Yes, alltid morro og teste store komponenter av kvalitet og se hva det er godt for
Jeg har ingen anelse.. Har veldig lite info om treffet, og finner ikke så mye info..
Dette er kun en leke-konkurranse som ikke har noe med Emma eller Db-drag Norge og gjøre.. KUN uofisiell morro
Mrtical:
hehe ja, denne bilen er utrolig liten.. har et bilde da vi testa gamle stereoen i den
2 stk 18" lib..
Tipper jeg prøver meg på 120 Liter kasse og 2 stk 6" porter.. Hva blir tuningen med full lengde, alså 40 cm pr stk ?
Til slutt må jeg bare si noe rart... Jeg drømte i natt, at jeg fikk pm av noen på forumet her at det vil bli alt for lite med 100 liter kasse til subben SÅ litt "overtroisk" så får jeg følge drømmen og bare prøve med 120 liter i første omgang Fikk anbefalt 100 - 120 liter av en tidligere eier av subben
Jegg drømte i natt, at jeg fikk pm av noen på forumet her at det vil bli alt for lite med 100 liter kasse til subben SÅ litt "overtroisk" så får jeg følge drømmen og bare prøve med 120 liter i første omgang
Hva med å slutte å "tru", og beregne istedet?
Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?
Det er rommet kassen spiller inn i (bilkupee) som bestemmer frekvensresponsen. En bils "riktig" kasse, er en annen type bil sin "uriktige" kasse.
Hvis en bilA har peak i cabin gain ved 70Hz, og bilB har peak ved 35Hz krever det forskjellige kasser med forskjellig tuning for å få det til å spille flatt i de to bilene.
Det er rommet kassen spiller inn i (bilkupee) som bestemmer frekvensresponsen. En bils "riktig" kasse, er en annen type bil sin "uriktige" kasse.
Hvis en bilA har peak i cabin gain ved 70Hz, og bilB har peak ved 35Hz krever det forskjellige kasser med forskjellig tuning for å få det til å spille flatt i de to bilene.
Dårlig eksempel da en bil som har peak på 35hz gjerne også peaker på 70hz siden 70hz bølgen er nøyaktig halvparten så lang
Uansett så hadde jeg ikke tenkt alt for mye på peaken i bilen når du konstruerer kasse. Viktigste er at kassa passer sånn nogenlunde til elementet, samt at du sørger for å få en dyp tuning. Gjerne også tenk litt på hvordan du plasserer kassa. Resten kan du gjerne klare å fikse ganske greit med EQ
Det er rommet kassen spiller inn i (bilkupee) som bestemmer frekvensresponsen. En bils "riktig" kasse, er en annen type bil sin "uriktige" kasse.
Hvis en bilA har peak i cabin gain ved 70Hz, og bilB har peak ved 35Hz krever det forskjellige kasser med forskjellig tuning for å få det til å spille flatt i de to bilene.
Begrunnelsen til han, var at skulle jeg burpe og teste med db osv var 100 liter nok.. Og skulle jeg ha musikk med passe lav tuning kunne jeg gå opp til 120 liter
Men skjønner litt hva du mener, Virka ikke dumt og gjøre det slik
Tenkte egentlig bare slå sammen en kasse og bli med for morro skyld, ikke noe serriøst.. For kommer mest sannsynlig til og prøve og selge utstyret igjen etterhvert..
Har du lyst og gi meg en guide hvordan man beregner og slikt da ?
Dårlig eksempel da en bil som har peak på 35hz gjerne også peaker på 70hz siden 70hz bølgen er nøyaktig halvparten så lang
Uansett så hadde jeg ikke tenkt alt for mye på peaken i bilen når du konstruerer kasse. Viktigste er at kassa passer sånn nogenlunde til elementet, samt at du sørger for å få en dyp tuning. Gjerne også tenk litt på hvordan du plasserer kassa. Resten kan du gjerne klare å fikse ganske greit med EQ
Ok, takk for svar
Er det slik at, jo mindre bil, jo lavere peak ?
Regner med jeg skal prøve med kassen helt inntil bakluken på peugeoten, og sub og port mot taket..
Hadde vært morro og testa kassen i passaten jeg har også en gang, bare for og høre hvordan forskjellen blir
Comment