Announcement

Collapse
No announcement yet.

mrZipp0: Audi 80, Introduseres til Pioneer, Audison and MB Quart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

TheCharger: mulig jeg skulle byttet så den lader mere.. vet ikke om jeg skrev det lenger oppe, men ladespenningen gikk opp fre 12,8-13v til 13,5-13,9v.. ikke målt med noe annet enn det som står på spilleren, men ifølge spesifikajonene på dynamo så skal den levere 90A i 14v, så skal vel stemme sånn passe

12,8-13V hørtes ekstremt lite ut. Vertfallo for klimaet vi har i Norge. Alt under 13,6 er for dårlig etter hva jeg har erfart. Men nå når du har nermet deg 14V bør det sikkert begynne å monne Ladespenningen min ligger på 14,6V. Skal også gå an å lodde inn en diode for å øke ladespenningen. Las dette på et forum men husker ikke hvilket.

Til slutt : Instalasjonen ser veeldig bra ut Skikkelig bra helhetsinntrykk =)

Comment

Har seg slik at en del gamle biler ikke lader mere enn dette.. når jeg ser på dynamoen så skal den levere 14V så er egentlig ganske så fornøyd med det.. funger fint, og bilen starter uten problemer uansett
      Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Tviler på den er gamlere enn de jeg har hatt/har :P

Comment

er den nok ikke, men er forsjellig da. men min skal i allefall alde 14v etter hva jeg kan forstå ut fra merkeskiltet.. dog ikke målt med voltmeter enda da.

Fått et lite problem med gass spjeldet jeg må utordne, det henger seg enkelt ganger, så da går bilen på 2000rpm what so ever.. til jeg ruser den over 3000 rpm

Comment

Originally posted by mrZipp0 View Post
            er den nok ikke, men er forsjellig da. men min skal i allefall alde 14v etter hva jeg kan forstå ut fra merkeskiltet.. dog ikke målt med voltmeter enda da.

Fått et lite problem med gass spjeldet jeg må utordne, det henger seg enkelt ganger, så da går bilen på 2000rpm what so ever.. til jeg ruser den over 3000 rpm
            Det fikser du fort. Regner med at du (også) har en wire forbindelse fra pedalen opp til en fjærbelasta brakett av noe slag. litt vanskelig og forklare. Men se om du ser strømpa på denne wire'n. Mulig det er treghet der.

Det vil det jo bli litt ekstra "motkraft" når du f.eks gir full gass å ruser opp til 3000rpm og slipper gassen brått. Så sikkert derfor du får den ned igjen av å gjøre det.

PS : Vill gjetting :P Vet ikke hvordan dette er på Audi

Comment

Har fått ordnet det problemet var noe slakker som ikke skulle være der, og blåste rent så godt jeg fikk til med trykkluft.. funker fjell nå.. må få ordnet potte idag, skal tilbake med det orginale osv for å slippe bråket som er nå.. den orginale er ødelagt men skal fikses idag.. (koster 3500,-) for ny bakpotte.. :S

Så blir det vel bestilt KW senkesett med dempere den 30. 60/40 gleder meg... deretter er det sparing og bygging igjen.. (?) :P

Comment

3500 for ei bakpotte? :S Det var skammelig dyrt :P

Comment

Slutten på prosjektet..

vel, da var prosjektet avsluttet.. kanskje ikke på den måten jeg hadde ønsket men...

Idag var jeg påvei hjem i rundt halv 7 tiden, ante fred og ingen fare selv om det var glatt... så kommer det ei ut av krysset foran meg.. hun hadde vikeplikt men det hjalp verken meg eller henne å stoppe.. så Bil er kondemdert, og jeg er bil løs, får vel igjen penger på forsikringen men det hjelper ikke bilstereoprosjektet noe.. får vel begyne å se etter ny bil...

RIP audi 80..

Bilder legger jeg ut i morgen..

Comment

hmm, ikke bra ikke bra. Gikk d bra med deg da?
                    Volvo 850 GLT FTW
                    Vidar Klavenes

Comment

nei, det er slikt som skjer da... så nå er jeg på ukikk etter strøken 740, orginal turbo 89 mod.. :P vanskelig skal det være...

evt. Prosj 944 turbo.. time vil show

Comment

Synd dette... Bra det gikk ikke ble personskade i allefall...
                        sigpic

Comment

Synd derrre med bila du har no lagt ned så my tid og svette i den
                          -VW Golf 1.6 CL 87 R.I.P
                          -Nissan Sunny 1.6 LX 90

Dum Vivimus, Vivamus

Comment

slikt skjer, men men... blir vel kanskje et lite prosjektet i neste bil også da om noen vet av en bra 740turbo, helst 89 mod så bare å send pm helt orginalbil da

Comment

synd med bila da skal du ut å kjøre volvo med elg ferari merke du å nå altså?:P
                              Aleksander Hammernes
                              Trondheim (Hitra)
                              JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
                              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

Comment

Tok meg den friheten å legge ut bilder av bila jeg ole
                                -VW Golf 1.6 CL 87 R.I.P
                                -Nissan Sunny 1.6 LX 90

Dum Vivimus, Vivamus

Comment

Working...
                                X