Hei, fikk inn bilen til en kompis/kunde her på onsdagen. Vi kjøpte pent brukte forsterkere og en sub fra jonny.b sammen med mlk 165 fra installbay og en alpine 9855r fra audiocom ble dette rett så greit. Dempemateriell kommer fra installbay og kabling kobline er stinger/tsunami henholdsvis fra audiocom/installbay
Litt sånn tight deadline på denna i og med at det er en arbeidsbil pluss at planleggingen ble ganske så kort, fikk bilen onsdag.. torsdag kom frontsett pluss litt materiell og fredag kom 2x lrx 2.9 og hx250 fra rindalen, bilen rullet ut fra verkstedet fredags kveld. Selv om jeg hadde dårlig tid ble det allikavel bittelitt custom arbeid.
Her er noen bilder:
Døren er dempet med 2/3 lag vibroplast og ett lag splen, har også laget en spacer av mdf.
Diskanten blir plassert i speilhusdekselet, i den forbindelse måtte jeg lage meg noen ringer, tok med et par bilder av et hendig bilstereoverktøy (en fordel med å drive med skilt/profilering )
Hadde bare tjukk mdf igjen så den måtte freses ned til ønsket tykkelse..
Her freser den ringene
som blir slik
Har også noen flere kundebiler nå rett over nyttår så jeg lagde noen ekstra i samme slengen. Ringene bli frest med en bro på undersiden så ikke den skal sprette alle veier under prosessen, denne er meget tynn og kuttes med kniv.
Her er passende ring plassert i speilhus klar for plast og sparkel.
Plastet og sparklet litt..
Dørsidene på caddyen er jo ganske triste pluss at orginalhullet og plastgrillen liner ikke særlig bra opp, derfor blir døra spacet helt ut til trekke og element montert rett i trekket/spacer. Noe lettere modifisert..
Trekt og test montert (lagt løst oppå trekket)
Dør ferdig montert..
Caddyen har jo veldig få muligheter når det gjelder sub og trykk i kupe, derfor ble den mest opplagte løsningen valg, hx250 mellom setene såklart!
Ble valgt en kasse slavisk etter hertz sine anbefalinger da kurvene så ok ut, nøyaktik 14,01 liter lukket, kassen er konstruert i 22 mm mdf.
Slik ser den ut ferdig montert (om det er mulig å antyde at det faktisk er en sub som er montert(genialt bilde!))
Når vi først hadde bilen inne ble det også montert bildekor (driver som sagt med skilt/profil) dama til kunden som har tegnet logo.
Fyren har nettopp starta for seg selv som flislegger og bilen trengte da en minimum av innredning, kan ikke akkurat si at jeg er veldig stolt av dette bygget, men det ble gjort på en halvtime på fredagsettermiddag og dekket kundens krav, innredningen er laget i kryssfiner.
Her er bilens lykkelige eier etter å ha spillt litt med annlegget
Dett var dett, ikke allverdens kvalitet på bildene, alle er tatt med mobil.
Litt sånn tight deadline på denna i og med at det er en arbeidsbil pluss at planleggingen ble ganske så kort, fikk bilen onsdag.. torsdag kom frontsett pluss litt materiell og fredag kom 2x lrx 2.9 og hx250 fra rindalen, bilen rullet ut fra verkstedet fredags kveld. Selv om jeg hadde dårlig tid ble det allikavel bittelitt custom arbeid.
Her er noen bilder:
Døren er dempet med 2/3 lag vibroplast og ett lag splen, har også laget en spacer av mdf.
Diskanten blir plassert i speilhusdekselet, i den forbindelse måtte jeg lage meg noen ringer, tok med et par bilder av et hendig bilstereoverktøy (en fordel med å drive med skilt/profilering )
Hadde bare tjukk mdf igjen så den måtte freses ned til ønsket tykkelse..
Her freser den ringene
som blir slik
Har også noen flere kundebiler nå rett over nyttår så jeg lagde noen ekstra i samme slengen. Ringene bli frest med en bro på undersiden så ikke den skal sprette alle veier under prosessen, denne er meget tynn og kuttes med kniv.
Her er passende ring plassert i speilhus klar for plast og sparkel.
Plastet og sparklet litt..
Dørsidene på caddyen er jo ganske triste pluss at orginalhullet og plastgrillen liner ikke særlig bra opp, derfor blir døra spacet helt ut til trekke og element montert rett i trekket/spacer. Noe lettere modifisert..
Trekt og test montert (lagt løst oppå trekket)
Dør ferdig montert..
Caddyen har jo veldig få muligheter når det gjelder sub og trykk i kupe, derfor ble den mest opplagte løsningen valg, hx250 mellom setene såklart!
Ble valgt en kasse slavisk etter hertz sine anbefalinger da kurvene så ok ut, nøyaktik 14,01 liter lukket, kassen er konstruert i 22 mm mdf.
Slik ser den ut ferdig montert (om det er mulig å antyde at det faktisk er en sub som er montert(genialt bilde!))
Når vi først hadde bilen inne ble det også montert bildekor (driver som sagt med skilt/profil) dama til kunden som har tegnet logo.
Fyren har nettopp starta for seg selv som flislegger og bilen trengte da en minimum av innredning, kan ikke akkurat si at jeg er veldig stolt av dette bygget, men det ble gjort på en halvtime på fredagsettermiddag og dekket kundens krav, innredningen er laget i kryssfiner.
Her er bilens lykkelige eier etter å ha spillt litt med annlegget
Dett var dett, ikke allverdens kvalitet på bildene, alle er tatt med mobil.
Comment