Da er ny bil innkjøpt, på vei inn til avgiftslandet Norge og planene for stereo har begynt å gro...
Her er bilen det skal bygges i, en 2003mod BMW 530D Touring, med ALT utstyr!
Planene er foreløbig som følger.
Headunit:
Pioneer DEH-P88RS
Forsterker frontsett:
Hertz HP 2 (muligens Audison LRx 2.9 som jeg har liggende)
Forsterker subb:
Hertz HP 1 D
Frontsett:
Hertz ML 280 28mm Diskant
Hertz HL 70 3½” Mellomtone
Hertz HV 200 8" Midbass
Hertz 3W.10 Delefiltre
Subb(er):
Usikkert! Har 2/3 stk Hertz HX 300 pr. i dag, men lurer litt på å anskaffe meg 1 stk Pioneer TS-W5102SPL istedenfor Hertz subbene. Er usikker på om Hertz monoblokka mi klarer å dra denne kraftpluggen av en subb skikkelig.
Kunne også tenkt meg forslag her, det hadde vært kult med et skikkelig monster av en subb som det er nok med 1 av.
Kabler/strøm:
3stk Dynabel 1,5 farads kondensatorer og 1stk ekstra batteri (husker ikke specs) + skikkelige connection strøm/signal/høyttalerkabler.
Det vil også bli kjøpt ny dynamo om dette skulle være nødvendig.
Planen er å modifisere dørtrekk for å lage plass til midbass, mellomtone og diskant. Den originale headuniten med TV/Navi/Kjørecomputer skal beholdes og kobles til Pioneer spillerens aux inngang. Pioneer spilleren skal etter planen monteres i luftekanalen midt på dashboardet.
Hvordan det blir gjort i bagasjerommet er enda helt uklart i og med at jeg ikke har bestemt meg for hvilken/hvilke subb(er) jeg skal ha enda.
Dere må gjerne komme med tips, ideer og innspill til hvordan dette skal bli...
Ønsket er at anlegget skal spille skikkelig pent, men jeg skal samtidig ha mulighet til å dra på og det skal spille skikkelig tøft og trøkke bra.
MVH
Hugo
Her er bilen det skal bygges i, en 2003mod BMW 530D Touring, med ALT utstyr!
Planene er foreløbig som følger.
Headunit:
Pioneer DEH-P88RS
Forsterker frontsett:
Hertz HP 2 (muligens Audison LRx 2.9 som jeg har liggende)
Forsterker subb:
Hertz HP 1 D
Frontsett:
Hertz ML 280 28mm Diskant
Hertz HL 70 3½” Mellomtone
Hertz HV 200 8" Midbass
Hertz 3W.10 Delefiltre
Subb(er):
Usikkert! Har 2/3 stk Hertz HX 300 pr. i dag, men lurer litt på å anskaffe meg 1 stk Pioneer TS-W5102SPL istedenfor Hertz subbene. Er usikker på om Hertz monoblokka mi klarer å dra denne kraftpluggen av en subb skikkelig.
Kunne også tenkt meg forslag her, det hadde vært kult med et skikkelig monster av en subb som det er nok med 1 av.
Kabler/strøm:
3stk Dynabel 1,5 farads kondensatorer og 1stk ekstra batteri (husker ikke specs) + skikkelige connection strøm/signal/høyttalerkabler.
Det vil også bli kjøpt ny dynamo om dette skulle være nødvendig.
Planen er å modifisere dørtrekk for å lage plass til midbass, mellomtone og diskant. Den originale headuniten med TV/Navi/Kjørecomputer skal beholdes og kobles til Pioneer spillerens aux inngang. Pioneer spilleren skal etter planen monteres i luftekanalen midt på dashboardet.
Hvordan det blir gjort i bagasjerommet er enda helt uklart i og med at jeg ikke har bestemt meg for hvilken/hvilke subb(er) jeg skal ha enda.
Dere må gjerne komme med tips, ideer og innspill til hvordan dette skal bli...
Ønsket er at anlegget skal spille skikkelig pent, men jeg skal samtidig ha mulighet til å dra på og det skal spille skikkelig tøft og trøkke bra.
MVH
Hugo
Comment