kompis av meg kjørte ut og hadde ikke skrud fast forsterkeren og bass kasse bakki bilen og forsterkeren og kasse hadde gått igjenom bagarsen og 50meter ut på jordet!!
Liten update (uten bilder desverre)
Har nå strekt kabler. et 1200w kit og et 300w kit begge fra Soundquest.
Strakk kablene på høyre side gjennom et ferdig hull i brannveggen.
Hideaway enheten til spilleren la vi også i bagasjen og trekte strøm, video og radio kabel til den.
Fra enheten går det nå 2 stykk à 1meter signalkabel til hver av forsterkerne.
I løpet av morgendagen/søndag skal jeg montere høytalerledningene, skru fast subben, og jorde forsterkerne/spilleren. Samt montere Remote kabelen.
Hvilken farge har normalt remotekabelen på spilleren? har ikke peiling på hvor jeg skal koble den.
Og mens jeg først er inne på det. kan jeg strekke remote fra en amp til en annen? som seriekobling eller liknende?
Liten update (uten bilder desverre)
Har nå strekt kabler. et 1200w kit og et 300w kit begge fra Soundquest.
Strakk kablene på høyre side gjennom et ferdig hull i brannveggen.
Hideaway enheten til spilleren la vi også i bagasjen og trekte strøm, video og radio kabel til den.
Fra enheten går det nå 2 stykk à 1meter signalkabel til hver av forsterkerne.
I løpet av morgendagen/søndag skal jeg montere høytalerledningene, skru fast subben, og jorde forsterkerne/spilleren. Samt montere Remote kabelen.
Hvilken farge har normalt remotekabelen på spilleren? har ikke peiling på hvor jeg skal koble den.
Og mens jeg først er inne på det. kan jeg strekke remote fra en amp til en annen? som seriekobling eller liknende?
remote kabelpå spiller er vanligvis blå bak på spillern..det går fint å trekke fra en amp til en annen..jeg gjør det selv å har ikke noe problem med det
remote kabelpå spiller er vanligvis blå bak på spillern..det går fint å trekke fra en amp til en annen..jeg gjør det selv å har ikke noe problem med det
Jeg ville brukt rele på remote om du har flere forsterkere. Har både opplevd brente remote utganger pga for stort strømtrekk og at bare en av forsterkerne slår seg på.
Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Er ikke noe stress det. Har hideaway enheten i bagasjen så trenger sjelden mer en en meter kabel. Har bare 1 meter lange signalkabler.
Men hvor i bagasjen bør jeg sette kassen og hvilken vei? det mest praktiske er å sette den (om det er plass) rett bak bakhjulet på høyre/venstre side eller vendt framover/bakover rett bak baksetet.
Neste kjøp blir kompsett og amp, muligens nytt batteri av Kinetik eller Odyssey.
Comment