Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subaru Legacy, Litt bedre en orginal stereo.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Subaru Legacy, Litt bedre en orginal stereo.

Har nå begynt sånn smått med bilstereo til min Legacy. Har ikke installert noe nytt enda men det kommer når været bedrer seg, eller at jeg finner en garasje.

De seriøse greiene kommer ikke før Januar desverre. Må få den lappen først.

Her er det jeg har skaffet så langt.

Polk|Momo MMC 690 og Caliber Audio 6x9 kasser.
    JL Micro 8.1 Sub 100wrms (kom i dag)
    Soundmagus X1500 (kommer rundt jul)
    Kicker Impulse 352xi (Kommer snart)

Alt er brukt untatt suben som er ubrukt og kassene til 6x9 kjøpte jeg lokalt.

Dette fant jeg på qxl så blir en del budsjett varer fram til Lappen er i boks.

Min plan er da å senke 6x9 kasse inn i hattehylla og feste de med små vinkelbeslag på enten over eller undersiden.

Suben tenkte jeg å montere i midten bak og åpne "skiluka" i midt setet.

Min Spiller for øyeblikket har kun en utgang men ser etter en ny Kenwood med mulighet for den cd-skiftern jeg har nå. 729DVD kommer om det blir penger til overs.

Mulige deler til sommeren:
    MTX 9500 10/12 eller 15"
    Amp til suben(Forslag?)
    Polk|Momo MMC 6500 kompsett eller RE XXX6
    Vi får se når den tid kommer. Blir ikke store greiene før etter januar hvertfall. Muligens når feriepengene kommer inn.

Kom gjerne med forslag om ting som er bedre i samme prisklasse.

Bilder kommer så snart det blir lyst nok ute.

Kom også på at jeg skal bytte det batteriet som er i. Har plass til Kinetik HC 1800/1400.

Trenger også forslag til kassevalg, Demping, komponenter etc.
    Er første bilstereo jeg bygger noen sinne.
    Last edited by Mentzoni; 17-12-2007, 14:55.
    2001 Subaru Legacy 2.5 GX
    1993 Subaru Legacy 2.2 GX
    1987 Subaru L1800 1.8 GL
    MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

Ser da lovende ut dette synes det er bra at du bruker kasser på 6x9 om du først skal bruke det du har muligens lest litt tråder her, og det er en del kritikk til 6x9 høyttalere, men det får så være

Ellers kan jeg jo nevne at lyden i polk|momo er ganske så pen etter hva mine ører kan høre, har hørt mye som er dårligere og tror du får mye for pengene

Lykke til med prosjektet, håper du får god lyd for pengene
    Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Originally posted by mrZipp0 View Post
      Ser da lovende ut dette synes det er bra at du bruker kasser på 6x9 om du først skal bruke det du har muligens lest litt tråder her, og det er en del kritikk til 6x9 høyttalere, men det får så være

Ellers kan jeg jo nevne at lyden i polk|momo er ganske så pen etter hva mine ører kan høre, har hørt mye som er dårligere og tror du får mye for pengene

Lykke til med prosjektet, håper du får god lyd for pengene
      Takker. Lyden i Polk|Momo er helt kurant etter hva jeg kan høre.
      Er mange som klager på 6x9 men jeg liker rearfill. Leste et sted at om man har kraftig sub så vil det påvirke 6x9'erne. Eneste problemet jeg kan finne er å få plass til det:P
      Når jeg legger ned setet så går ikke alt ned, kun midtdelen så jeg må skru løs resten for å få plassert dem(men da rikker de seg ikke i en kollisjon:P )

Eventuelt skjære till hylla slik at kun grillen stikker opp og montere de fra undersiden.

Bare det å bytte ut Blaupunkt og stockhøytalerne fra 90-tallet er en forbedring. Har halvsotet bakvinduene (2/5) så må vel få gjort det ferdig en dag jeg får lånt meg garasje.

Suben kom i går og spiller rent og pent, fant den ubrukt til 375 kroner på qxl så jeg slo til.

Venter på monoblokka og 2-kanaleren nå. er vel her rundt jul/nyttår.
      1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Nå har jeg midlertidig satt kassene oppå hatthylla. Men har ei glippe på 5cm jeg kan se bak med.

Hvordan blir det med lover og regler om jeg har det slik?

Er det lov eller blir jeg nødt å skjule elementene og kassene(Felle inn i hylla fra undersiden.

Kommer bilder i løpet av uka, er litt stress med 12timers dager på jobb.
        1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Har da omsider fått delene som skal inn til våren.

Kicker Impulse 352xi Stereo Amp

Soundmagus X1500

JL 8.1 Microsub 8" i porta kasse

Og et par bilder av bilen det skal inn i.

Er desverre for kaldt til å jobbe med det nå. Skal koble opp 6x9 på spilleren i første omgang inntil jeg får en ny med utganger nok.

Om noen i Kirkenes området har peiling på oppkobling og installering så trenger jeg litt hjelp.

Til dørpanelene får jeg vel bare dra til Hifonic og få støpt
          1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

6x9'ere installert og testa. Har ikke kabler og sikringer til forsterkerne enda. Bruker spilleren og de spiller ganske bra. Hvertfall sammenlikna me de gamle som var i.

Fikk ikke overført de nye bildene av en eller annen grunn.

Her er det jeg ser i speilet

lakkert grillen

kom gjerne med tips men ikke rakk ned på høytalerne bak. vet det er fyfy men jeg merker knapt forskjellen.

Mobilbilder så de er jævli dårlige. Har forlagt kameraet en eller annen plass.
            1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Håper bare de kassene i hattehyllen henger skikkelig fast, de bør ankres godt i stålet med mindre du vil ha dem i bakhue

Comment

Det er ikke ulovlig etter hva det jeg vet, men det er absolutt ikke smart å ha kassene slik, for det første er det dårlig sikt bakover.. men det er også farlig om du skulle krasje. om de ikke er boltet fast med gjennomgående bolter da..

fortsett jobbingen, bruk tid og gjør det ordenlig
                Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Blir vel bare værende slik fram til sommern. Da blir jeg å ta dremmelen eller noe og lage et hull som er 6x9" stort og skru fast fra undersiden.
                  Ser nok ut bak til å se biler og eventuelt blålys om politi/ambulanse etc skulle forbi.
                  1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Originally posted by Mentzoni View Post
                    Blir vel bare værende slik fram til sommern. Da blir jeg å ta dremmelen eller noe og lage et hull som er 6x9" stort og skru fast fra undersiden.
                    Ser nok ut bak til å se biler og eventuelt blålys om politi/ambulanse etc skulle forbi.
                    Hei!
                    Har du montert dette bra nok? hvis du ikke gjort det så er det "ikke nok" at du gjør det til sommeren, såvidt du ikke bruker bilen. får du en av den o bakhue i 80-90km/h er det ille ute med deg!
                    Ken André Høgden
                    www.powersound.no
                    CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
                    !!Nettshoppen Powersound!!

Comment

Et par M8 gjengestag tvers gjennom hatthylla med noen grove skiver i hver ende vil nok hjelpe betraktlig.
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

Comment

Vet jo at det kommer i en helsikes fart om jeg havner i en ulykke. Men bilen har ikke vært på veien siden det ble satt der. Skal skrus fast først.

Holder enda på med lappen så eneste er at motoren står og går litt av og til for å holde batteriet i live.

Skal feste de når lappen er i boks.
                        1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Om ikke du har lappen synker risikofaktoren endel ja

Comment

Dropper vel til lik 0 den da:P

men blir vel bare sånn. Har litt problemer med å ta den. Må ha fri fra jobb for kjøretimer etc men må ha jobb for å betale det:P
                            1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Kommer muligens en update i morgen alt ettersom hvilket skift jeg har på jobb.
                              Har skaffet en ny spiller.
                              Kenwood KVT-729DVD.

Har også kjøpt inn et 1600W kabelkit av merket Soundquest.
                              Sub, spiller og forsterkera ligg klart. Må nu bare få avtalt me han Aaen når vi ska ta det
                              1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Working...
                              X