Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mazda RX-8 SQL Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by BaardI View Post
    Du er igang!!! Nydelig, her skal det følges med som en hauk
    Jepp, startet ferien min i dag, så nå kommer det nok til å skje litt mer fremmover. Ikke fått gjort så enormt mye i dag annet enn å finne ut av hvordan man demonterer diverse deksler i bilen. Fått ut baksetene og midtkonsollen nå, så fortsetter nok med kabeltrekking i morgen.

Blir ganske mange meter med høytalerkabler da jeg skal ha 3veis aktivt frontsett.

Tanken er å få koblet opp en forsterker og dsp'n i første omgang, og bruke galaxy note'n som avspiller slik at jeg har noe å spille med for å teste ut lyd med diverse vinklinger osv.

Comment

Ok, på tide å få rablet ned noe. En stund siden jeg har skrevet noe, ikke fordi at det ikke har skjedd noe, men jeg har rett og slett jobbet omtrent 24/7 med prosjektet

Uansett, her kommer det en bråte med bilder.

Det som har stått i fokus nå er dørsidene. Etter litt om og men, så kom jeg frem til at jeg skrotet ideen om HX2 8" elementer i døra. De hadde rett og slett for stor magnet og ville bygge for mye ut.

Så når ikke det gikk så fant jeg ut at jeg likegodt kunne oppgradere til noen shallow 10"ere. Så det endte opp med at jeg gikk for disse clarion elementene. De skulle i følge specs bare trenge 15 liter kasse og hadde respons opp til 1000hz, så teoretisk sett perfekte midbassere for 3veis oppsettet mitt.

Rivd av dørtrekket. Sitter allerede 9" i døra på rex'n, så det er relativt mye plass å jobbe ut fra.

Steg 1: Av med døra

Steg 2: Finn noe mykt å legge døra på.... Err anbefaler egentlig det som steg 1 :P
      Benyttet også muligheten til å dempe den med litt STP dempematter.

Steg 3: Kapp vekk ting som er i veien

Steg 4: Masker GODT, man har ikke veldig lyst til å grise polyester på døra. Har også demontert nedre del av dørtrekket og bruker dette som utgangspunkt til formen på kassa.

Steg 5: Legg på glassfiber. Har vel brukt 6-7 lag.

Steg 6: Løsne glassfiberen i fra utgangspunktet

Steg 7: Kapp til glassfiberen i ønsket størrelse

Steg 8: Lag mdf ringer og monter islagsmuttere (fler enn meg som er lei av at de løsner? Har skrudd de fast med en liten skrue i tilegg)

Steg 9 og 10: Skru inn gjengestenger i døra til festing, og monter mdf ringen på bakplata

Steg 11: Monter frontplata i ønsket possisjon

Steg 12 og 13: Bruk stretchlaken for å fylle inn tomme områder og finn noe smart man kan bruke til håndtak
      Har også stivet av kassa med ett par gjengestenger som jeg borret hull til forran og bak, dro stanga igjennom og støpte igjen etterpå. Glemte desverre å ta bilde av dette.

Steg 14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 og 25: Sparkling, pussing testmontering, sparkling, pussing testmontering, tilpassing, testmontering sparkling etc, etc.

Nå er venstresiden så og si ferdig, mangler stort sett bare å trekke, samt lage porten som skal boltes inn i åpningen i siden av kassa. Status på høyresiden pr i dag er steg 14 og uttover

Volumet på kassa ble omtrentelig 13 liter, noe i unterkant på specsa til elementene, men siden dette skal være midbass, så bør det gå greit med litt mindre kasse i følge simuleringer i winisd. Skal ha respons fra rundt 45hz og opp.

Så om noen har klart å komme seg igjennom hele posten og alle bildene, så tar jeg gjerne noen kommentarer
      Last edited by trustno1; 11-07-2012, 03:49.

Comment

Blir fett med 10" i dørene Men var det bare pga. kasse størrelse at du valgte Clarion? MB Quart har også Shalllow subber

Følger med uten å kommentere så mye Fett prosjekt!

Comment

Har du lagt inn bildene på en ny måte? Får ikke opp de nye bildene, ser fortsatt de som er i de andre postene dine...

Comment

Originally posted by ThomasEK View Post
            Blir fett med 10" i dørene Men var det bare pga. kasse størrelse at du valgte Clarion? MB Quart har også Shalllow subber

Følger med uten å kommentere så mye Fett prosjekt!
            Ja, egentlig litt tilfeldig jeg gikk for de. Satt å browsa igjennom en god del. Valgte de pga kassestørrelse og at de var ekstra grunne i forhold til mye annet. Er med nød og neppe at disse fikk plass mellom dør og kanten på dashen.

Comment

Originally posted by Slednekk View Post
              Har du lagt inn bildene på en ny måte? Får ikke opp de nye bildene, ser fortsatt de som er i de andre postene dine...
              Skal være gjort på samme måte. Er linker til en webside jeg har. Får andre opp bildene?

Comment

Ingen som kan bekrefte om bildene kom opp eller ikke? De ligger på en webserver i en DMZ sone hos meg, så det kan være at det oppfører seg andreledes utenfra.

Comment

jeg ser bildene ..... flott jobb btw
                  Ole Petter Holelien
                  Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                  Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                  Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Kanskje det har noe med at jeg bruker Tapatalk for å lese her?
                    Andre som bruker Tapatalk som ikke ser bildene som ble lagt ut sist?

Comment

Er nok det, jeg ser heller ikke bildene
                      Citroen ZX 2.0 16v

Comment

Bildene spretter opp i browser'n her
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Får opp alle bilder her og.. i Google chrome Og på Sony Ericsson X-Ray

Comment

Misstenker kanskje det kan være tapatalk som ikke takler at disse bildene ligger i en undermappe med ø i navnet. Skal se om jeg får endra det senere.

Comment

Alt funker smooth på ipad uten noe fixfax. Jeg synes du har gjort en formidabel jobb. Skikkelig fett med titommere i døra. Skjønner ikke at du har behov for å la dem spille fra 45hz, da det fortsatt er bass i mine ører...menmen. Godt jobba uansett, liker prosjekt med ambisjoner!
                              never enough!

Comment

Demper du inni og bak glassfiberen? tenker på stivheten er vel ikke så bra i glassfiber

Ser så enkelt ut med støping når andre gjør det.. tenkte å prøve meg litt fram selv på neste prosjekt bil. Brukte du noe over plastikken som du la imellom dør og glassfiber ved støping? Eller løsnet formen av seg selv ifra plastikken?

Står kanskje tidligere, men hvilken forsterker blir brukt på clarion?

Comment

Working...
                                X