Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mazda RX-8 SQL Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Fikk målt litt lydtrykk på dekk1 treffet i helgen. Målte ca 140db @ 27hz på musikk

Comment

gratulerer hvilken sang?
      FI SP4
      LIB
      Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
      DD4LIFE

Comment

Bilen spiller skikkelig morsomt! Bassen er helt rå!
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hagalien View Post
          gratulerer hvilken sang?
          Nå ble jeg litt usikker på hva jeg faktisk spillte under målingen, men mener å huske det var Bassotronics - Bass Control

Originally posted by Hifonic View Post
          Bilen spiller skikkelig morsomt! Bassen er helt rå!
          Jo takk for det, kanskje ikke heeeelt i samme klasse som volvoen din, men jeg er definitivt fornøyd med hvordan det fungerer og bredden i lydspekteret på den.

Comment

Tøfft! da vil jeg påstå det trykker greit inni der syns du har fått til utseende på dørene å podsene jævli bra
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Originally posted by Øivind Sandvik View Post
              Tøfft! da vil jeg påstå det trykker greit inni der syns du har fått til utseende på dørene å podsene jævli bra
              Jo, takk for det

Er relativt fornøyd selv, men er nok mye forbedringspotensialer enda. Ting er ganske uferdig. Skal få fikset noen deksler til elementene i døra, samt jeg kommer sannsynligvis til å bygge om portene i dørene litt da jeg har litt portstøy i de (konstruksjonen gjør at jeg ikke har mulighet til å lage avrunding på innersiden slik de er nå )

Har også mye generell finnish igjen med subkassa både under bakluka og ved skiluka. Så det kommer nok til å skje mer her, men akkurat nå har jeg en litt lei-periode samt mye annet å drive med, så skjer nok ikke så mye på denne siden av årsskiftet.

Comment

Mektig imponert over det du har fått til her. Må trykke rimelig godt i kupeen din.
                sigpic

Comment

En stund siden forrige update her. Som vanlig har jeg lite engasjement til å gjøre noe om vinteren, men har begynt å skje litt nå. Foreløpig er det kun en forsterkeroppgradering som har blitt gjort.

Bestillte disse snasene sakene, Massive Audio N4 med 2000rms hver seg. Disse er bare en tredel av størrelsen og vekten til RF forsterkeren jeg brukte, og med to stk så blir det nesten en dobbling av effekten , noe som passet prosjektet mitt utmerket

Fått midlertidig montert inn. Her ser det ikke akkurat bra ut foreløpig, planen er å få gjort en total makeover av bagasjen/subkassa i løpet av sommeren. Får se hvordan tiden strekker til på dette.

Jeg var med på ett dbdrag tidligere i våres før jeg byttet forsterkerne, da målte jeg 142db@30hz , Dette var med ca 2,4kw. Nå har subbene 4kw

http://www.youtube.com/watch?v=aIocn...ature=youtu.be
                  Må si denne oppgraderingen virkelig vekket 9512'ne til liv. I mangel av hår så ble det litt testing av luftflytting med litt papir

Comment

Dette ser artig ut!
                    ?

Comment

Hvor mye gav du for der ampene? Dette så mye bedre ut. Hvordan er lyd kvaliteten kontra rf forsterkeren?

Mvh kim

Comment

Originally posted by kimafro View Post
                        Hvor mye gav du for der ampene? Dette så mye bedre ut. Hvordan er lyd kvaliteten kontra rf forsterkeren?

Mvh kim
                        De kom samlet på $735 inkl frakt. Foreløpig har jeg ikke sett noe moms, så om jeg er heldig og slipper unna så vil det vel tilsvare rundt 2 lapper pr stk.

Disse ble kjøpt nye fra ebay, men ser at det ikke er så mange til salgs lengre. Det er også mulig å få kjøpt fra produsentens hjemmeside, men der koster de $820 pr stk.

Ikke første gang jeg ser dette. Det er noe riv ruskende galt med prising av bilstereo, så det er lurt å se seg godt om før man gjør ett kjøp. Det er ofte mange ledd som ønsker å tjene penger før en enhet går fra fabrikk til sluttbruker.

Comment

Såg greie ut disse ampene under 2 k stk er ikje et dårligt kjøp ser maangen prøver seg på mye mer å hissige frak kostnader til tider
                          2 loud

Comment

Ang. Lydkvaliteten så syntes jeg ikke det er veldig lett å høre forskjell på sub. Elementet og kassa har uansett mye mer å si. Det virker som frekvensresponsen har en litt annen signatur, men det er nok kurant å fikse med EQ'n når jeg får satt meg ned og justert litt.

Med RF forsterkeren hadde jeg koblet opp i 2ohm, nå har jeg det i 1ohm. Det kan nok være en årsak til litt annen frekvensgang.

Comment

Jeg ble såpass imponert over Massive Audio forsterkerne at jeg like godt gikk for fullt oppsettet med Massive Audio BX4.

Dette er meget små forsterkere som er oppgitt til å gi over 900w . Dette er nok å ta med en klype salt da de er sikret med en 40A sikring, men uansett, gir de 400-500 så er jeg fornøyd med tanke på størrelsen. Siden disse ikke er større enn ca 12x22x4cm så vil de bli vesentlig enklere å få plassert og få en god finnish i bagasjen.

Forsterkeroppsettet blir da 6 amper:
                              4 stk BX4 og 2 stk N4, sånn omtrentelig 6kw totalt +/-

Jeg var også en tur innom dynabel hentet meg ett par DD VO-M6x9

Disse har jeg planlagt å få plassert i kickpanelet for å få litt mer trøkk i mellomtonen. Disse skal etter sigende spille svært høyt og samtidig ha god lyd, så jeg er spent på hvordan det fungerer i praksis både lydtrykk og SQ messig

Comment

Da begynner ting å røre litt på seg igjen.

Satt så smått i gang i dag med nye kickpanel for DD VO elementene.

Her er utgangspunktet. Jeg skal prøve å unngå å lage noe spesielt trangere plass for bena, så det gjelder å få plassert ting riktig.
                                Og ja, før noen rekker å kommentere, det er en stund siden jeg har støvsugd bilen

Slik ser det ut under dekslene

Neste steg var å få maskert selve kickpanelet, og finne ut sånn ca hvor jeg skulle plasere elementet. Ideen er å lage ny fothviler langs siden av elementet, så det gjelder å få plassert det riktig for dette.

Klart for støping

Litt glassfiber og polyester

Så ble resultatet slik

En liten testmontering etter overskuddsglassfiber er kuttet bort

Så samme prosedyre på andre side

Det er sånn ca det jeg rakk i dag. Har endel annet å gjøre om dagen, så det kommer ikke til å gå så fort med oppdateringer fremmover, men prøver å få til litt innimellom.

Neste steg er å kappe til en mdf plate som elementet skal sitte i. Denne skal deretter støpest fast i det nye kickpanelet.
                                Last edited by trustno1; 29-05-2013, 23:16.

Comment

Working...
                                X