Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Passat med STOR stereo..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tror jeg ville sjekket med Mechman, om de kan levere et reimhjul som passer både dynamo og bil.
    Går ut ifra at reimhjulet fra den originale dynamoen ikke passer?

Alternativt går det an å høre med noen som har Vag Com, da jeg synes å ha sett at det går an å justere tomgang litt med det.
    Eivind

'00 Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro
    '87 Mercedes-Benz 190E 3.0

Comment

Har endelig vært og jobbet litt idag

Montert bassport nr 3:

[IMG][

-

Skummet fast portene, så de sitter bedre fast:

-

Laget enda en topplate der subbene skal være, 24mm Mdf totalt, ble mye stivere og mer solid:

-

Og pusset,fuget litt og lakkerte portene:

-

På Lørdag, blir det og trekke opp kassen på nytt igjen med filt, og smøre inn HELE kassen med Polyester på innsiden
      Søndag blir det kanskje og få kassen i bilen, og starte og montere og koble litt batterier og kabler, vi får se..!

En ting er sikkert, det er at jeg SKAL bli med på Espl konkurranse i Levanger 27 April
      Last edited by lyd; 11-04-2013, 23:32.

Comment

Originally posted by Eivinde View Post
        Tror jeg ville sjekket med Mechman, om de kan levere et reimhjul som passer både dynamo og bil.
        Går ut ifra at reimhjulet fra den originale dynamoen ikke passer?

Alternativt går det an å høre med noen som har Vag Com, da jeg synes å ha sett at det går an å justere tomgang litt med det.
        Går ann og høre med de ja
        Det orginal hjulet fra orginal dynamoen passer sikkert, men var veldig vanskelig og demontere på orginal dynamoen ;(
        men jeg har en dynamo fra en golf som jeg tror er ganke lik, som ser enkelt ut og demontere, så får jeg se om det er noe likt..!

Vært greit å fått justert tomgangen bare på noe vis..

Comment

Bra bilder! Godt å se at det jobbes. Hva er tykkelsen på resten av kassa?
          Og viktigst; hvordan spiller det etter at du fikk inn en port til?

Min mechman lader 12,6-13,5 på omgang avhengig av temperatur og diverse. Hvis jeg øker med bare huen hundre rpm stiger det til 14,4-14,8 volt. Har såklart et ønske om å få full effekt uten å trenge å røre gasspedalen.
          never enough!

Comment

Originally posted by bass-freek View Post

Bra bilder! Godt å se at det jobbes. Hva er tykkelsen på resten av kassa?
            Og viktigst; hvordan spiller det etter at du fikk inn en port til?

Min mechman lader 12,6-13,5 på omgang avhengig av temperatur og diverse. Hvis jeg øker med bare huen hundre rpm stiger det til 14,4-14,8 volt. Har såklart et ønske om å få full effekt uten å trenge å røre gasspedalen.
            Takk for det

Resten av kassen er 22 mm mdf.. Neste gang jeg bygger kasse skal jeg ha dobbelt 22mm på alt!

Har ikke testet enda, får kanskje startet og koble opp litt i helga

Men da har jo vi så og si samme problem med dynamoen da :/
            Har du målt hvor mange ampere din lader på tomgang med litt strømtrekk?

Problemet til meg er at den ikke lader mer enn 15 ampere uansett på tomgang, Så anlegg, lys, vifter,vindusvisker osv går omtrent på batteriene, så blir farlig og spille høyt uten at jeg har noe turtall..
            Last edited by lyd; 12-04-2013, 13:52.

Comment

Mechman.com. Bestille nytt hjul it will be worth it

Mvh kim

Comment

Originally posted by kimafro View Post
                Mechman.com. Bestille nytt hjul it will be worth it

Mvh kim
                Skal sjekke, takk

Comment

Begynner å fin ut kassa. Blir strøkent ferdig trukket.
                  Eivind

'00 Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro
                  '87 Mercedes-Benz 190E 3.0

Comment

Har ikke målt ampere, det er spenningen min inn på forsterkere med AC, lys osv aktivert.
                    Kan tenkes at mer enn 22mm vil gi bedre resultat muligens. Evt 2x16mm. Jeg har mellom 35 og ca45mm tykkelse i veggen min, men da snakker vi litt større volum også tenker jeg. Hvor mange gjengestenger har du i kassa? Brukt noe glassfiberduk og polyester i hjørnene? Kanskje det kunne vært noe hvis du uansett skal til med polyester innvendig?

Kimafro: jeg har custom hjul på min allerede. Tror bare det er den økte mostanden som en oppgradert dynamo gir som fører til litt redusert spenning på tomgang. Er forsåvidt sannsynlig at dette kan justeres elektronisk på bilen (2006 modell). Har bare ikke forhørt meg på verkstedet enda.
                    never enough!

Comment

Takk Gleder meg til og trekke opp kassen nå, håper det blir entur idag med litt jobbing..

Bassfreak: Ja det vil det sikkert bli, får gjøre det enda bedre neste gang jeg bygger kasse
                      Liker hvordan du gjør det på din bil, blir meget solid og lite svakheter ser det ut som på bildene av bassveggen din..
                      Håper du kommer på noen treff, hadde vært kjempemorro og hørt på galskapen din!

Jeg bruker 2 stk gjengestenger som går mot de største flatene(Flaten der bassportene er montert).. vi får se om det holder etter litt testing.. Jeg skal til med polyester også ja, og jeg har noe glassfiberduk også så kanskje jeg får dra på litt i noen hjørner da.. så at du hadde gjort det
                      Last edited by lyd; 13-04-2013, 11:49.

Comment

Den dynamoen du kjøpte av meg skrur seg på ved 1800rpm på rotoren.

finn ut hvor mye rpm motoren din har på tomgang. så finner du ut hvor stor veivakselremskive du har (diameter), og hvor stor reimhjulet på dynamoen er(diameter).

del målet på veivakselremskiva med dynamohjulet. Så deler du det du fikk der med 1800rpm

si veivakselskiva er 150mm og dynamohjulet er 45mm; 150/45 = 3,33 - 1800/3,33 = 540 rpm på motoren din. altså da må motoren din ha tomgang på 540rpm for at dynamoen skal skru seg på.

litt matte justering på formelen der så finner du ut hvor stort hjul du må ha på dynamoen

Comment

Originally posted by taentrall View Post
                          Den dynamoen du kjøpte av meg skrur seg på ved 1800rpm på rotoren.

finn ut hvor mye rpm motoren din har på tomgang. så finner du ut hvor stor veivakselremskive du har (diameter), og hvor stor reimhjulet på dynamoen er(diameter).

del målet på veivakselremskiva med dynamohjulet. Så deler du det du fikk der med 1800rpm

si veivakselskiva er 150mm og dynamohjulet er 45mm; 150/45 = 3,33 - 1800/3,33 = 540 rpm på motoren din. altså da må motoren din ha tomgang på 540rpm for at dynamoen skal skru seg på.

litt matte justering på formelen der så finner du ut hvor stort hjul du må ha på dynamoen
                          Oi, det der var ikke så dumt
                          Takk skal du ha..!

Ligger vel rundt 900 Rpm på tomgang til meg.. Fra 900 Rpm til 1000 Rpm går volten opp fra 12,0 -12,4 TIL 13,5 - 14,0

Jeg skal sjekke ut med nytt hjul alså !

Comment

Har omtrent ikke sovet noe siste dagene.. har Jobbet på spreng for og få lyd i stereoen..
                            Skulle vært ferdig for lenge siden egentlig, siden imorgen er det Espl konkurranse
                            Ser forferdelig ut i bagasjerommet, og der forsterkerne og batteri er montert.. Men får bare ta en finish senere en gang..
                            Får værtfall deltatt imorgen..!

Tok polyester duk rundt bassportene, og polyester et strøk i hele kassen:

Og Skummet fast kassen med byggskum:

Og HELVETTE dette fungerer nå..! kan ikke sammenlignes fra da jeg hadde 2 bassporter og dårlig avstiving..
                            midtspeilet må jeg demontere før jeg skrur opp så det ikke faller ned.. er rett og slett vondt og høre på nå

Skal ta en kjapp måling med termlab før jeg tar en liten økt ikveld Kommer flere bilder senere..

Comment

Se der ja!

Comment

Godt å høre at de små justeringene fungerte!
                                Jonas Tautra
                                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Working...
                                X