Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Passat med STOR stereo..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by lordmango View Post
    Strøkent!

Off-topic: Hvor langt unna er du max tillatte totalvekt på den kjerra da? Vurderer selv å bygge noe litt større i min MK2 Mondeo, men har ikke mer enn 540kg å gå på før bilen blir for tung :P
    Takk

Hm, ikke så lenge siden jeg var på vekta med bilen, og da veide den ganske nære 2 tonn med stereoen.
    Tror det er ganske nære max tillatt vekt som står i vognkortet.. Bilen er værtfall alt for lav bak. Skvett-lappene tar ned i bakken veldig enkelt..

Er bare og bygge og veie Mondeoen etterpå det.. 540 kilo er ganske mye..

Comment

• Grunnen til at jeg er litt skeptisk er fordi planen min var å støpe en kasse hvor hele bagasjerommet + reservehjulsbrønnen blir brukt + 2-3 ekstra batterier baki. Blir mest sannsynlig 2x18'' av typen SPL Dynamics SPL-460D2 på en SPL Dynamice ICE-3500D. Samtidig har jeg ikke lyst til at bilen skal bli så tung at jeg ikke kan ha med litt ekstra last når det trengs.

Ettersom bilen din er for tung bak, hva er planen for å fikse dette? Stivere/lengre fjærer? Coil-overs?
      Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

Comment

• Da har man målt anlegget med Termlab idag..

144db@40hz.. Porten er tunet til 35hz..

Skal på db drag på søndag.. Tenker prøve korte ned porten 10 cm, slik at tuningen blir ca 40hz. Får håpe man øker noe

Comment

• Da øker den nok ja. Installen ser bra ut

Comment

• Originally posted by JayFax View Post
            Da øker den nok ja. Installen ser bra ut
            Takk

tror kanskje jeg må ha en port til.. Er en del portstøy..
            tenker også kanskje montere slike dual inputs på monoblokken så det blir dobbelt så mye strøm inn

Comment

• Har kappet porten 10cm(nå 38hz tuning), og ble veldig liten forskjell i lyden på musikk og burp

144.6db er beste jeg klarte før monoblokken gikk i protect.. Trekker MYE strøm når det lastes i 0.5 ohm

Skal nå kjøre dobbelt så mye kabler inn til monoblokken. Mangler bare hente Dual inputsene hos en kompis + mangler enda en sikringsholder:

Comment

• 144,8 Morten, ikke prøv å undersøkte her nå !
                Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                | Gladen 75c6 - DD m4a |
                | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

• Originally posted by Rexonix View Post
                  144,8 Morten, ikke prøv å undersøkte her nå !

Spiller ingen rolle.. Er uansett en skuffende score med tanke på utstyret.
                  Får bare prøve og feile til man klarer mer

Comment

• Da har man kjørt 80 mil i helga på konkurranse i gjøvik på db drag
                    Ble ingen deltakelse på meg. Viste seg at ene spolen på subben måler 1 ohm, og den andre 0 ohm..
                    så har hele tiden brukt 1 spole..

Dette er vel noe som ikke er enkelt og reparere

Comment

• Oi sann, du har litt uflaks om dagen du
                      ?

Comment

• Originally posted by lyd View Post
                        Da har man kjørt 80 mil i helga på konkurranse i gjøvik på db drag
                        Ble ingen deltakelse på meg. Viste seg at ene spolen på subben måler 1 ohm, og den andre 0 ohm..
                        så har hele tiden brukt 1 spole..

Dette er vel noe som ikke er enkelt og reparere

Så rart, Har ikke vært noe feil med reconen da? At det er noe produksjons feil av et eller annet slag?
                        Får håpe at det åpner seg en løsning for deg. Må si du er uheldig. Men ikke mist motet

mvh kim

Comment

• Takk for støtten
                          Har mista litt trua akkurat nå.. subben har nettop vært på recone hos Øivind Sandvik, og han målte 1 ohm på begge spolene før jeg overtok den. så dette er vel noe som har skjedd etterpå.
                          Spørs om jeg kjøper noe brukt 15" istedenfor.. jeg rekker uansett ikke reparere den før treffene fremover.

Comment

• Originally posted by lyd View Post
                            144.6db er beste jeg klarte før monoblokken gikk i protect..
                            Originally posted by lyd View Post
                            Eeer det noen sammeneheng her tro?
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Originally posted by ugn View Post
                              Eeer det noen sammeneheng her tro?
                              Vet ikke.At monoblokk gikk i protect er vel pga spenningsfall..
                              Litt for lite lading mellom når jeg testet sinustonene..

Comment

• At den har gått i protect betyr ikke at den ikke har sendt ut ren firkantpuls/klipping rett før den gikk i protect desverre..

Lett å svi av et element med 5kw+ med firkantpuls...
                                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Working...
                                X