Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subaru Legacy, Litt bedre en orginal stereo.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

blir nok ikke kobling før på torsdag, ettersom jeg har prøve på torsdag å må lese litt imorgen

Comment

Greit det.
      Har det ikke så travelt:P
      Gir bedre tid til å skaff det siste æ treng:P
      2001 Subaru Legacy 2.5 GX
      1993 Subaru Legacy 2.2 GX
      1987 Subaru L1800 1.8 GL
      MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

Comment

Originally posted by Mentzoni View Post
        Greit det.
        Har det ikke så travelt:P
        Gir bedre tid til å skaff det siste æ treng:P
        Ikke for og være noe politi eller noe, men mange har fått klager her på forumet pga. at dem snakker om mye annet enn akk projekter i tråden sin.

Bare tenk over det folkens, tråden blir mer oversiktlig og der med bedre! er mye dere gutta kan ta over PM.

Just my 50 Cent...
        Ken André Høgden
        www.powersound.no
        CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
        !!Nettshoppen Powersound!!

Comment

kompis av meg kjørte ut og hadde ikke skrud fast forsterkeren og bass kasse bakki bilen og forsterkeren og kasse hadde gått igjenom bagarsen og 50meter ut på jordet!!
          MVH
          Hans Martin holtet

Comment

Som sagt så skal Amper, Høytalere og sub festes skikkelig. Bilen beveger seg ikke så mye før slutten av januar/februar når lappen er ordna.
            1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Liten update (uten bilder desverre)
              Har nå strekt kabler. et 1200w kit og et 300w kit begge fra Soundquest.
              Strakk kablene på høyre side gjennom et ferdig hull i brannveggen.
              Hideaway enheten til spilleren la vi også i bagasjen og trekte strøm, video og radio kabel til den.

Fra enheten går det nå 2 stykk à 1meter signalkabel til hver av forsterkerne.

I løpet av morgendagen/søndag skal jeg montere høytalerledningene, skru fast subben, og jorde forsterkerne/spilleren. Samt montere Remote kabelen.

Hvilken farge har normalt remotekabelen på spilleren? har ikke peiling på hvor jeg skal koble den.
              Og mens jeg først er inne på det. kan jeg strekke remote fra en amp til en annen? som seriekobling eller liknende?
              1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Liten update (uten bilder desverre)
                Har nå strekt kabler. et 1200w kit og et 300w kit begge fra Soundquest.
                Strakk kablene på høyre side gjennom et ferdig hull i brannveggen.
                Hideaway enheten til spilleren la vi også i bagasjen og trekte strøm, video og radio kabel til den.

Fra enheten går det nå 2 stykk à 1meter signalkabel til hver av forsterkerne.

I løpet av morgendagen/søndag skal jeg montere høytalerledningene, skru fast subben, og jorde forsterkerne/spilleren. Samt montere Remote kabelen.

Hvilken farge har normalt remotekabelen på spilleren? har ikke peiling på hvor jeg skal koble den.
                Og mens jeg først er inne på det. kan jeg strekke remote fra en amp til en annen? som seriekobling eller liknende?
                remote kabelpå spiller er vanligvis blå bak på spillern..det går fint å trekke fra en amp til en annen..jeg gjør det selv å har ikke noe problem med det

Comment

Originally posted by golf22 View Post
                  remote kabelpå spiller er vanligvis blå bak på spillern..det går fint å trekke fra en amp til en annen..jeg gjør det selv å har ikke noe problem med det
                  Jeg ville brukt rele på remote om du har flere forsterkere. Har både opplevd brente remote utganger pga for stort strømtrekk og at bare en av forsterkerne slår seg på.
                  Jonas Tautra
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Er ikke noe stress det. Har hideaway enheten i bagasjen så trenger sjelden mer en en meter kabel. Har bare 1 meter lange signalkabler.
                    Men hvor i bagasjen bør jeg sette kassen og hvilken vei? det mest praktiske er å sette den (om det er plass) rett bak bakhjulet på høyre/venstre side eller vendt framover/bakover rett bak baksetet.

Neste kjøp blir kompsett og amp, muligens nytt batteri av Kinetik eller Odyssey.
                    1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Prøv med kassa på høyre side spillende mot venstre. Funker bra i sedan i de fleste tilfeller!
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Ble visst ikke noe i dag. Har fått et sett nye hovedlykter.
                        Skal prøve meg fram med plasseringen av subben når jeg får kobla opp ampene og høytalerne.

Polk spiller sinnsykt bra foresten. Etter at jeg monterte 6x9'ene har jeg ikke hørt de standardhøytalerne framme.
                        1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Etter litt testing i dag har jeg funnet ut at JL subben er død. Har ikke brukt den annet en litt testing at den fungerte på hjemmeforsterkeren.

Må skru Gain helt opp for å få lyd av den og da er det bare skurr.

Gidder ikke få den fiksa siden jeg bare betalte 300 med kasse.

Skal da bestille en ny 8" og bruke det intil jeg får en 12" å bruke.

Er jo en bruksbil så tenkte at om jeg skulle ha med noe last slik at jeg må bruke bagasjerommet så lemper jeg bare ut 12"ern og kobler inn 8"ern.

Blir enten en RE8D4

eller
                          en Ground Zero GZHW 20X 400W RMS 1 x 4 ohm Hydrogen 8"

Om dere vet om bedre som dere har prøvd så send gjerne en link.

Ny-spilleren i bilen:

Bruker USB brikke nå, blir harddisk når jeg får formatert den over til Fat32. Om den takler det da.

Polk|Momo C300.2 er på vei fra Betten her på forumet.
                          1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Blir litt lenge mellom oppdateringene men her er det som er nytt.

Polk|Momo C300.2 til bakhøytalerne er kommet.
                            Ground Zero GZHW 20X 8" er kommet.

Vant med et uhell enda en Soundmagus X1500 til 400 kroner på Qxl. Så da blir det enda mer effekt til Subben.

Skal ta bilteorien 10 mars så har vel lappen innen 30 mars.

Etter lappen og subkasse kommer det et Polk|Momo MMC 6500 Komponentsett og en Polk Momo C400.4 til frontsettet.

Så blir det vel demping om jeg gidder det.
                            1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Vant med et uhell enda en Soundmagus X1500 til 400 kroner på Qxl. Så da blir det enda mer effekt til Subben.
                              Så det var du som stakk av med den Hadde tenkt litt på den der c... men så var den avsluttet...
                              Reinhardt

Comment

Originally posted by vwboy View Post
                                Så det var du som stakk av med den Hadde tenkt litt på den der c... men så var den avsluttet...
                                Hvis selger var TJE så ja.
                                Kjøpte den andre av han også.

Så nå er det bare å brokoble
                                1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Working...
                                X