Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Passat med STOR stereo..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VW Passat med STOR stereo..

Hei

Bilen:

1999 VW Passat Syncro 1.9tdi, chippet til ca 140 - 150 Hk.

Utstyr:

Spiller: Alpine 117ri
    Batteri: 2 stk stinger 1500D
    Frontsett: Focal krx2
    4 Kanal forsterker: B2 Quattro
    Monoblokk: Dc Audio 3.5K
    Subwoofere: 2 Stk 18" Lib

Og mye annet:

Subbene:

Kabeltrekking, og montering av batteri:

Lyd-demping av bagasjerom:

Og kassebygginga:

Forsatt god plass bak baksetet:

Alt dette er gjort på 3-4 dager, så anlegget er langt i fra ferdig..
    Gjenstår og få ferdig kassen, montere frontsett og 4 kanaler. Legge opp the big 3 i motor-rom.

Men anlegget funker som det er montert og koblet nå, og herreguuuuud jeg trodde ikke det spilte så ekstremt!!
    Hele bilen blir ristet i filler, og det spiller dypt
    Bakluka må dempes og forsterkes mye mer, da den rister og bråker veldig mye.

Har veldig lyst å ta en Termlab måling så vi får se hvor høyt det spiller..

Update kommer
    Last edited by lyd; 10-11-2013, 01:44.

Temmelig kult det her. Er lib-elementene ferdig innspilt? Hvordan funker det med spenninga, har du målt under spilling? Forstår meget godt at du ikke kunne la utstyret ligge på vent for å si det sånn.
    never enough!

Comment

Ja, dumt og la utstyret ligge uten og bli brukt

Lib-subbene er helt nye, og de er vel brukt 2 - 3 timer nå kanskje..Tok det rolig og ikke spilte så høyt med det første, men tok en kjøretur på 3 -5 mil idag, og da ble det så jeg testet litt.. HERREGUD klarer nesten ikke være inn i bilen EKSTREMT !!

Har voltmeter koblet til, og ladespenninga ligger på ca 14Volt.. Når jeg drar på så går det vel ned til rundt 13 volt ca, og det er noe som overrasket meg veldig mye ! har IKKE lagt opp noen større kabler fra dynamo osv enda
      Artig at strømmen funker greit..! Dynamoen er vist ganske ny også..

Comment

Hvor stor er kassa. og hva er tuningen på?

Så gromt ut iallfall :-)

Mvh kim

Comment

Takk for det

Kassen er på ca 285 Liter tror jeg...

Og Tuningen vet jeg faktisk ikke.. vi bare monterte bassportene med full lengde for og høre hvordan det ble.
          Tror jeg skal ha bassportene i den lengden, da det fungerte veldig bra
          Last edited by lyd; 09-07-2012, 17:07.

Comment

Litt oppdatering

Forsterket bagasjeluka litt:

Pusset porten en god del og lakkert:

Litt avstiving av kassa:

Og har malt hele kassen innvendig med epoxy maling. Dette er maling som blir steinhard som betong når den tørker, tror kassen er ganske tett nå:

Og så har vi trekt opp kassen i filt. Dette er en sinnsyk drittjobb så det ble helt ok resultat:

Lakkerte portene en gang til med høyglans lakk av noe slag, ble skikkelig mye glans tilslutt:

Og slik ble det tilslutt:

Comment

Epoxy inni kassa...
              Takk for tipset

Comment

Heftig prosjekt

Bare lurer, merket du noe forskjell med epoxymalingen? Har litt vanskeligheter for å se at det vil gjøre noen stor forskjell (med mindre du har skjøter som ikke er tette)

Ville tro at om man først skal behandle innvendig så måtte ett lag med glassfiber gjørt mye større nytte med tanke på ekstra stivhet.

Comment

Veldig posetivt overrasket over hvor godt disse subbene spilte! Arti lyd Lyd
                  Stå på å få dempet kjærra å byttet ut litt frontsett nå så har du skikkelig gostereo!
                  Mvh Joakim Hestad
                  93267897
                  Audi A6 1.8T Quattro 2001mod Stasj dynabel, Ground Zero.
                  Golf II 1,6TD

Comment

Originally posted by trustno1 View Post
                    Heftig prosjekt

Bare lurer, merket du noe forskjell med epoxymalingen? Har litt vanskeligheter for å se at det vil gjøre noen stor forskjell (med mindre du har skjøter som ikke er tette)

Ville tro at om man først skal behandle innvendig så måtte ett lag med glassfiber gjørt mye større nytte med tanke på ekstra stivhet.
                    x2 !

Men, ofte er det egen selvfølelse knyttet til grundig arbeid i bygget som teller. Det regner jeg med du er kjent med?
                    Anyways, synes det er kult oppsett. Mon tro hvem avmeg og Lyd som spiller høyest
                    never enough!

Comment

Det å lakke innvendig kan hjelpe litt på lydtrykk da mdf ikke er 100% lufttett Veldig vanlig å gjøre dette om man skal spille høyt.
                      Og godt å se at noen pusser portene også! Kan tenke meg dette spiller rått!
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

ikke bare vil kassen bli tett med lufta får mindre motstand på glatt polyester eller epoxy da

alle kassene (stort sett) som jeg hiver i hov blir smurt flere lag på innsida av polyseter å jeg liker å tru at det blir bedre av det

ser bra ut Morten! se å få målt det også da
                        MVH, Øivind Sandvik
                        sigpic
                        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                        www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Jonas svarte på spørsmålet, leste det faktisk av han i en tråd at mdf ikke er helt tett, så derfor gjorde jeg det sånn
                          Har også lest at det er viktig og pusse portene, da det er store hakk i skjøtene innvendig, Sparkling er egentlig nødvendig og, men det ble ikke gjort denne gangen..

og ja, jeg må få ordnet Frontsett så fort som mulig, er veldig slitsomt med orginalt frontsett som drives av spilleren..
                          Veldig usikker på hva jeg skal ha av frontsett enda. Vi får se

Er noe med selvfølelse ja bass-freek, viktig at man får det som man vil, og blir fornøyd.
                          Har du målt anlegget ditt da ? Du har nok mer kw og heftigere elementer

Comment

Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                            ikke bare vil kassen bli tett med lufta får mindre motstand på glatt polyester eller epoxy da

alle kassene (stort sett) som jeg hiver i hov blir smurt flere lag på innsida av polyseter å jeg liker å tru at det blir bedre av det

ser bra ut Morten! se å få målt det også da
                            Tusen takk for det

Aha, tenkte faktisk ikke på polyester jeg vært litt billigere det kanskje..

eneste ulempen er vel avstivinga av mdf som er inni kassen, det kan vel ødelegge litt for lufta?

Ja, har veldig lyst å få målt dette, tenkte jeg fikk målt på treffet igår på planethifi, men de hadde vel ikke noe pc osv

Comment

finnes da flere med termlab runst om kring der?
                              MVH, Øivind Sandvik
                              sigpic
                              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                              www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Working...
                              X