Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner anlegg i mondeo. egentlig bare et drittanlegg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Biltema i fancy navn?
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by TheCharger View Post
      Litt OT. Spørr kanskje dumt, men Torshov blir nevnt i flere tråder her inne og ofte negativt omtalt... Hva er det som er på Torshov? Lokal bilextra eller noe?
      torshov er vel noe alla bilextra.noe rimligere. men har kjente merker istedenfor biltema med alle sine egne ting. De har også endel bilstereo opp til 50kvm2 i motsetning til biltema og bilextra som bare har opp til 25 kvm2...
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Værneutstyr

Originally posted by froZZo View Post
        ja fleece pled og polyester er det ikke det en bruker da?
        maske? nei jeg er brøttning og bør tåler såpass
        men lukta er det verre med. får gjørra det ute da. men det er kaldt så det tar vel lit tid å tørke da.
        Vet du hva løsemiddler er? jo det blåser ut hjernen di, så hvis du syns det er tøft å sitte å sikle i en stol å ikke huske hva du heter en gang så greit nokk for meg. men jeg vil annbefale 3M engangsmaske med A2 P2 filter. grunnen til at jeg sier det er at jeg jobber daglig med løsemiddler (industrimaling) og har sett resultatet av folk som ikke har brukt værneutstyr, og hos dem er hjernen heil fucka opp.

Comment

Originally posted by Trøndern View Post
          Vet du hva løsemiddler er? jo det blåser ut hjernen di, så hvis du syns det er tøft å sitte å sikle i en stol å ikke huske hva du heter en gang så greit nokk for meg. men jeg vil annbefale 3M engangsmaske med A2 P2 filter. grunnen til at jeg sier det er at jeg jobber daglig med løsemiddler (industrimaling) og har sett resultatet av folk som ikke har brukt værneutstyr, og hos dem er hjernen heil fucka opp.
          bra hjernen min allerede er ducka opp da
          skal vel ikke akkurat drive med polyester smrørjaing i flere dager el da

Comment

jaja prøver å fikse litt på detta drittanlegget i drittbilen min, men har ikke så mye penger så går ikke akkurat fort

kjøpt kasse som jeg tenkte jeg skulle bruke.
            blir ikke no bra med på tanke at kassa er laget til en 12 tommer og jeg har 10 tommer men det får gå.

nesten tom bagasje

kassa kommer tel å stå der

der kjem forsterkern tel å vera.

sia detta er en kasse tel 12 toms måtte det toten mekk tel

glassfibersparkel så den blir tett

så i morra skal jeg sjå om jeg får laga toten mekk tel forsterkeren så jeg får festa den. og må prøve å få festa kassa på en måte og.
            kanskje det blir lyd i mondeoen at

Comment

glasfibersparkel tørker vertfall fort
              prøvemontert subben. ble da greit nokk det.
              fikse litt på kanten eller fikse no toten mekk der

Comment

Originally posted by froZZo View Post
                ...kjøpt kasse som jeg tenkte jeg skulle bruke.
                blir ikke no bra med på tanke at kassa er laget til en 12 tommer og jeg har 10 tommer men det får gå...
                Vil vel påstå at det elementet der fortjener en kasse som er tilpasset i forhold til volum og avstemming...
                Selv med totenmekk

Comment

en uppdate
                  nå får en sjå om en får laga no vettugt kommer tel å gå for tett kasse.
                  toten custom blir det

hadde ikke noe vettug fresblad så måtte ty tel stikksag.

har lagd 2 slike. ene kommer til å vere inni kassa den andre under bilen.
                  det er m12

resten av bildene trenger en vel ikke no forklaring på.

ta meg god tid så blir det vel bra

Comment

nå er selve basskassa laga.
                    skal ha på no glasfibervev på i morra.og jeg får vel kjøpt riktig herder
                    håper det tørker nå

Comment

• Herderen til Biltema suger gamperæv dessverrre. Det er ikkeno i veien med selve polyesteren, men herderen funker ikke spesielt bra. Jeg bruker herder vi fikk tak i fra ei bedrift som driver med plast, og den funker MYE bedre. Det blir liksom aldri skikkelig herda med den herdern fra tema....
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

• Originally posted by r3mark View Post
                        Herderen til Biltema suger gamperæv dessverrre. Det er ikkeno i veien med selve polyesteren, men herderen funker ikke spesielt bra. Jeg bruker herder vi fikk tak i fra ei bedrift som driver med plast, og den funker MYE bedre. Det blir liksom aldri skikkelig herda med den herdern fra tema....
                        hmm jau, men nå har jeg brukt sparkel herder da
                        men syns polyestern var litt tynn i forhold tel det andre jeg har brukt.
                        det andre var plastic padding.

kjøpt meg frontsett og.
                        CDT Audio CL-69 6" x 9" Component System

MODEL : CL-69CX 2008' Classic Series
                        6" x 9" 2-Way component set
                        Mid: Stamped 6" x 9"
                        Crossover: EX-480* 24 dB. Elliptic 2-Way
                        Built-in Image enhancement Tweeter design
                        image tweeter ready*
                        Tweeter: TW-25S 1" silk tweeter
                        Power Handling: 100 watt RMS 100Hz high-pass
                        Frequency Response: 45-20kHz
                        Sensitivity: 91.5 dB
                        Impedance: 4 Ohm
                        Surface & Flush mount Tweeter
                        Factory Warranty
                        Last edited by froZZo; 16-03-2008, 19:08.

Comment

• bare å blande herdern og polyestern riktig det .. men ja herdern fra biltema tar meget lang tid selv om man tar det som står anbefalt pass på å ikke ta for mye da begyner det å frese og ryke

kult prosjekt sett igjennom hele nå stå på med bilder og gleder meg til å se åssen det blir til slutt !
                          Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Comment

• Originally posted by titus41 View Post
                            bare å blande herdern og polyestern riktig det .. men ja herdern fra biltema tar meget lang tid selv om man tar det som står anbefalt pass på å ikke ta for mye da begyner det å frese og ryke

kult prosjekt sett igjennom hele nå stå på med bilder og gleder meg til å se åssen det blir til slutt !

frese å ryke? klemte oppi halve tuba og blanda med bittelitt polyester jeg. bere for å få blanda det ordentlig. men gikkk nå bra det.
                            er det flytende herder en egentlig skal bruke? bege gangene jeg har brukt polyester har jeg brukt tube herder.

Comment

• herder til sparkel faktisk.. ^^

du skal bruke herder som er til polyester.. flytende..
                              ca 2% blandingsforhold som regel
                              www.eirikaspaas.com

Comment

• Originally posted by klovnster View Post
                                herder til sparkel faktisk.. ^^

du skal bruke herder som er til polyester.. flytende..
                                ca 2% blandingsforhold som regel
                                hehe ja.heiv me 3 tuber av det som sto sia ta polyester boksane. sto jo herder på tuba
                                men når jeg kjøpte plastiv padding padding polyestern, så var det med tube fast herder.
                                men har mekonomen herder som funker bra eller?

Comment

Working...
                                X