Ble det helt tett mellom kasse modulene? Tror ikke at du skal bekymre deg for vinduene. hehe
Skal bli morro og se slutt resulratet
mvh kim
Jepp, tror det ble helt tett, klarte iallefall ikke hverken kjenne eller høre noe blåsing når jeg testspillte med kassa ute av bilen. Nå som jeg har montert kassa så har jeg så mye andre ulyder i bilen jeg må få bukt med først før jeg kan høre noe.
Ett større problem er "flapsene" i bagasjerommet som skal slippe ut luft når man lukker døra. De står å blaffrer som fy når jeg vrir opp litt på lave frekvenser.
Andre som har samme problem og har noen ideer? Kan eventuelt bare fjerne de, men usikker på om det er så heldig med tanke på at det blir åpent fra bagasjerommet og ut under støtfangeren.
Hvis du fjerner de, så KAN du få problemer med at det kommer inn masse støv der..
Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Jepp, tror det ble helt tett, klarte iallefall ikke hverken kjenne eller høre noe blåsing når jeg testspillte med kassa ute av bilen. Nå som jeg har montert kassa så har jeg så mye andre ulyder i bilen jeg må få bukt med først før jeg kan høre noe.
Ett større problem er "flapsene" i bagasjerommet som skal slippe ut luft når man lukker døra. De står å blaffrer som fy når jeg vrir opp litt på lave frekvenser.
Andre som har samme problem og har noen ideer? Kan eventuelt bare fjerne de, men usikker på om det er så heldig med tanke på at det blir åpent fra bagasjerommet og ut under støtfangeren.
Det du kan gjøre, er å bytte de ut med tekstil i gore-tex, som er pustende men vanntett. Enten å skjære vekk gummiflapsene og trekke stoff over, eller å ta vekk flapsen og bytte den ut i en selvlaget ramme som er trekt i goretex materiale. Hva som er best metode kommer ann på designet på flapsene.
Vanskelig å ta bilde, tenkte selvfølgelig ikke på dette før jeg monterte kassa, og all kabling/forsterkere på den
Så det er rimelig mye jobb å demontere alt igjen nå for å komme til flapsene fra innsiden.
Fra utsiden så klarer jeg å få hånda opp til de fra under fangeren, men lite å se.
Av det jeg husker så var dette ett slags plastikkdeksel med hull i der det lå en gummiflaps over som bare hang løst på utsiden.
Skal få heist opp bilen og se om jeg kommer til mer da. Eventuelt kan jeg demontere bakfanger og ta det fra utsiden, men usikker på om jeg må komme til bolter fra innsiden av bagasjen for å demontere denne. Isåfall er jeg like langt.
Har du testet dette med goretex Haakon? Selv om de er pustende har jeg litt vanskelig for å se for meg at de puster nok til å slippe igjennom nok luft fort nok til at de ikke vil stå å lage lyd uansett.
Har du testet dette med goretex Haakon? Selv om de er pustende har jeg litt vanskelig for å se for meg at de puster nok til å slippe igjennom nok luft fort nok til at de ikke vil stå å lage lyd uansett.
Har ikke testet selv, dette er noe jeg har plukket opp på et annet bilstereoforum som en løsning på samme problem. Der var det en som hadde gjort det samme. Mange andre ting man kan bruke også, som skum-luftfilter som de bruker på crossere osv. Disse slipper all luft igjennom men ikke et eneste støvkorn eller fuktighet. Disse kjøres jo både i regnvær og gjørme.
Man får jo også høyttalergriller i skum som skal være akustisk helt transparente, disse skal også slippe gjennom all luft uten motstand:
Her er forøvrig ett par bilder etter jeg fikk alt inn. Som nevnt så kommer finnishen til å drøye en stund da jeg starter på jobb igjen denne uka, og har endel annet som må fikses før vinteren
Ett bilde etter jeg har fått lagt opp litt kabling
Litt farge her og der, gikk desverre tom for lakk
Ideen her er at jeg skal lage ett skjøtestykke til porten som skal boltes fast i de fire boltene som man kan se rundt porten. Planen er at denne skal avsluttes jevnt med setene med en avrunding, og lakkes i blank svart finnish (slik som portene i frontsettet, og litt andre detaljer er orginalt)
Har også tenkt å lage meg en ny hattehylle i styrofoam og glassfiber da den orginale bare er 3 plastdeksler og har en høy "skranglefaktor" over seg. I den nye hylla vil jeg også få mulighet til å tilpasse åpning i mot de tre hullene som er i metallet orginalt for å få mest mulig lyd inn i kupeen.
Her er ett bilde bak. Forsterkerne er bare litt hurtig montert, ikke 100% sikker på hvordan finnishen blir her enda, kommer litt ann på om jeg skal sette inn den andre monoblokka eller ikke. Ikke helt bestemmt meg for dette enda, syntes det trøkker rimelig greit med en.
Ikke skjedd himmla mye mer her de siste ukene, men er iallefall lyd. Lydtrykk så det holder, grei SQ, men mangler endel justering og ikke minst få bukt med ulyder. Bilen blir å se/høre på EMMA i Drammen til helga for de om måtte ønske
Klarte å plukke med meg en 1. plass i Advanced unlimited i helga
Må si det var ganske overraskende da installasjonen min er høyst uferdig enda og fikk endel trekk i poeng pga det. Er også første gang jeg deltok med denn bilen.
Men ble iallefall en god lydscore, fikk 239 poeng, så havnet blandt de 3-4 med høyest lydscore uansett klasse.
Takk for demoen på søndag Ganske imponerende hvor mye du har klart å trykke inn i denne bilen, og hvor bra det funket. Spesielt med tanke på den korte tiden!
Spesielt imponert over det brede, jevne registeret til DD9512'ene dine, ikke tvil om at den kassen din fungerer
Hyggelig å møte litt folk fra forumet, og både få og gi litt demoer. Satser på å få vært på litt fler treff fremmover, blir vel en tur til Dekk1 nå til helgen, og muligens gatebil helgen deretter.
Comment