73
                Pioneer
                Audison
                Focal

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Andreas 750iL View Post
                  Ja bildene er tatt på det verste kabel virvaret, men jeg opplever dynamostøy. Noe jeg blir kvitt vist jeg stiller litt på Gain på forsterkeren. Men jeg vil bli kvit den for godt.

                  Grunnen til at jeg la opp kablene på nytt var denne støyen. Men fortsatt er den der, veldig irriterende.

                  Har hatt ute spilleren jordet den bedre.

                  Flyttet alle høyttaler kabler til venstre side av bilen, de store strømkabler ligger på høyre.

                  Flyttet signalkabel til midten av bilen. Prøvde med en annen kabel som gikk utenfor bil. Ikke noe forandring.

                  Delefiltre er flyttet fra dør til bagasjerom.

                  Forsterker ikke skrudd fast i gods lenger.

                  Kablene er 35mm² både på jord å Pluss. Merke Connection

                  Kan det være en jordingbane i spilleren som er gåen, eller noe annet?

                  Har det noe å si hvilken retning signalkabel går? Connection 6 kanals signalkabel.

                  Har prøvd støyfilter men det ga bare mer støy. Merke Stinger, jordet den i et siste forsøk men ikke noe forandring.

                  Noen som har noen forslag på hva jeg bør gjøre?
                  Har du byttet jordkabel mellom motor og chassi? Har hatt samme problemet som deg på min Bmw 750i Byttet da ut jordkabelen med en større og problemet ble borte.
                  Håvard S
                  Daglig Leder
                  PlanetHifi
                  Trondheim

                  www.planetHIFI.no

                  Hertz, Fusion, Pioneer, Kenwood, MTX, Connection, Audison, dynaBel, Seas Lotus,
                  Alpine, AudioPulse, Genesis, Peerless, Installbay, Meguiar's, Defa


                  BMW 750 Prosjekt tråd

                  Comment


                  • #24
                    Utrulig moro at noen tør og gjøre noe sånt som dette med en såppas dyr og fin bil.. :P gleder meg masse til og se ferdig resultat.. :P

                    JAG.

                    Comment

                    Working...
                    X