Announcement

Collapse
No announcement yet.

Caddy Audison Hertz Alpine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Caddy Audison Hertz Alpine

    Hei, fikk inn bilen til en kompis/kunde her på onsdagen. Vi kjøpte pent brukte forsterkere og en sub fra jonny.b sammen med mlk 165 fra installbay og en alpine 9855r fra audiocom ble dette rett så greit. Dempemateriell kommer fra installbay og kabling kobline er stinger/tsunami henholdsvis fra audiocom/installbay

    Litt sånn tight deadline på denna i og med at det er en arbeidsbil pluss at planleggingen ble ganske så kort, fikk bilen onsdag.. torsdag kom frontsett pluss litt materiell og fredag kom 2x lrx 2.9 og hx250 fra rindalen, bilen rullet ut fra verkstedet fredags kveld. Selv om jeg hadde dårlig tid ble det allikavel bittelitt custom arbeid.

    Her er noen bilder:

    Døren er dempet med 2/3 lag vibroplast og ett lag splen, har også laget en spacer av mdf.



    Diskanten blir plassert i speilhusdekselet, i den forbindelse måtte jeg lage meg noen ringer, tok med et par bilder av et hendig bilstereoverktøy (en fordel med å drive med skilt/profilering )



    Hadde bare tjukk mdf igjen så den måtte freses ned til ønsket tykkelse..



    Her freser den ringene



    som blir slik



    Har også noen flere kundebiler nå rett over nyttår så jeg lagde noen ekstra i samme slengen. Ringene bli frest med en bro på undersiden så ikke den skal sprette alle veier under prosessen, denne er meget tynn og kuttes med kniv.



    Her er passende ring plassert i speilhus klar for plast og sparkel.



    Plastet og sparklet litt..



    Dørsidene på caddyen er jo ganske triste pluss at orginalhullet og plastgrillen liner ikke særlig bra opp, derfor blir døra spacet helt ut til trekke og element montert rett i trekket/spacer. Noe lettere modifisert..



    Trekt og test montert (lagt løst oppå trekket)



    Dør ferdig montert..



    Caddyen har jo veldig få muligheter når det gjelder sub og trykk i kupe, derfor ble den mest opplagte løsningen valg, hx250 mellom setene såklart!
    Ble valgt en kasse slavisk etter hertz sine anbefalinger da kurvene så ok ut, nøyaktik 14,01 liter lukket, kassen er konstruert i 22 mm mdf.



    Slik ser den ut ferdig montert (om det er mulig å antyde at det faktisk er en sub som er montert(genialt bilde!))



    Når vi først hadde bilen inne ble det også montert bildekor (driver som sagt med skilt/profil) dama til kunden som har tegnet logo.



    Fyren har nettopp starta for seg selv som flislegger og bilen trengte da en minimum av innredning, kan ikke akkurat si at jeg er veldig stolt av dette bygget, men det ble gjort på en halvtime på fredagsettermiddag og dekket kundens krav, innredningen er laget i kryssfiner.



    Her er bilens lykkelige eier etter å ha spillt litt med annlegget



    Dett var dett, ikke allverdens kvalitet på bildene, alle er tatt med mobil.

  • #2
    Pent og ryddig, me likes

    Men fan, den benken der! *sugle*
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Hmm, PP-skilter, noe sier meg at du

      1: Bør fjerne skiltnummeret til fyren
      2: Holder til i kristiansandsområdet ?
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Jeg holder til like uttafor kristiansand ja, tror det er flere andre ting også som avslører denne bilen

        Comment


        • #5
          Ser bra ut dette her stijoh
          Audi 80 "RS2" sedan http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18496

          Comment


          • #6
            dette så jo flott ut skulle likt å høre på denne bilen ved en anledning om det hadde latt seg gjøre

            Comment


            • #7
              Så utrolig bra ut dette=)
              Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

              Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
              Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

              Comment


              • #8
                Hehe endelig flere med stereo i Caddy
                Ser bra ut, men lite med et sub element hehe
                Hvor plaserte du forsterker?

                Comment

                Working...
                X