Hei, tenkte jeg skulle starte en prosjekt tråd her når jeg først skal bygge et bilstereoprosjekt.
Bil: Audi 80 2.0E 92mod. Bilen er helt ok, men kommer til å få noen ny felger, noe senk, men det får komme etter bilstereo delen.
Headunit:
Pioneer DEH-p88rs
Speakers:
MB quart Q-Line frontsett 6,5"
Vent å se...
Amps:
Vent å se...
Kabling o.l
Strøm: Rockford 54mm2
Sikring/holder: Stinger ANL for 50mm2, 200A sikringer
Fordelingsblokk: Homemade av kobber - Holder delvis på å lage.
Signal: monstercable 4kanalers kabel 300series, 2kanals kabel 200series.
Høyttaler kabler: uvist enda.
Kabelstrømper og div. demping fra Installbay må kjøpes inn, men hva og hvor mye som skal dempes vites enda, blir vel stegvis pga. økonomien
--------------------------------------------------------------------------
Planer:
Det som skal gjøres er ombygging av dørtrekk foran, da det ikke eksisitere noe feste for høyttalere i heletatt, så må det en del ombygging til. Blir 6,5" i dørene og diskant i astolpene sannsynligvis.
Bagasjerommet blir det sveiset hovedramme, for så å lage egne rammer til komponentene og feste de til hovedrammen.
Hvordan sub skal festes vites enda ikke, planen så langt er å bare ha den i ei lukket kasse inn mot seteryggen, men grubler litt på å ha sub i hatthyllen, og evt gå ned til 8" eller 10" vet ikke helt enda. Må i allefall blir mye sveising og avstiving for å få til dette.
Mål:
Målet med bygget er å få mest mulig sq for pengene, altså blir byggingen viktig, jeg skal bruke god tid på å få ting bra. Har også et lite mål om å delta på emma konk. om lyden blir pen. Er avhengig av råd for å få lyden best mulig da dette er mitt første prosjekt.
---------------------------------------------------------------------------
Prosjektet:
Har startet så smått, men bildene er det litt dårlig med, har noen mobil bilder som jeg kan vise frem så langt.
Utstyret:

Ikke alt er der enda.
Midlertidig subkasse, med midlertidig sub:

16mm sponplate, forsterket med et lag glassfiber på innsiden.
Bagajerommet med ferdigsveiset ramme og subkasse:
http://www.home.no/zipp0mod/Bagasjeramme.JPG
Beklager dårlig kvalitet, men bedre bilder kommer når jeg husker å ta med meg Kamera.
Fester til rammen:

Festet rammen i bakdemperen da dette var meget egnet til oppgaven.
Kan si at jeg er kommet litt lenger, rammen er montert, og jeg har startet med plater og deksel til forsterkerne som ble nedsenket i gulvet.
Desverre så har jeg noe begrenset fritid da jeg er lærling men har ekstra jobb for å finansiere bilstereo
så ting kan ta litt tid, men når jeg har tid så blir det bygging 
Kom gjerne med feedback, posetiv og negativ feedback
Trenger all den hjelpen jeg kan få med tanke på svar på spørsmål som jeg måtte få underveis, lærer mye av å feile, men trenger ikke å gjøre samme feilen som flere før meg om det er mulig å unngå
EDIT: Har forandret endel på teksten, og bildene kommer til å bli byttet ut og forandret, ikke fornøyd med oppsettet på tråden min og ønsker derfor å forandre litt.
Bil: Audi 80 2.0E 92mod. Bilen er helt ok, men kommer til å få noen ny felger, noe senk, men det får komme etter bilstereo delen.
Headunit:
Pioneer DEH-p88rs
Speakers:
MB quart Q-Line frontsett 6,5"
Vent å se...
Amps:
Vent å se...
Kabling o.l
Strøm: Rockford 54mm2
Sikring/holder: Stinger ANL for 50mm2, 200A sikringer
Fordelingsblokk: Homemade av kobber - Holder delvis på å lage.
Signal: monstercable 4kanalers kabel 300series, 2kanals kabel 200series.
Høyttaler kabler: uvist enda.
Kabelstrømper og div. demping fra Installbay må kjøpes inn, men hva og hvor mye som skal dempes vites enda, blir vel stegvis pga. økonomien

--------------------------------------------------------------------------
Planer:
Det som skal gjøres er ombygging av dørtrekk foran, da det ikke eksisitere noe feste for høyttalere i heletatt, så må det en del ombygging til. Blir 6,5" i dørene og diskant i astolpene sannsynligvis.
Bagasjerommet blir det sveiset hovedramme, for så å lage egne rammer til komponentene og feste de til hovedrammen.
Hvordan sub skal festes vites enda ikke, planen så langt er å bare ha den i ei lukket kasse inn mot seteryggen, men grubler litt på å ha sub i hatthyllen, og evt gå ned til 8" eller 10" vet ikke helt enda. Må i allefall blir mye sveising og avstiving for å få til dette.
Mål:
Målet med bygget er å få mest mulig sq for pengene, altså blir byggingen viktig, jeg skal bruke god tid på å få ting bra. Har også et lite mål om å delta på emma konk. om lyden blir pen. Er avhengig av råd for å få lyden best mulig da dette er mitt første prosjekt.
---------------------------------------------------------------------------
Prosjektet:
Har startet så smått, men bildene er det litt dårlig med, har noen mobil bilder som jeg kan vise frem så langt.
Utstyret:
Ikke alt er der enda.
Midlertidig subkasse, med midlertidig sub:
16mm sponplate, forsterket med et lag glassfiber på innsiden.
Bagajerommet med ferdigsveiset ramme og subkasse:
http://www.home.no/zipp0mod/Bagasjeramme.JPG
Beklager dårlig kvalitet, men bedre bilder kommer når jeg husker å ta med meg Kamera.
Fester til rammen:
Festet rammen i bakdemperen da dette var meget egnet til oppgaven.
Kan si at jeg er kommet litt lenger, rammen er montert, og jeg har startet med plater og deksel til forsterkerne som ble nedsenket i gulvet.
Desverre så har jeg noe begrenset fritid da jeg er lærling men har ekstra jobb for å finansiere bilstereo

Kom gjerne med feedback, posetiv og negativ feedback
Trenger all den hjelpen jeg kan få med tanke på svar på spørsmål som jeg måtte få underveis, lærer mye av å feile, men trenger ikke å gjøre samme feilen som flere før meg om det er mulig å unngå

EDIT: Har forandret endel på teksten, og bildene kommer til å bli byttet ut og forandret, ikke fornøyd med oppsettet på tråden min og ønsker derfor å forandre litt.
Comment