Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt prosjekt -> Saab 93ss

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitt prosjekt -> Saab 93ss

    Etter å ha fulgt med på andre prosjekter her og fått MASSE inspirasjon,så begynte det med at det klødde fælt mye i hendene etter å gjøre noe.
    Så nå har jeg falt for fristelsen å begynne på mitt "lille" prosjekt..
    Hva som er planene av hva som skal inn og hvordan ting skal bygges er enda ikke bestemt. Men ideene er mange så gjenstår det bare å se hva det blir av de,men vil ha en gjenomført bil med god lyd.
    Så første skritt er igrunn å få ut alt det invendige og begynne å dempe.
    Skal jo sies at har ingen erfaringer med noe sånt bygge men det skal bli en lærerik opplevelse vil jeg tro..
    Bilen det er snakk om:

    Biltemakablene er fra i fjor og skal bytes ut med nye i år..










    Dette er ikke noe haste prosjekt pga pengene tilater ikke det.. men desto mer tror jeg at det kan bli bra gjenomført da..
    Kom gjerne med innspill på hva slags komponenter,løsninger osv jeg burde gå for.. For kommer vel mest til å velge litt ut i fra annbefalinger..
    Av lyd jeg vil høre i denne bilen når jeg er ferdig er:
    God lyd,vil spille ganske så høyt og klart. (hifi lyd? det er vel ganske så dekkende i forhold til hvordan lyd jeg vil ha) Musikk jeg hører på er igrunn alt mulig..
    Pris: har ingen grense på det da ting ikke er gjort i en fei,men bruker ikke titusner av kr pr komponent!
    Så utifra dette hva burde jeg velge av 2-veis? 3-veis? Type basskasse? forsterkere? osv.
    Takker for alle inspill jeg får..

  • #2
    Originally posted by niXo84 View Post
    Av lyd jeg vil høre i denne bilen når jeg er ferdig er:
    God lyd,vil spille ganske så høyt og klart. (hifi lyd? det er vel ganske så dekkende i forhold til hvordan lyd jeg vil ha) Musikk jeg hører på er igrunn alt mulig..
    Pris: har ingen grense på det da ting ikke er gjort i en fei,men bruker ikke titusner av kr pr komponent!
    Så utifra dette hva burde jeg velge av 2-veis? 3-veis? Type basskasse? forsterkere? osv.
    Takker for alle inspill jeg får..
    Jeg ville gått for 3-veis+sub hvis du får plass til mellomtoner i dashen, dørene eller lignende som hever lydbildet.
    Det er alt for mye å velge mellom, men har du noen merker du føler for?

    Når det gjelder spiller ville jeg valgt en alpine iva eller dva spiller med optisk utgang og pxa-h701 eller lignende for å kjøre 3-veis+sub aktivt.. Så hvis du kan gjennomføre noe i den duren vil resultatet bli sinsykt!
    Lykke til videre med prosjektet iallefall, starten ser meget bra ut
    Prosjekt SQ Audi A3

    Comment


    • #3
      Originally posted by hc_tk View Post
      Jeg ville gått for 3-veis+sub hvis du får plass til mellomtoner i dashen, dørene eller lignende som hever lydbildet.
      Det er alt for mye å velge mellom, men har du noen merker du føler for?

      Når det gjelder spiller ville jeg valgt en alpine iva eller dva spiller med optisk utgang og pxa-h701 eller lignende for å kjøre 3-veis+sub aktivt.. Så hvis du kan gjennomføre noe i den duren vil resultatet bli sinsykt!
      Lykke til videre med prosjektet iallefall, starten ser meget bra ut
      Er plass i bådø dører og dashen sånn det er nå, men har vel et ønske om å bygge om begge deler så plass skal det bli uansett
      Ser det er utrolig mye å velge i så føler meg litt grønn kan du si. Av merker så har jeg ikke noe spesielt jeg brenner for, hatt focal men er ikke et must at jeg må ha det igjen.
      Litt lyst til å prøve noe annet dene gangen da. Derfor jeg gjerne vil ha anbefalinger..

      Når det gjelder spiller så er vel det det siste jeg kommer til å tenke på.
      Har en ALPINE CDA-9855R nå og den er vel ganske så brukendes enda vil jeg tro? oG iva og dva? pxa-h701? hva er det for noe?

      Comment


      • #4
        Fin bil til å få god lyd.............
        Per.....
        Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
        Audison Music Expression
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

        Comment


        • #5
          Originally posted by niXo84 View Post
          Har en ALPINE CDA-9855R nå og den er vel ganske så brukendes enda vil jeg tro? oG iva og dva? pxa-h701? hva er det for noe?
          Det er en meget god spiller, men du vil ikke få fullt aktiv 3-veis+subb fordi den "bare" har 3 linjeutganger..
          Iva er alpine sine multimediaspillere med skjerm
          Dette er en av dem http://www.alpine-europe.com/content...ia-Station.htm

          og dva er Alpine sine DVD spillere
          http://www.alpine-europe.com/content...07f370aa091f01

          Både spillerne med skjerm og dvd spillerne har optisk utgang og kan kobles direkte til Alpine sin DSP som heter Pxa-h701
          http://www.alpine-europe.com/content...ia-Manager.htm
          Den har 4 par rca ut og kan gi deg full 3-veis+sub deling..

          Jeg har ikke veldig bre erfaring med forskjellige høytalermerker, men har prøvd en del Seas, Peerless alt jeg har testet har vært veldig bra. Jeg liker også focal ganske godt, selv om jeg bare har hørt be serien..
          Hva slags lyd er du på jakt etter?
          Prosjekt SQ Audi A3

          Comment


          • #6
            Det er bra det er fler saab'er her.. stå på å lykke til! det er bra biler
            Erik Fido Westgård
            www.fidod.no - Saab93Fido by Pioneer - Stinger - Installbay - Racesport - www.bil-mc.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mr Golf 4 View Post
              Fin bil til å få god lyd.............
              Per.....
              Fin bil ja, skal ikke motsi deg der. hehe. Må få inn noe bra lyd i den så den matcher resten av bilen For orginallyden er ikke mye å skryte av..

              Originally posted by hc_tk View Post
              Hva slags lyd er du på jakt etter?
              det spillergreiene må nok bli langt inn i fremtiden for min del, men skjønte mer ut av det nå
              Er vel ppå jakt etter ren og klar lyd som greier høy volum.. noe ala hifi lyd kanksje?

              Originally posted by erikfido View Post
              Det er bra det er fler saab'er her.. stå på å lykke til! det er bra biler
              Morro å se flere som satser på saab moro å se noen med maken bil og da. da har jeg litt å se opp til

              Comment

              Working...
              X