Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mazda RX-8 SQL Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dagens økt har gått med til mye klemming av kabler

Koblet litt mer i hattehylla. Sikkelig spaghetti

Så litt rydding før kassa skal inn

Alle modulene på plass, klart for å dytte inn kassa

Så var det tid for det store høydepunktet. Spesielt siden jeg har pådratt meg kink i ryggen. Fikk nå kassa inn, elementene ble skrudd fast etter kassa var plassert på ramma i bilen. Kassa + elementer veier nok godt borti 100kg

Kobling av monoblokker for subbene

Kobling av monoblokker for 10" i dørene

Da begynner ting å falle litt på plass. Det som gjenstår får jeg kan få satt strøm på morroa er å få koblet til DSP, og RF forsterkerne som skal drive VO og fulltonene.

Mangler også ett Odysseybatteri pga en liten hickup med leveringen. Håper å få dette i løpet av uken.

Comment

• Se her ja. Heftig som alltid, Bjørn!
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
        Se her ja. Heftig som alltid, Bjørn!
        Jo takk for det

Som vanlig ble også prosjektet mer tidkrevende enn planlagt, snart brukt 2 uker av ferien i år også på dette
        Last edited by trustno1; 17-07-2013, 02:22.

Comment

• Hehe blir ofte sånn vettu..
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Ser helt rått ut! Følger med.

Hvordan kommer lufta ut av bilen når du har tettet utluftinga?
            Jeg går ut ifra du bruker bilen hele året, og spes. om vinteren (men også om sommeren) ser jeg for meg at klimaanlegget for en vanskelig jobb med å ventilere. Du vil antagelig oppleve at kupéviftene går mye på høyt nivå.
            Eivind

'00 Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro
            '87 Mercedes-Benz 190E 3.0

Comment

• Originally posted by Eivinde View Post
              Ser helt rått ut! Følger med.

Hvordan kommer lufta ut av bilen når du har tettet utluftinga?
              Jeg går ut ifra du bruker bilen hele året, og spes. om vinteren (men også om sommeren) ser jeg for meg at klimaanlegget for en vanskelig jobb med å ventilere. Du vil antagelig oppleve at kupéviftene går mye på høyt nivå.
              Dørene går greit igjen, men merker man må ta i litt hardere. Når det gjelder ventilasjon så gjenstår det egentlig bare å teste. Om sommeren er det ikke noe problem, har takluke

Om vinteren så prøver jeg uansett bruke bilen minimalt, men vi får se hvordan det funker. 100% luftett er bilen uansett ikke, så regner med lufta slipper ut her og der. Om det blir problemer så har jeg noen inspeksjonsluker under baksetene, mulig jeg kan demontere disse og bytte ut med ett støvfilter som slipper igjennom luft.

Comment

• Kjekt med takluke! Du har planene klare skjønner jeg.
                Eivind

Comment

• Da var dagens 14timers økt over.

Startet med å få koblet opp RF ampene og få strøm og lyd på anlegget. Alt fungerte som det skulle (alltid like spenende)
                  Glemte desverre ta bilde av ampmonteringa, tar nok det i morgen

Så var det å få laget glassplatene til subbene. Da glassmesteren skulle ha alt for mye for ei plate så tok jeg det i egne hender. Hadde en gammel hylle med glass stående som ble offer for fliskapperen. Det fungerte faktisk ganske greit.

Lagde til en liten ramme som glasset skal limes fast i. Det står nå til herding, håper bare limet er solid nok. Er en smule vibrasjoner i denne kassa

Så for de som lurte på om jeg hadde glemt bort kickpanelet, så fikk jeg rota meg til å gjøre dette ferdig i dag.

Trukket panelene:

Montert på passasjerside

Montert på førerside

Her er førersiden med fothvileren. Denne er ikke ferdig, skal moddes litt med noen hull for å slippe lyden lettere igjennom

Har også fått ordnet med noen deskler til 10"ene i dørkassene. Syntes disse ble ganske bra

Så en artig ting til slutt jeg så når jeg monterte digitalenheten og bluetooth adapteret til dsp
                  (les det i bunnen med liten tekst )

Fikk også testspillt frontsettet litt i dag. Må si to monoblokker på midbasser er noe av det morsomste jeg har testa. Sammen med VO'ne og fulltonene så ble det rimelig heftig med liv i frontsettet nå

Comment

• You know, Im all about that bass...

Comment

• Woow!! Nyydelig! Dørpanelene tar bare kaka

Hvorfor valgte du tynt ordentlig glass, i steden for plexi e.l.?
                      Eivind

Comment

• Sinnsykt bra min gode mann. Nydelige dører. Hvis de spiller så kult som de ser ut, og det tror jeg med så mye forsterkerkraft, så er det fabelaktig!
                        Godt jobba, du har virkelig lagt sjela i dette!
                        never enough!

Comment

Woow!! Nyydelig! Dørpanelene tar bare kaka

Hvorfor valgte du tynt ordentlig glass, i steden for plexi e.l.?
                          Glasset valgte jeg fordi det var det jeg hadde liggende, og jeg har lang vei til byen

Tror det er 6mm og kjennes relativt solid ut nå etter jeg har limt det fast i ramma. Men det er gode muligheter for at jeg finner på å skaffe noe tykkere senere.

Plexi og lexan er vesentlig mer fleksibelt, så da må jeg isåfall ha mye tykkere plate. Det er også forsåvidt en mulighet, men jeg sliter litt med plassen oppunder hattehylla, så tror det er bedre å holde seg til tynnere glass.

Men jeg skal forsåvidt på en bytur i morgen, så kan godt være jeg stikker innom glassmesteren å sjekker alternativer, jeg er litt småskeptisk på om glassplata blir solid nok. Er no dritt om den sprekker med fullt basspådrag og det fyker glassbiter overalt

Comment

• Originally posted by bass-freek View Post
                            Sinnsykt bra min gode mann. Nydelige dører. Hvis de spiller så kult som de ser ut, og det tror jeg med så mye forsterkerkraft, så er det fabelaktig!
                            Godt jobba, du har virkelig lagt sjela i dette!
                            Takk for det

10"erne i dørene spiller rått de. Digg med sikkelig trykk i midbassen i den rette enden

Eneste jeg er litt småskeptisk på er hvor mye de tåler. Elementene er oppgitt til 300rms/900max og for øyeblikket så har jeg monoblokkene tilkoblet på 2 ohm og da er de oppgitt til å gi 700rms (antageligvis noe mindre, tror MA overrater ampene litt)

Comment

Kjekt med takluke! Du har planene klare skjønner jeg.
                              Testa å fyre i gang kupeevifta i dag. Det blåste greit, men merker kupeen ble ganske tett ja. Når jeg starter vifta så kjenner jeg at det trykker litt i ørene. Setter jeg den på fullt blir det noen plystrelyder i bilen der lufta slipper ut.

Skal teste litt å ha det sånn, blir det ett problem så åpner jeg nok opp lukene under baksetene

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post
                                Glasset valgte jeg fordi det var det jeg hadde liggende, og jeg har lang vei til byen

Tror det er 6mm og kjennes relativt solid ut nå etter jeg har limt det fast i ramma. Men det er gode muligheter for at jeg finner på å skaffe noe tykkere senere.

Plexi og lexan er vesentlig mer fleksibelt, så da må jeg isåfall ha mye tykkere plate. Det er også forsåvidt en mulighet, men jeg sliter litt med plassen oppunder hattehylla, så tror det er bedre å holde seg til tynnere glass.

Men jeg skal forsåvidt på en bytur i morgen, så kan godt være jeg stikker innom glassmesteren å sjekker alternativer, jeg er litt småskeptisk på om glassplata blir solid nok. Er no dritt om den sprekker med fullt basspådrag og det fyker glassbiter overalt
                                6mm? I sub kassa? Kan jo bli spennende mulig jeg kjørte litt over kill med 20mm i kassa mi holder nok veldig godt den limingen der, så lenge du har vært flink med å vaske å plexi å lexan blir det altfor fort riper i så glass er bedre mener jeg, å så blir ikke glass like statisk som plexi å lexan med tanke på støv. Det er godt å se at det er noen som fortsatt holder på med litt ordentlige bygg her inne, å gjør noe ut av det stå på

Comment

Working...
                                X