Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hugo's -03 BMW 530d Touring.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hugo's -03 BMW 530d Touring.

Da er ny bil innkjøpt, på vei inn til avgiftslandet Norge og planene for stereo har begynt å gro...

Her er bilen det skal bygges i, en 2003mod BMW 530D Touring, med ALT utstyr!

Planene er foreløbig som følger.

Headunit:
    Pioneer DEH-P88RS

Forsterker frontsett:
    Hertz HP 2 (muligens Audison LRx 2.9 som jeg har liggende)

Forsterker subb:
    Hertz HP 1 D

Frontsett:
    Hertz ML 280 28mm Diskant
    Hertz HL 70 3½” Mellomtone
    Hertz HV 200 8" Midbass
    Hertz 3W.10 Delefiltre

Subb(er):
    Usikkert! Har 2/3 stk Hertz HX 300 pr. i dag, men lurer litt på å anskaffe meg 1 stk Pioneer TS-W5102SPL istedenfor Hertz subbene. Er usikker på om Hertz monoblokka mi klarer å dra denne kraftpluggen av en subb skikkelig.
    Kunne også tenkt meg forslag her, det hadde vært kult med et skikkelig monster av en subb som det er nok med 1 av.

Kabler/strøm:
    3stk Dynabel 1,5 farads kondensatorer og 1stk ekstra batteri (husker ikke specs) + skikkelige connection strøm/signal/høyttalerkabler.
    Det vil også bli kjøpt ny dynamo om dette skulle være nødvendig.

Planen er å modifisere dørtrekk for å lage plass til midbass, mellomtone og diskant. Den originale headuniten med TV/Navi/Kjørecomputer skal beholdes og kobles til Pioneer spillerens aux inngang. Pioneer spilleren skal etter planen monteres i luftekanalen midt på dashboardet.
    Hvordan det blir gjort i bagasjerommet er enda helt uklart i og med at jeg ikke har bestemt meg for hvilken/hvilke subb(er) jeg skal ha enda.

Dere må gjerne komme med tips, ideer og innspill til hvordan dette skal bli...

Ønsket er at anlegget skal spille skikkelig pent, men jeg skal samtidig ha mulighet til å dra på og det skal spille skikkelig tøft og trøkke bra.

MVH
    Hugo
    Last edited by Skallesei; 06-01-2008, 13:52.
    Fred Hugo Høgseth
    2003 BMW 530dat
    Pioneer - Hertz - Audison - Connection
    www.InstallBay.no

Niiiiiiice car..Vurderte BMW selv før jeg kjøpte passaten. 03-04 mod 320TDS, fra Tyskland. Sinnsykt fine bilder dette. Enn å ødlegge en så fin bil, men å plassere en spiller midt i dashen..Huff..Jaja, opp til hver enkelt Lykke til anyway..
    VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Ødelegge bilen?

Det er jo snakk om å ta ut hele luftekanalen og lage en brakett som passer inn i hullet. Da kan jeg jo alltids ta det ut igjen og montere luftekanalen igjen.

Det er dessuten en spiller jeg tror kommer til å passe godt inn i interiøret, med børstet aluminium og greier...
      Fred Hugo Høgseth
      2003 BMW 530dat
      www.InstallBay.no

Comment

kanonspiller det der, også resten av utstyret, dog ville jeg styrt unna den pioneer suben og heller kjøpt noe som matchet resten av anlegget med tanke på lydkvalitet

Comment

Jeg synes også at du skal styre unna Pioneer basselementet. Hva med Hertz ML elementene ? Regner med at du vil få en brukbar pakkepris på dette her så da blir ikke spranget opp til ML elementet spesiellt merkbart i pris.
          Mvh
          Lars Engen

Comment

Har veldig lyst på 2xHertz ML elementer ja, har vært inne på tanken.

Har allerede endel av utstyret fra før, så vi får se hva slags pris jeg kommer fram til. Har også tenkt tanken å bare kjøre 2 x HX300, ihverftall inntil videre...

Det er greit nok, mille subbene (6.000,-) er bra elementer, men er de over dobbelt så bra som HX300 (2.500,-) elementene?!
            Fred Hugo Høgseth
            2003 BMW 530dat
            www.InstallBay.no

Comment

Grom bil! Håper anlegget blir like bra gjennomført

Plutselig ble jeg sittende og lete etter en grom tysker selv..
              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Originally posted by Skallesei View Post

Det er greit nok, mille subbene (6.000,-) er bra elementer, men er de over dobbelt så bra som HX300 (2.500,-) elementene?!
                Vanskelig å sammenligne på den måten, det er veldig forskjellige elementer.
                Vil nok tro at du får en god del mer omph i de aller dypeste oktavene med Mille.
                Og for all del, styr unna det Pioneer-elementet, det har ingenting i et slik oppsett å gjøre.
                Ellers gleder jeg meg til å se fortsettelsen på dette prosjektet!

Mvh
                Dag Johansen
                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Liker oppsettet ditt vil tro dette kommer til å spille pent når du er ferdig skal du trekke opp dørene på nytt eller skal du prøve å beholde de så orginale som mulig?

Bra spiller du skal kjøpe deg, akkurat kjøpt samme selv <3

hvor skal du montere mellomtonene?

Lykke til med sub valget
                  Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Hvordan skal delefilteret jobbe? Du har ikke vurdert 4-veis aktiv deling?
                    Pioneer PRS

Comment

Originally posted by Chasin View Post
                      Hvordan skal delefilteret jobbe? Du har ikke vurdert 4-veis aktiv deling?
                      Lurte jeg også på..Alpine IVA-D310 og PXA-H701 er en fin jobb for 4 veis aktiv deling Meget god spiller. Blir ofte brukt i konkuranser innen EMMA. Hiver meg også på at du ikke skal bruke den Pioneer subben..Har hørt den en gang, og vil ikke si den imponerte all verden. Men sikkert ikke i et optimalt oppsett. Går god for Hertz
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

hadde det ikke vært en tanke å vurdere f.eks alpine sin boks for tilkobling til orginal spilleren? eller rf sin tresixty.... disse boksene har jo alle muligheter så vidt jeg har skjønt. eller blir kvalitenten for dårlig da?
                        Aleksander Hammernes
                        Trondheim (Hitra)
                        JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
                        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

Comment

Alex, en PXA-H701 kan ikke koblet til hvilken som helst spiller..Det er en Digital Signal Prosessor boks, som brukes på enkelte/få av Alpine sine spillere.
                          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

var ikke den jeg tenkte på..... pxe-h650 var vel noe av d jeg tenkte på....
                            http://www.alpine-europe.com/index.php?id=pxe-h650
                            Aleksander Hammernes
                            Trondheim (Hitra)
                            JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
                            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

Comment

Joda, har sett på den Alpine Perfect FIT boksen, som du ser i en annen tråd her på forumet.
                              Har sjekket endel rundt på nettet, men kommet til at den ikke hører hjemme i oppsettet mitt da den skal kobles til høyttalerutgangene fra originalspilleren og visstnok gir et meget svakt klart signal ut til forsterkerene...

Dropper lett den pioneer subben etter anbefalinger fra dere.
                              Foreløbig ser det ut som jeg kanskje kommer til å bygge en kasse tilpasset mille-subbene, men bare bruke HX300-subbene jeg allerede har inntil videre.
                              Kostbare de Mille-subbene.

Når det gjelder 4-kanals aktiv deling så har jeg vurdert det og kommet til at det for bli i fremtiden om det skulle bli ønskelig grunnet pris osv.
                              Blir jo endel dyrere med en annen spiller, dsp og en ekstra amp +++.

Siden jeg ikke har fått min bil enda, har jeg funnet et bilde som viser litt av hvordan dørtrekket ser ut. Tenker meg en montering av diskant/mellomtone oppe istedenfor luftekanalen/originaldiskanten, og en ombygging av hele den framre dørlommen og området hvor original-midbassen står montert for å montere hertz midbassen på 8".

Last edited by Skallesei; 14-12-2007, 22:06.
                              Fred Hugo Høgseth
                              2003 BMW 530dat
                              www.InstallBay.no

Comment

Working...
                              X