Ja, da har det vært stille en stund fra min side, pga pengemangel og tidsmangel.
Men, nå er jeg tilbake med en liten update om hva som har skjedd i helgen
Om bildene er noe dårlige er det pga komprimering og mobkamera
Jeg har kjøpt meg et nytt verktøy:
Kjøpt på obs for 400,- og 100,- for en del freser for tre.
dørtrekkene skulle bygges om for å passe mb quart 6,5" høyttalerne. Har bestemt meg for å trekke kontruksjonen med vinyl 1 fra installbay.no
Det er vanskelig å trekke opp hele døren på denne bilen da det er noe merkelige buer som kan bli et problem..
så jeg ungikk å trekke opp hele døren på denne måten:
Jepp, kappet dørtrekket sånn ca i 2
Nedre del av dørtrekket hadde 2 hyller, disse måtte bort for å få plass.
Men da sto jeg igjen med 2 halve dørtrekk som hadde en innkuvning for å gi god hylleplass uten å bygge for mye.. for å rette ut dette gjorde jeg slik:
Pappunderlag før jeg støper
Så ble måtte det lages noe å feste høytalere i, MB quart sender med en monterings plate med grill til montering av høytalerne i. denne er 8" i diameter, så det tar litt plass, men ønsker å bruke denne alikevel.
Så etter litt fresing, stikksaging og liming:
Med høytaler bakfra. forfra glemte jeg å ta bilde av.
så er det prøving:
før det blir limt fast og lagt teppe over
Så påfører jeg polyster på de rette sidene først for så å gjøre det med resten seinere.
Så glassfiber:
Det var alt sin hadde med bilstereo å gjøre for denne gang, men blir noe jobbing med stereo uken som kommer vil jeg tro
Ellers momo ratt på plass:
Godt nytt år forresten
Last edited by mrZipp0; 07-01-2008, 12:58.
Reason: Link som ikke funket.
Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd
Ja la merke til at noen bildelinker ikke funket, skal prøve å rette på det nå
Hehe, la ikke merke til at det kom med i bildet, men greit å ha liggende :P
blir sannsynligvis ikke noe jobbing idag, men imorgen er det håp
Dette ser meget bra ut. Mb Quart frontsettet ditt er gromt ! Hvorfor ikke kjøre en Mb Quart sub også så får du noe ikke alle andre har men som fungerer meget bra. Det ligger 4 sett QSC216 sett i verkstedet og venter på bedre tider, så jeg har kikket endel på de. Har bare hørt de spille montert i rack og det fungerer
Takk for det ja, har hørt at det skal være bra saker
Vet ikke om noen som selger MB Quart sub, men det er vel kanskje mulig at du kan få det inn? er åpen for tilbud på sub med forsterker. Har absolutt ikke bestemt meg enda.
var og tittet på dørsidene ista. Alt er tørket og flatene er jevne og fine så får gjøre ferdig trekkene i løpet av morgendagen
Skal du trekke dette med vinyl? Eller skal det lakkeres?
Det skal trekkes, vet det er umulig å trekke det slik som det er nå, men det er ikke ferdig enda, skal gjøre noen justeringer så det ikke skal bli noe problem tilslutt
Grunnen til at det går så bratt ned fra baffelringene er at jeg har en vindusheis som må fungere, men har grublet mye idag siden jeg har vært hjemme. så har en løsning på det hele
Dere får bare vente å se
vet at jeg ikke MÅ vinkle de så mye, men er vel ingen grunn til at det skal bli noe dårligere med høyttalerne mere on ac? tror det er mere viktig her enn i et 3veis system, men jeg kan jo ta feil.
Er ikke fleecen som er hindret, var egentlig å få festet den på en god måte. Slik som den er nå så er den overlappet ganske så mye, så kan pusse bort den sjøten.
Men er jo åpen for forslag til hvordan jeg kan gjøre det bedre/lettere
mulig jeg gjør det på nytt om det blir nødvendig, håper jeg slipper men vi får se.. skal i allefall prøve det slik i første omgang.
RF'en er din gamle ja, har fått kjørt seg den.. blir nok liggende å støve enstund fremover, men skal brukes til nytt er på plass :P er vel så lite salgsverdi på den at jeg like godt kan bruke den som reserve, evt sette i bilen til fattern
Comment