Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Passat med STOR stereo..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skjønner at dette prosjektet engasjerer. Men kan ikke folk la Lyd prøve den løsningen han selv har planlagt? Han sier jo at han ikke skal bygge noe som skal sette Verdensrekorder. Fyren er jo definitivt ikke helt amatør! "Alle" vet at DD ikke oppgir en dritt av specs. Tror uansett at dette blir kjempemoro. Om ikke annet så en anledning til å synliggjøre hvor bra utstyret er som et fremtidig salgsargument.
    never enough!

Comment

• Originally posted by bass-freek View Post
      Men kan ikke folk la Lyd prøve den løsningen han selv har planlagt?
      Folk burde kunne komme med forslag, han velger helt og holdent selv hva han vil gjøre med det.

La oss si det er SPL han er ute etter, da ville jeg hørt på noen som kom med gode tips før jeg satt i gang - heller enn å bare prøve noe. Jeg sier dog ikke at det er tilfellet her, men folk burde kunne komme med innvendinger uten at det skal være noe problem.
      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

• Da er helga over.. og HAHA, dette ble vel litt rart kan man si

Ble alt for liten tid til og få til dette.. så måtte gå for en nød-løsning..
        Vi måtte bare bygge om en kasse vi hadde liggende, og kaste sammen hele anlegget... Alt ble bare kastet i Passaten jeg har..
        Ble en kasse med volum vi ikke sjekket.. og 1 stk 6" port..tuning vet vi ikke helt..

Fredag kveld målte vi 147db med portstøy..og etterpå kappet vi porten til så kort som mulig(noe vi ikke skulle gjort ), men hadde ikke strøm, så fikk ikke målt mer..

På lørdag var det konkurranse på bilradiospesialisten.. og ble 143db og noe og kom på 2 plass av totalt 15 stk deltakere..

Helt ok til og bygge om en kasse, tilpasse, montere ny forsteker og MASSE kabler, sikringer osv som vi bruke bare et par timer på..

Ikke aktuelt og legge ut noe bilder, for dette er så stygt at det ikke er verdt og se på..

Men kan si at DD Z 9515 er en exstrem sub som fungerer helt rått..!!!!
        Er vel mye og hente på bygge skikkelig kasse til denne
        Last edited by lyd; 15-09-2013, 21:54.

Comment

• Gratulerer. Kan nesten se for meg hvordan det ser ut. hahahaha. Men moro at dere får slike tall med elendig kasse

mvh kim

Comment

• Det var helt brutalt va den subben fikk til i det som kun kan beskrives som en "fort og gæli" kasse ! Sinnsykt det den gjorde før porten ble kutta, fyfaen : D
            Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
            | Gladen 75c6 - DD m4a |
            | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

• Dei tallå var ikje noe å gjøre hurra med nai lage deg noe sikkeligt så tror eg du sette kaffien i vrangstrupå når du jazzer opp volumet
              2 loud

Comment

• Hvordan kan du si det nav ? Innsats vs utelling så er absolutt over 147 db på 3-timers arbeid noe "å rope hurra" for !!
                Blir du ikke jæævla lei av å bare rakke ned på ting her på forumet ? For kjenner jeg er ganske lei den spydige tonen din nå ihvertfall !
                Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                | Gladen 75c6 - DD m4a |
                | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

• Originally posted by nav View Post
                  Dei tallå var ikje noe å gjøre hurra med nai lage deg noe sikkeligt så tror eg du sette kaffien i vrangstrupå når du jazzer opp volumet
                  Er egentlig ganske fornøyd jeg på ha brukt 5 timer totalt på bygge om og kaste inn et annlegg og klare 147 db på første forsøk uten noe spesiell tilpassing og justering av kasse og port..

Får se om jeg orker lage en skikkelig kasse da og ha mer port osv.. Kanskje man øker litt ?

Comment

• Ny kasse(y)
                    JBL GTI 145,8db

Comment

• Originally posted by nav View Post
                      Dei tallå var ikje noe å gjøre hurra med nai lage deg noe sikkeligt så tror eg du sette kaffien i vrangstrupå når du jazzer opp volumet
                      Jeg syns dette var imponerende.
                      Ikke kommentaren din, men resultatet

Comment

• Hei... Da er det på tide med en oppdatering igjen etter en lengre pause uten å ha gjort noe.
                        Har kjørt uten lyd\musikk i bilen i over 1 mnd nå, og ble rimelig lei av det..
                        I denne helga har jeg 3 stk veldig hjelpsomme venner, og fått gjort masse

Har svidd av en del penger på dempematter,strømforsyning,sikringsholdere,kabler osv..

30 Ampere strømforsyning:

Laget et lite stabilt gulv i hjulbrønn hvor batteriene skal være:

Skjøting av 50mm2 Kablene som er trekt fra motor-rommet, ble litt lengre når de skal til reservehjulbrønnen:

Laget deksel under spilleren, hvor voltmeter skal være:

Og så er det demping av taket:

Lekasje i ene tak-festet. Det var vått under taktrekket, så var bra jeg skulla ta det av uansett:

VIDEO NÅR VI HOLDER PÅ SKRAPE AV GAMMLE DEMPEMATTER: http://s439.photobucket.com/user/Mor...6b621.mp4.html

Taket er ferdig dempet, har ikke tatt noen bilder enda, men skal ta flere imorgen.
                        Taktrekket skal også trekkes opp i filt..

Og til slutt et bilde av mine hjelpsomme venner:

Last edited by lyd; 10-11-2013, 01:38.

Comment

• Se her ja, noen har vært en opptatt bie i helga.
                          Pent arbeid!
                          Utrolig kjekt når man får god hjelp.

Hva trakk du den instrument plata di med?

Comment

• Originally posted by Mrtical View Post
                            Se her ja, noen har vært en opptatt bie i helga.
                            Pent arbeid!
                            Utrolig kjekt når man får god hjelp.

Hva trakk du den instrument plata di med?

Takk Uten hjelp, så hadde det nok ikke gått..

Dem plata ble trekt i svart skai.. Skal se om jeg får tatt bedre bilder i dagslys..

Blir værtfall og jobbe ei økt i dag og.

Comment

• Bra jobba. Godt å se du er igang igjen. Demping av tak er en ordentlig tung jobb. Hadde akkurat samme utfordringene med å få fjerna gammel dempefilt som var limt fast. Gleder meg til fortsettelsen. Håper du har en plan for å holde batteriene på plass.
                              never enough!

Comment

• Originally posted by bass-freek View Post
                                Bra jobba. Godt å se du er igang igjen. Demping av tak er en ordentlig tung jobb. Hadde akkurat samme utfordringene med å få fjerna gammel dempefilt som var limt fast. Gleder meg til fortsettelsen. Håper du har en plan for å holde batteriene på plass.

Takk Var kjempegreit og holde på med bilen i helga.. Greit å gjøre litt når man har mye utstyr liggende som helst skal brukes..

Og ja.. fjerne gammel dempefilt er noe av det verste jeg har gjort noen gang..

Comment

Working...
                                X