Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mazda RX-8 SQL Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dette så jo mycket snyggt ut Må få hørt på bilen din på et treff, Glemte det helt i larvik

mvh kim

Comment

Originally posted by kimafro View Post
      Dette så jo mycket snyggt ut Må få hørt på bilen din på et treff, Glemte det helt i larvik

mvh kim
      Jepp, bare å si fra det. Har tenkt meg til dynabel neste helg, så er muligheter da om du skal dit.

Om jeg rekker å bli ferdig med kickpanelene før den tid er høyst usikkert dog.

Comment

Dette var en meget imponerende å lese over! Spennende å følge med på

Comment

Da har det skjedd litt til:

Kappet ut MDF ringer:

Litt testmontering for å få riktigig plassering/vinkel

Lime fast mdfringen i riktig possisjon

Samme på andre siden

Så lime på litt stretchlaken

på med glassfiber

Kapping av overskudd

Skrudd på rammene til høytalerne for å bruke som utgangspunkt til utforing

Fått på litt glassballonger og sparkerl

Testmontering etter litt sliping

og sånn ser det ut for øyeblikket etter litt sparkling og mer sliping

Neste steg blir å få laget til en aluminiumsbrakket som skal fungere som støtte for foten, og beskytte grillen.

Forøverig tenkte jeg også å hilse alle som var på Dynabel på lørdag. Mange hyggelige folk å treffe. Takk til alle som var innom bilen for en demo, alltid gøy med litt oppmerksomhet

Jeg er desverre fryktelig dårlilg på navn og ansikter, så jeg får beklage på forhånd om jeg ikke husker alle til neste treff

Comment

Fått gjort litt mer her, men går fortsatt ikke så fort.

Ble endel sparkling og pussing i dag, så kickpanelene er iallefall nesten ferdige.

Det som gjenstår er trekkingen, ett deksel for sikringene og litt mer fiksing på fothvilerbraketten. Må blandt annet få "ventilert" denne litt så lyden får litt mer fritt leide igjennom.

Comment

Nå skjer det litt mer her igjen.

Endel mer utstyr som skal inn i bilen:

- Mosconi 6to8
              - 2 stk Massive Audio N3 monoblokker som skal drive hver sin midbass
              - 2 stk Odyssey PC680
              - Nexus 7 tablet

Har demontert alt i bagasjen og gjort meg noen ideer på hvordan jeg skal ha ting. Det blir omtrent som dette, de vite skumplast bitene representerer ca størrelsen på batteriene

Mosconi og sikringer havner i hattehylla

Rockfordene til mid og fulltoner havner bak seteryggen

Mens jeg har alt ute så benyttet jeg muligheten til å dempe litt bedre:

Fått trukket kassemodulene utvendig og innvendig:

Ikke den enkleste kassa og få ut og inn

En liten testmontering for å se hvordan ting passer:

Da er hele kassa trukket innvendig og utvendig. Det som gjenstår nå er å få laget en glassramme som skal monteres på toppen for å gi sikt inn i kassa. Har også montert noen diodelys her.

Comment

Husk å tette flappene bak fangeren nå som kassen er ute da!
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
                  Husk å tette flappene bak fangeren nå som kassen er ute da!
                  You bet!

Jeg løste det rett og slett med å tette hele greia med dempematte. Dørene blir litt vrangere å lukke, men ikke så mye at jeg tror det vil bli ett problem.

Valgte denne løsningen da jeg tror det er fordelmessig for lydtrykket å ha det tettest mulig bak der. Tok samtidig også å tettet igjen åpningene som går inn til baklyktene

Comment

Det er en sjuk kasseløsning du har. Ingen skal beskylde deg for å gjøre ting lettvint eller simpelt. Skulle gjerne fått hørt på det systemet ditt. De sorte forsterkerne som lå oppå hverandre bak var ufattelig tiltrekkende! Det er nok meg som ikke henger med, men hvorfor har du trekt inni subkassa?
                    never enough!

Comment

• Originally posted by bass-freek View Post
                      Det er en sjuk kasseløsning du har. Ingen skal beskylde deg for å gjøre ting lettvint eller simpelt. Skulle gjerne fått hørt på det systemet ditt. De sorte forsterkerne som lå oppå hverandre bak var ufattelig tiltrekkende! Det er nok meg som ikke henger med, men hvorfor har du trekt inni subkassa?
                      Liker ampene selv. De små klossene der er på 6.8kw til sammen passer bra når man har meget begrenset med plass.

Kassa er trekt innvendig pga jeg skal ha to glassplater så man kan se inn i kassa. Har også montert noen dioder inni der.

Comment

• Tøft. Veldig gjennomført.
                        Tar av meg hatten for at ditt pågangsmot og din standhaftighet i bygget. Ser at du har bra komponenter og pent arbeid, veldig fortjent den emma seieren du fikk altså! Det ser ærlig talt ut som en ganske vanskelig bil å bygge i.
                        Noen spesiell grunn til at du valgte 6 x 9"(?) til kickpanelene?
                        never enough!

Comment

• Takk for det.
                          Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe 8" dd vo til kickpanelet, men de var tomme for det på dynabel. Jeg fikk 6x9 til samme prisen så jeg testet det isteden. Men egentlig like greit, tror 8" hadde blitt vanskeligere å plassere sikkelig.

Comment

• Originally posted by bass-freek View Post
                            Det er en sjuk kasseløsning du har. Ingen skal beskylde deg for å gjøre ting lettvint eller simpelt. Skulle gjerne fått hørt på det systemet ditt.
                            Anlegget låter veldig morsomt!
                            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

• Originally posted by Jørgen View Post
                              Anlegget låter veldig morsomt!
                              Enda mer morsomt skal det forhåpentligvis bli med VO elementene i frontsettet og enda litt dypere tuning (25ish)

Comment

• Du verden å dagene forsvinner fort når man holder på med bilstereo.

Har ikke kommet fullt så langt som jeg håpet i dag (hadde håpet å fått kassa inn) men har iallefall fått gjort litt annet.

Jeg har lagd meg en plate i hattehylla til å feste sikringer, kabler og dsp. Det er ikke slik hattehylla vil bli seende ut når den er ferdig, dette er kun ei festeplate som skal ligge under. Planen er å støpe ei ny hattehylle som vil ligge som ett deksel over denne plata. Men det er nok ett prosjekt som jeg ikke starter på foreløpig

Har også fått laget meg ett batterifeste på ene siden. Ordner nok andre siden i morgen

Fant ut at jeg får plass til 2 stk Odyssey PC545 også bak hver av PC680 batteriene, mulig jeg går til anskaffelse av dette senere.

Comment

Working...
                                X