Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mazda RX-8 SQL Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fet look led LEDer/belysning. Du har bygd gjennomført og fint. Er du fornøyd med hvordan lyden kommer frem i kupeen? Tenker spesielt litt opp mot at bagasjeromslokket som ser ut som en fjortis med ADHD som fikk ecstasy i frokostblandingen sin.
    never enough!

Comment

• Originally posted by bass-freek View Post
      Fet look led LEDer/belysning. Du har bygd gjennomført og fint. Er du fornøyd med hvordan lyden kommer frem i kupeen? Tenker spesielt litt opp mot at bagasjeromslokket som ser ut som en fjortis med ADHD som fikk ecstasy i frokostblandingen sin.
      Skal ikke klage på lyden inn i kupeen. På forrige dbdrag så målte jeg vel 144.6db@31hz

Det var før jeg koblet opp 2 ekstra batterier og tettet ventilene og lyktehullene bak i bagasjen. Høres og føles ut som det er endel mer trykk nå.

Men jeg har nok enda litt mer å gå på om jeg får dempet bagasjelokket bedre, samt jeg må også få laget endestussen med sikkelig kona port på kassa. Kommer nok til å utforme den så jeg får senket tuninga enda en hz eller to (til ca 25hz)

Comment

• Da har jeg startet på portforlengeren/konet til kassa. Dette blir den 7. og siste modulen som kassa skal bestå av. Kassa vil da bestå av :
        - 4 kasse deler
        - 2 vinduer
        - 1 endestuss
        - 2 DD 9512
        - 58 bolter som fester det hele sammen

Startet med å kappe ut en plate som blir festet til kassa med bolter jeg allerede har gjort klart tidligere:

Kappet ut litt fler plater og stivet av litt i diverse retninger

Limt på litt stretch laken

Testmontering må til

Litt glassfiber og sliping

Litt mer glassfiber, sparkel og sliping

Testmontering

Litt utfylling med glassbalonger for å få bedre passform mot setet

Etter enda mer sparkel, sliping og fyllspray

Ny testmontering

Overflaten er langt fra perfekt, men tror det får klare seg i første omgang, orker ikke slipe mer akkurat nå

Så i morgen så blir det lakkering i svart.

Fikk også viftene mine i dag. Monterte en til på andre siden. Jeg har flere, men det kan se ut til 2 er tilstrekkelig, så jeg prøver med det i første omgang.

Comment

• Ser bra ut! litte bitt ryddigere enn du hadde tidl:P bra stykke arb dette;D

Comment

• Originally posted by matsemann1 View Post
            Ser bra ut! litte bitt ryddigere enn du hadde tidl:P bra stykke arb dette;D
            Haha, en smule

Jeg blir så ivrig når jeg holder på at å holde ting ryddig blir ganske glemt bort. Hadde en sikkelig ryddesjau her for noen dager siden. Tok faktisk noen før og etter bilder:
            Før:

Etter

Comment

• Dette får en si så meget bra ut. Du skal
              Til tønsberg til helgen?

Mvh kim

Comment

• Originally posted by kimafro View Post
                Dette får en si så meget bra ut. Du skal
                Til tønsberg til helgen?

Mvh kim
                Takk for det.

Planen er å være der hele helgen

Comment

• Kommer nok bort og hilser på i Tønsberg. Må jo få litt inspirasjon til 8'en min
                  Spiller: Pioneer p6600DVD
                  Frontsett: Seas Lotus Performance
                  Sub:Morel Elate Sw10

Comment

• Originally posted by Nemoas View Post
                    Kommer nok bort og hilser på i Tønsberg. Må jo få litt inspirasjon til 8'en min
                    Det må du gjerne gjøre. Si fra om du trenger noen tips, jeg har vel stort sett skrudd fra hverandre hele interiøret og satt det sammen igjen. Så begynner å kjenne bilen ganske godt.

Comment

• Se der ja må da være mye triveligere å jobbe på en ryddig plass! gleder meg til å se og høre bilen igjen etter forandringene

Comment

• Originally posted by matsemann1 View Post
                        Se der ja må da være mye triveligere å jobbe på en ryddig plass! gleder meg til å se og høre bilen igjen etter forandringene
                        Jepp, bare si fra. Gjerne også si fra hvem du er på forumet, for jeg har gullfiskhukommelse når det gjelder ansikter og navn

Forøvrig har jeg modifisert første posten i tråden her og samlet endel bilder av det som er ferdig til nå

Har også laget noen koblingsdiagrammer som gir litt oversikt over hva som finnes av utstyr og hvordan dette er koblet opp
                        Last edited by trustno1; 30-07-2013, 23:37.

Comment

• Da var flensen/forlengeren til subben ferdig. Hjalp noe på tuningen, nå har jeg relativt god respons til under 20 hz

"the hellgate"

Comment

• Så Cleant :O

Comment

• Originally posted by lyd View Post
                              Så Cleant :O
                              Jo takk for det.

Kun hattehylla som gjenstår nå, men den blir nok ikke tatt før senere. Trenger en liten byggepause

Comment

• Ja den porten ble dødspen! Ser utrolig gjennomført ut.
                                Du skal ikke trekke litt nylonstrømpe på noe av ledningene til de to RF ampene da? Siden det begynner å bli riktig så presentabelt i bilen nå?
                                never enough!

Comment

Working...
                                X