Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mazda RX-8 SQL Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trykk inni kassa (mot glasset) blir jo ikke noe stort problem, trykket finner veien med minst motstand og det er inn og ut porten. Går nok fint dette

Kommer du til Tønsbergtreffet om et par uker? Har jo hørt denne bilen før, spennende å finne ut hva oppgraderingene har gjort
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

• de 6mm kjennes relativt solide ut, men jeg har uansett bestemt meg for å forkaste de rammene og glasset jeg brukte. Dersom det skulle knuse under fullt basspådrag så ser jeg for meg en liten katastrofe. Glasskår vil fyke overalt, og er jeg uheldig og knuser de på lave frekvenser på høyt volum så vil antageligvis subbene ta føyken i samme slengen pga ukontrolerte bevegelser og eventuelle glasskår

En annen årsak er at jeg skal lage nye rammer som ikke er like høye da jeg misstenker at forsterkerne mine vil få for dårlig kjøling. Lager jeg litt lavere rammer så vil jeg få plass til å montere vifter langs sidene av forsterkerne. Noen som forøvrig kjenner til hvordan man kan termostatstyre vifter?

Det blir nok en tur til glassmesteren i morgen. Vurderer også herdet glass,så trenger jeg ikke like tykt, men ulempen er at dette er en god del dyrere og har lang leveringstid nå i ferien.

Noen spørsmål til deg Nils, siden jeg aldri har kjørt med glass i sub før, og ønsker litt input.
      - Hvor mye kostet ditt 20mm glass?
      - Er dette herdet eller laminert?
      - Hvordan har du festet det, skrudd eller limt?
      - hvor mye effekt kjører du med, og hvor store elementer?

Comment

• Originally posted by Haakon O View Post
        Trykk inni kassa (mot glasset) blir jo ikke noe stort problem, trykket finner veien med minst motstand og det er inn og ut porten. Går nok fint dette

Kommer du til Tønsbergtreffet om et par uker? Har jo hørt denne bilen før, spennende å finne ut hva oppgraderingene har gjort
        Godt å høre du er optimist, men som jeg skrev i forrige post så kommer jeg sannsynligvis til å lage nye glass. Får se hva glassmesteren har å si i morgen

Regner med at jeg kommer på tønsbergtreffet ja, Er nok ganske store endringer siden du hørte denne. Det var vel i fjor omtrent rett etter jeg hadde kjøpt bilen?

Forøvrig så har jeg i dag jobbet mest med oppsett av tablet'n, så lite bilder å legge ut. Det jeg har fått til i dag er:
        - Unlocke og roote tablet'n
        - Lagt inn en custom kernel som gjør det mulig å både koble til usbenheter og lading samtidig
        - Modifisere ROM slik at den automatisk booter opp når ladekablen får strøm.

Jeg hadde veldig lite teknisk greie på android før jeg satte i gang med dette, så det gikk med en god del timer med googling i dag

Det som gjenstår er å konfigurere JoyCon enheten (programerbar tastaturemulator til å bruke på rattkontrollen) og Tasker som mer ett programvare for å lage mye hurtigtaster osv på android.

Jeg har også fått laget en brakett og festemekanikk i dashen for tableten. Tar noen bilder av dette når det er ferdig montert

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post

Regner med at jeg kommer på tønsbergtreffet ja, Er nok ganske store endringer siden du hørte denne. Det var vel i fjor omtrent rett etter jeg hadde kjøpt bilen?
          Ja, dørene, dashen og kassen var ferdig iallfall, men det var rf amper vel Golfen er også ganske forskjellig.. har brukt mer enn 3 dager på det denne gang Men sånn går det når en bestemmer seg samme uka som det er treff at det hadde vært moro å dra bort, om bare for turen sin del
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

• Spennende med Android-tablet og mods! Denne skal kobles til DSP og så videre til forsterkerne?
            Eivind

'00 Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro
            '87 Mercedes-Benz 190E 3.0

Comment

• Originally posted by Haakon O View Post
              Ja, dørene, dashen og kassen var ferdig iallfall, men det var rf amper vel Golfen er også ganske forskjellig.. har brukt mer enn 3 dager på det denne gang Men sånn går det når en bestemmer seg samme uka som det er treff at det hadde vært moro å dra bort, om bare for turen sin del
              Kult, da regner jeg med vi treffes der. Jeg er relativt sikker på at jeg tar turen om det ikke dukker opp noe uforutsett.

Comment

• Originally posted by Eivinde View Post
                Spennende med Android-tablet og mods! Denne skal kobles til DSP og så videre til forsterkerne?
                Jepp, jeg har av prinsipp droppet å bruke noen form for ordinær bilspiller (vi lever jo i 2013 )

Jeg har kjøpt en Nexus 7 som passer relativt bra inn i 2din åpningen i dashen. Planen var å koble denne til Mosconi 6to8 via bluetooth streaming adapteret. Nå viser det seg imidlertid at android 4.2 har en issue med bluetooth streaming som gjør at jeg får noe forvregning på høye frekvenser. Hører det spesielt godt på lave volum.

Heldigvis har jeg en usbhub og en DAC liggende. Testet dette opp mot tablet'n akkurat og det ser ut til å fungere godt, så da blir det nok å legge opp en usb kabel tilbake til dsp'n og en kort RCA kabel fra DAC'n over til dsp'n

Eventuelt har også dac'n optisk utgang, og jeg kan kjøre optisk inn på mosconien men da må jeg finne ut av hvordan triggered volum kontrollen fungerer

Comment

Jepp, jeg har av prinsipp droppet å bruke noen form for ordinær bilspiller (vi lever jo i 2013 )

Jeg har kjøpt en Nexus 7 som passer relativt bra inn i 2din åpningen i dashen. Planen var å koble denne til Mosconi 6to8 via bluetooth streaming adapteret. Nå viser det seg imidlertid at android 4.2 har en issue med bluetooth streaming som gjør at jeg får noe forvregning på høye frekvenser. Hører det spesielt godt på lave volum.

Heldigvis har jeg en usbhub og en DAC liggende. Testet dette opp mot tablet'n akkurat og det ser ut til å fungere godt, så da blir det nok å legge opp en usb kabel tilbake til dsp'n og en kort RCA kabel fra DAC'n over til dsp'n

Eventuelt har også dac'n optisk utgang, og jeg kan kjøre optisk inn på mosconien men da må jeg finne ut av hvordan triggered volum kontrollen fungerer

følger med nøye her, da jeg også skal få til en lignende løsning med en 6to8 og tablet ! fikk seff ikke med meg at optisk inn var en del av det eksterne kortet : p så gi tilbakemelding når du finner en god løsning på dette : )
                  Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                  | Gladen 75c6 - DD m4a |
                  | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

• Vurderer også herdet glass,så trenger jeg ikke like tykt, men ulempen er at dette er en god del dyrere og har lang leveringstid nå i ferien.
                    Regner med at du vet det, men herdet glass som knuser går i -tusen- biter, vanlig glass gjør ikke det. Men igjen så tåler jo herdet mer
                    Laminert hadde nok vært det optimale..
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Eventuelt legge klar folie på undersiden av herdet glass så bitene ikke fyker noe som helst plass om glasset sprikker. Blir jo som laminert da, men DIY

Comment

de 6mm kjennes relativt solide ut, men jeg har uansett bestemt meg for å forkaste de rammene og glasset jeg brukte. Dersom det skulle knuse under fullt basspådrag så ser jeg for meg en liten katastrofe. Glasskår vil fyke overalt, og er jeg uheldig og knuser de på lave frekvenser på høyt volum så vil antageligvis subbene ta føyken i samme slengen pga ukontrolerte bevegelser og eventuelle glasskår

En annen årsak er at jeg skal lage nye rammer som ikke er like høye da jeg misstenker at forsterkerne mine vil få for dårlig kjøling. Lager jeg litt lavere rammer så vil jeg få plass til å montere vifter langs sidene av forsterkerne. Noen som forøvrig kjenner til hvordan man kan termostatstyre vifter?

Det blir nok en tur til glassmesteren i morgen. Vurderer også herdet glass,så trenger jeg ikke like tykt, men ulempen er at dette er en god del dyrere og har lang leveringstid nå i ferien.

Noen spørsmål til deg Nils, siden jeg aldri har kjørt med glass i sub før, og ønsker litt input.
                        - Hvor mye kostet ditt 20mm glass?
                        - Er dette herdet eller laminert?
                        - Hvordan har du festet det, skrudd eller limt?
                        - hvor mye effekt kjører du med, og hvor store elementer?
                        Jeg er så heldig at jeg bor nærme ett sted som lager og produserer glass, så jeg får kjøpt dette direkte, å kjøpe mellom en glassmester er helt sinnsykt, hvertfall når man vet hva de gir inn for glasset, jeg gav 1000kr for 20mm vanlig glass som var ca 35x70 cm
                        Dette var hverken herdet eller laminert, men laminert er nok å foretrekke hvis man tenker på tykkelse å vekt, når glasset blir så tykt som 20mm trenger det ikke å være herdet, det er solid nok
                        Jeg limte det med rutelim/sikaflex dro ei god stripe og sto oppå glasset for at limet skulle presse seg utover og dett var dett bygde også en kasse for veldig lenge siden hvor hele bakveggen var i glass, men det var bare 18mm limte på samme måte og hadde ingen problemer med vibrasjoner, jeg har sett såpass mange dårlige bygg med plexiglass som er alt for tynne og de spiller godt med. Nå skal det sies at frontplaten i kassa med 20mm glass hadde også 18mm aluplate
                        Kjørte ikke så mye effekt i forhold til det tullete watt hysteriet som er nå, men det var en Audison VRX 1.500 CS koblet ned i 0,5ohm (som brukte alt for mye strøm og gav ikke noe bedre lyd) på 2stk AWT10X (som hadde utskjærings hull på noe over 11" litt store til å være 10" ) dette var 2000w elementer med en helvetes x Max den andre kassa husker jeg ikke helt, men her tror jeg vi brukte 2 stk 15"

Jeg skal prøve å komme meg nedover for å titte jeg også håper du fikk litt svar

Comment

• Takk for svarene Nils

Jeg var en tur hos glassmesteren i dag. Tykkeste han hadde inne var 8mm glass, men han var overbevist at det skulle være mer enn nok. Biten jeg fikk kappet ut var på 305x210mm. Det kom på 250kr inkl noe klar film jeg tenkte å legge på for beskyttelse om det skulle gå galt. Syntes ikke den prisen var ille.

Når jeg kjenner på glasset selv så er jeg rimelig trygg på at dette skal bli solid nok i massevis. Samtidig driver jeg nå å jobber med en ny ramme som jeg skal frese inn spor så den får hold både forran og bak. Håper å få den ferdig i løpet av natten så den kan stå å herde så jeg får testet den i morgen

Originally posted by Haakon O View Post
                          Eventuelt legge klar folie på undersiden av herdet glass så bitene ikke fyker noe som helst plass om glasset sprikker. Blir jo som laminert da, men DIY
                          Jepp, akkurat det jeg tenkte, så derfor kjøpte jeg med noe film

Originally posted by ugn View Post
                          Regner med at du vet det, men herdet glass som knuser går i -tusen- biter, vanlig glass gjør ikke det. Men igjen så tåler jo herdet mer
                          Laminert hadde nok vært det optimale..
                          Klar over at det knuser sikkelig ja, ikke glasskårene i seg selv jeg er mest redd for, men om glasset skulle knuse under fullt basspådrag så vil motstanden i kassa synke kraftig og jeg er redd for å drepe elementet med ukontrolert slaglengde.

I følge glassmesteren var massivt glass stivere enn laminert.

Vel, da får jeg komme meg ut igjen og frese litt mer MDF rammer

Comment

• Kult med litt glass da Bjørn.

Btw, jeg og kona er på hotell i Kongsberg denne helgen. Fin liten by dette!
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Kult med litt glass da Bjørn.

Btw, jeg og kona er på hotell i Kongsberg denne helgen. Fin liten by dette!
                              aha
                              Dere får svinge innom om dere er forbi

Comment

• Ja det kan du. Kjører ikke forbi der du bor.

Var ikke du som råna fra deg i Kongsberg nå nettopp altså? (Ompf-ompf-ompf-ompf!) Hehehe..
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                                X