Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pug 306

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Pine og stilig! Får en 306 XSi selv, så gleder meg til en liknende prosjekt. Stå på ! : )

    Comment


    • #17
      Ser flott ut dette

      *Abonerer*

      Comment


      • #18
        Update 17 okt

        Kommet et stykke lengre. Lite jeg får gjort for tiden, men det går sakte men sikkert fremover.

        Utstyrslisten oppdatert.

        Batterikassen ble flyttet opp da det ble mindre arbeid å få den festet.
        Fester til forsterkere utprøves.



        Sikkringer og forsterkere funnet sin plass. Skjult alle ledninger mest mulig.





        Nice med litt lys i forsterkerne.


        Bassene på plass


        Modifisering av dørtrekk



        Mens jeg venter på siste frontsettet har jeg begynt å lage deksler i trunken.
        Noe tilpassing av orginale deksel må til.

        sigpic

        Comment


        • #19
          Konge dette
          2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

          Comment


          • #20
            Rett og slett kongesnadder dette her ja
            Mvh
            Ole Heen

            Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

            Comment


            • #21
              Du må komme med bilde update etter Mo
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #22
                Håper du ble ferdig og at det spiller som du ønsket! Det virker som et imponerende bygg. Særdeles grundig med demping, liker løsningen på sub, forsterkere og batteribank. Fikk ikke med meg hva slags dynamo du bruker. Og hvor mye effekt pr element?

                Gleder meg til å høre og se det etter du er ferdig på sommertreffet. Ta bilder og video fra treffet og legg ut!!
                never enough!

                Comment


                • #23
                  Liten update. Mye ble gjort på meget kort tid. Fikk trøbbel med ekstremt oljeforbruk pluss gåen toppakkning rett før Sommertreffet, så tiden som skulle gå til finnish på stereoen ble drastisk nedkortet. Ny toppakkning og ventiltettinger ble byttet dagen før avreise til Mo (Acr) Og ALL stereo ble montert Fredag. Ble "ferdig" kl 02.30 natt til lørdag. Da var det bare å hoppe i bilen og kjøre 9 timer for å nå konken.

                  Dette er da gjort siden siste oppdatering.

                  Dørtrekkene har blitt litt penere:






                  Dørtrekkene må desverre lages på nytt da de har vridd seg noe voldsomt. De vil nå bli bygget helt fra bunn og eneste jeg kommer til å bruke av det org dørtrekket er øverdelen som ligger inntil rutekanten. Klips blir byttet ut med m4 skruer og ramma rundt dørtrekket så masssivt at det aldri kommer til å vri seg.


                  Diskanthus:










                  Basser og forsterkere:




                  Festa sikringsholder:




                  Dritt:




                  Kassen er modifiser litt, portene er ikke ferdig og skal avrundes bedre. Har nå to "sett porter". Ene har 30hz tuning og andre har 50. Løsner 6 skruer på hver port for å bytte.



                  Premie ble det og. Målte 140.3db med 30hz porten på sang nr 25 på Emma cdn.







                  Bilen har også kommet litt nærmere bakken siden sist, 40mm H&R senk forran.





                  Har også fått Lakksponsor så det blir ny lakk på bilen i løpet av sommeren. Har ikke helt bestemt meg for fargen enda, men vil ikke avvike så veldig fra den fargen som er så jeg slipper å lakke innvendig. Blir mest sansynlig Blood Red Candy med litt True Gold Candy fra Alsa.
                  sigpic

                  Comment


                  • #24
                    Denne bilen trenger en 180hk gti6 motor nå..
                    Liker konseptet veldig bra kan vel være en ide og beholde den delen av dørtrekket som går mot dashen også?
                    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                    Comment


                    • #25
                      Gratulerer

                      Hvorfor brukte du ikke 50hz porten ?
                      Vet hvordan det er og bli ferdig dagen før konkurranse, blir alltid lite søvn

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Crazytaxi View Post
                        Denne bilen trenger en 180hk gti6 motor nå..
                        Liker konseptet veldig bra kan vel være en ide og beholde den delen av dørtrekket som går mot dashen også?
                        T16 motor hadde vært saker, men litt vanskelig å få tak i til en vettig penge. Bilen sliter som f.. med vekta ja. På tur til Mo i helga lå den gjevnt på opp mot 100 grader alle 55 mila og de seige laaange oppoverbakkene (som det er ganske mange av) var det jeg som sinket de tyske bobilene. Skal droppe to av batteriene og bygge om forsterker/battrikassen så tipper jeg rundt 50-60 kg lavere vekt i alle fall. Blir vell også å gå over til Vision eller GZ batteri for å få ned vekta enda mer og alikevell mer strøm.

                        Ang dørtrekk må jeg prøve meg litt frem, men kan være lurt å beholde den ja.

                        Takker for tilbakemelding. Tar imot alle tips og råd jeg kan få.
                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by lyd View Post
                          Gratulerer

                          Hvorfor brukte du ikke 50hz porten ?
                          Vet hvordan det er og bli ferdig dagen før konkurranse, blir alltid lite søvn
                          Den ble sløyfet pga at det ble spilt musikk i konken og var redd for at lave frekvenser skulle ta kål på elementa. Testet de bare litt rett før konken og de spillte sinnsykt på 40-60hz, men bassene vandret så vanvittig på lave frekvenser at jeg ville heller safe. Dumt å ikke ha fått testet de litt mer før konken, men men.
                          sigpic

                          Comment


                          • #28
                            Ser virkelig gjennomført ut, herlig med så godt lyddempet bil. Stå på videre, følger med på denne
                            Mvh Julian Sommer
                            Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                            Comment


                            • #29
                              Syns dørtrekka å diskantpodsa dine var fine å sikkeligt stiligt laget
                              2 loud

                              Comment


                              • #30
                                Takk for det Lyddempinga angrer jeg ikke et sekund på. Dørtrekka og podsan ble eg meget fornøyd med utseendemessig. Bare så synd at de har vridd seg så vanvittig.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X