Announcement

Collapse
No announcement yet.

mrZipp0: Audi 80, Introduseres til Pioneer, Audison and MB Quart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Har prøvd den på et pioneer komp. sett.. funket da helt greit klarte å dra istykker den rf he subben jeg hadde, synd egentlig, var fin lyd i den.. men men blir vel ny sub nå så
    Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

    Comment


    • #32
      hx2 15" selges jo for 3k nå,helt ny,heheh. Men da blir det vel ikke mye SQ igjenn,hehe.

      Comment


      • #33
        hehe, blir dårlig med sq da ja.. mulig jeg har sub/forsterker på hånden.. men får se.. ingen hast med det enda

        skal gjøre om litt på dørtrekkene imorgen tenker jeg
        Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

        Comment


        • #34
          Sleng ut bilder da Fått hertz settene mine jeg også nå,har trekt opp til den ene diskanten,heheh. Skal støype den ene å gjøre klar til den andre i mårra.

          Comment


          • #35
            Originally posted by Jobbe88 View Post
            Sleng ut bilder da Fått hertz settene mine jeg også nå,har trekt opp til den ene diskanten,heheh. Skal støype den ene å gjøre klar til den andre i mårra.
            Ble ikke noe jobbing på bilen da jeg måtte jobbe overtid.. men, kanskje det blir gjort noe "idag" blir i allefall gjort litt på torsdagen, skal på svensketur imorgen, så blir lite mekking da :P

            Blir vel holdende på i helgen også, i allefall lørdag og søndags ettermiddag

            Stilig, hvilke hertz sett kjøpte du?
            Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

            Comment


            • #36
              kjøpte 2stk diezo 165 sett, eller hva de heter.
              EDIT : dsk var det vell. Rota bort 2 av diskantene men fann de nå heheh.
              kommet noe lenger? tar deg jo snart igjenn jeg jo =P
              Last edited by Jobbe88; 17-01-2008, 21:53.

              Comment


              • #37
                jobbet litt idag, og blir litt jobbing i overmorgen, kanskje imorgen om jeg føler for det (skal på russeball med dama)

                Har gjort opp igjen endel, da det ble så godt som umulig å trekke.. må kjøpe mere polyester også, så får se om det blir noe lokalt, eller om jeg bestiller fra installbay.

                hehe, vel, jobber ikke så effektivt for tiden, dårlig økonomi så må begrense meg litt i hvor mange ting jeg gjør samtidig.. neste blir vel midt konsollen så jobber jeg meg bakover
                Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                Comment


                • #38
                  Qsf 216

                  Hei.

                  Kjapt sp.mål.... hva ligger det frontsettet til MB på i pris??
                  Sitter på en DEH p88rs jeg og...
                  Har også tenkt endel på SEAS-lotus sine frontsett (reference),de ligger på 7k. Er det noen her som har noen erfaringer fra SEAS???

                  Sorry hvis du syntes jeg misbruker tråden din

                  PS: bygget ser veldig bra ut er keen på å se flere bilder......
                  Last edited by ss 42; 22-01-2008, 22:15.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by ss 42 View Post
                    Hei.

                    Kjapt sp.mål.... hva ligger det frontsettet til MB på i pris??
                    Sitter på en DEH p88rs jeg og...
                    Har også tenkt endel på SEAS-lotus sine frontsett (reference),de ligger på 7k. Er det noen her som har noen erfaringer fra SEAS???

                    Sorry hvis du syntes jeg misbruker tråden din

                    PS: bygget ser veldig bra ut er keen på å se flere bilder......
                    Hei, frontsettet jeg har har en nypris på 8500,- etter hva jeg har fått opplyst..
                    Men det er fjorårets modell, har hørt at årets har en pris på 13500,-
                    Etter hva jeg har lest så er det topp of the line når det gjelder sq, men smaken er vel som baken og delt i 2.. det meste ligger vel i byggingen

                    SEAS-lotus har jeg ikke prøvd selv, men er en del her på forumet som i allefall bruker diskantene om jeg ikke tar feil.. tror nok det absolutt er et bra sett..

                    Bra du liker byggingen min, har kommet noe lengre nå, startet med A-Stolpene blandt annet. men gikk tom for polyester og for stifter..

                    Oppdatering kommer torsdagskveld eller fredagen om alt går etter planen

                    Lov å komme med spørsmål, så lenge diskusjonen ikke skjer i min tråd.
                    Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                    Comment


                    • #40
                      Ser bra ut dette Flere bilder snart da?
                      Håvard S
                      Daglig Leder
                      PlanetHifi
                      Trondheim

                      www.planetHIFI.no

                      Hertz, Fusion, Pioneer, Kenwood, MTX, Connection, Audison, dynaBel, Seas Lotus,
                      Alpine, AudioPulse, Genesis, Peerless, Installbay, Meguiar's, Defa


                      BMW 750 Prosjekt tråd

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by PlanetHifi View Post
                        Ser bra ut dette Flere bilder snart da?
                        Takk for det bilder kommer. Skal i verkstedet imorgen igjen, for å fortsette med A stolpene og dørtrekk, så kommer vel bilde på kvelden, evt. på fredags ettermiddag
                        Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                        Comment


                        • #42
                          Update 25/01 - 08

                          Hei igjen, kommer med en liten update her.. ikke blitt gjort så veldig mye, mest pga. jeg har elendig biltema polyester.. som jeg forsåvidt er tom for nå.. :P

                          Først kommer jeg med et bilde av "demping"


                          Kan vel si jeg ble "litt" lei av dekkstøy O.L :P

                          Uansett, jeg har jobbet litt på dørtrekket.

                          kuttet rundt tidligere støping.. eller grunnstøpingen:


                          Trofast kutter:


                          Prøve i bilen for å se vinklingen (som ikke er testet før støping (?)


                          Så godt som perfekt

                          Så fant jeg ut at jeg bygger ut en liten "hylle" for å gjøre det enklere å trekke, og for å utseendets skyld







                          trekt med IRMA og testet i bilen:





                          Påføring av polyester:















                          Prøvd med høyttaler:




                          A Stolpe:

                          Først tok jeg av det gamle trekket, hadde trekt med biltema filt en gang i tiden.. men det måtte av:


                          Dirty car doh.. :P

                          Festing av orginalfestene med dypt kammer i A stolpe:


                          I Bilen:




                          Bakfra:


                          Med diskant:


                          Med første omgang polyester:


                          Har kommet noe lengre, men har ikke bilder desverre.. skal se om jeg muligens får gjort noe med A stolpene på søndagen.. jobber i morgen, så blir nok ikke noe jobbing da


                          Kan ellers nevne at jeg var på besøk til Håvard Stoen (planetHIFI(.no)) idag, fikk en liten titt på butikken og fikk snakket litt bilstereo ser bra ut der nå

                          Takk for en hyggelig prat
                          Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                          Comment


                          • #43
                            Takk for besøket ja, og velkommen tilbake.
                            Her er det bare pussing og tilpassing av dash enda.......
                            Håvard S
                            Daglig Leder
                            PlanetHifi
                            Trondheim

                            www.planetHIFI.no

                            Hertz, Fusion, Pioneer, Kenwood, MTX, Connection, Audison, dynaBel, Seas Lotus,
                            Alpine, AudioPulse, Genesis, Peerless, Installbay, Meguiar's, Defa


                            BMW 750 Prosjekt tråd

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by PlanetHifi View Post
                              Takk for besøket ja, og velkommen tilbake.
                              Her er det bare pussing og tilpassing av dash enda.......
                              Tilpassing er morsomt det
                              Fikk ånden over meg i 21 tiden igår, så da ble det en tur til verkstedet git..

                              skal legge ut noen bilder når jeg kommer hjem fra jobb idag (21)
                              Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                              Comment


                              • #45
                                Mini Update 27/01 - 08

                                Vel, sa jeg skulle kommet med noen bilder i gårkveld, men det ble å dra til dama istede.. meeeen, tenkte jeg skulle komme med noen nå.. før jeg setter meg ned og gjør ferdig A stolpene (med untak av trekking)

                                Påførte litt polyester på nederste del av astolpen for å "fortsette" der jeg slapp sist, så pusset jeg litt grovt med 40p.


                                Montert i bilen for å se om det passer:


                                Som dere ser så er det noen kanter der etter jeg kuttet av øverste del av støpingen, og etter teipingen. dette må jeg prøve å få en fin overgang på med glassfibersparkel.

                                Grunnen til at øverste del er kuttet av er for at det skal bli lettere å montere i bilen.. må bryte litt for å få inn

                                første sparkling:


                                Så et bilde av første pussing sammenlignet med med en upusset motpart:



                                Begge pusset:

                                Nærbilde:


                                Lett å se at det er veldig grovt pussepapir som er brukt.

                                Noe mere sparkling og pussing og prøvemontering i bilen







                                Bilder fra utsiden:





                                Det var det som bli gjort på fredagen før jeg var for trøtt

                                eller et bilde av det deilige været påvei hjem:



                                Kommer vel enda en update ikveld/imorgen..
                                Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                                Comment

                                Working...
                                X