Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subaru Legacy, Litt bedre en orginal stereo.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jess da var 3 kabler av 6 meter lengde bestilt. 4Gauge. Største kabelen som går i forsterkeren. Blir en 4 gauge til hver amp. Den andre X1500 forsterkeren kommer om en uke sammen med kablene.

Finnes det batteripolsko med 5 stykk 4GA koblinger? En til det vanlige strømnettet og 4 til ampene.

Soundmagusene vil bli brokoblet. Eneste spørsmålet nå er hvor/hvordan jeg skal feste forsterkerne. Tenker på muligheten med å sette forsterkern til frontsett/6x9 under frontsetene, Skru hideawayboksen fast under baksetet (Har sjekket den blir ikke noe særlig varm) og montere monoblokkene bak hvert av baksetene.

Slik ser bagasjerommet ut, ikke min bil men eneste forskjellen er at setene er delt i 3. Ellers er det likt, kablene kommer opp på de samme stedene.
    Last edited by Mentzoni; 04-03-2008, 02:06.
    2001 Subaru Legacy 2.5 GX
    1993 Subaru Legacy 2.2 GX
    1987 Subaru L1800 1.8 GL
    MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

Comment

Skal du bruke to monoblokker på den 8" subben? Ikke litt overkill?
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Mentzoni View Post
        Jess da var 3 kabler av 6 meter lengde bestilt. 4Gauge. Største kabelen som går i forsterkeren. Blir en 4 gauge til hver amp. Den andre X1500 forsterkeren kommer om en uke sammen med kablene.

Finnes det batteripolsko med 5 stykk 4GA koblinger? En til det vanlige strømnettet og 4 til ampene.
        Er det ikke enklere å bruke en strømkabel med større tversnitt og heller dele dem opp med ei splittblokk baki?
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Originally posted by Crazytaxi View Post
          Er det ikke enklere å bruke en strømkabel med større tversnitt og heller dele dem opp med ei splittblokk baki?
          Joda, Glemte å skrive det i går. Har bestilt 6meter 1/0GA soundstream kabler med 300amp sikring. batteripolsko og splittblokk.
          1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
            Skal du bruke to monoblokker på den 8" subben? Ikke litt overkill?
            Jo mer jo bedre?

Mulig jeg bestiller meg en 10/12/15" Ground Zero senere.
            1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Mulig det blir et års utsettelse på hele prosjektet. Har fått innkallelse til førstegangstjeneste i Garden

Men søker utsettelse så får se hvordan det går. Har søkt skole på Mekaniske GK.

Men syns de var jæææævlig treige med innkallelsen. Fikk den i dag og skal inn 7 April!
              1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Jess, Går ikke særlig fort uten lapp og med 10-15minus hver dag uten garasje.

Men noen ting har skjedd:
                Batteri er bestilt, Odyssey PC1200.
                3" Port til kassa når den tid kommer.
                Connection BFD 41 Sikret splittblokk.
                Skulle egentlig ha Sikret batteripolsko fra connection og men de var utsolgt.
                Alt fra Installbay

I tilegg så kjøpte jeg en Kenwood KCA-BT100 fra komplett. Vil ikke ha bøter når jeg først får lappen.

Har også kontaktet excessiveamperage.com om ny dynamo, det vil komme seg på 350$+frakt for en 180Amper bolt on dynamo.

Fant også en Polk|Momo C400.4 til 4500 brukt som jeg muligens slår til på. Samt et Polk|Momo MMC6500, vet det ikke passer rett på men får heller lære meg å bygge om

Batteriet som er i bilen nå er så svakt at ikke engang klokka lyser når jeg vrir om nøkkelen. 99%dødt. Eneste som virker er et pipesignal som kommer om jeg tar i førerdøra når den er låst.

Hadde det ikke vært for teorien hadde lappen vært i box allerede i desember
                1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Største update ever!

Har klart teorien etter en god del prøv og feil. (Lese og skrivevansker)

Så om alt går bra er lappen i boks 16 April. Forsvaret er også utsatt.

kjøper en 19mm MDF plate i morgen så skal begynne kasse beregning. Tenker på en liten kasse med skrå vegg på 16 liter.

Kjøpte 3" bassreflex rør hos Installbay skal være 6" langt Den er 6" lang om jeg dropper hele midt-partiet, vil det være nok?

Så et par spørsmål:
                  Hvor bør jeg plassere porten?
                  Hvordan kan jeg regne ut målene ut fra liter eller omvendt
                  finnes det noen gratis program som kan gjøre dette?
                  Og til slutt, Annet en MDF hva trenger jeg?
                  MDF, Lim, Skruer, Sag, målebånd/tomstokk. Noe mer?
                  1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Originally posted by Mentzoni View Post
                    Største update ever!

Har klart teorien etter en god del prøv og feil. (Lese og skrivevansker)

Så om alt går bra er lappen i boks 16 April. Forsvaret er også utsatt.

kjøper en 19mm MDF plate i morgen så skal begynne kasse beregning. Tenker på en liten kasse med skrå vegg på 16 liter.

Kjøpte 3" bassreflex rør hos Installbay skal være 6" langt Den er 6" lang om jeg dropper hele midt-partiet, vil det være nok?

Så et par spørsmål:
                    Hvor bør jeg plassere porten?
                    Hvordan kan jeg regne ut målene ut fra liter eller omvendt
                    finnes det noen gratis program som kan gjøre dette?
                    Og til slutt, Annet en MDF hva trenger jeg?
                    MDF, Lim, Skruer, Sag, målebånd/tomstokk. Noe mer?
                    gratulerer med å klart teorien da

har lese og skrivevansker selv jeg, men klarte da teorien på andre forsøk, har nå hat lappen siden 1. oktober 2007

lykke til med oppkjøringa da den tid kommer
                    VW Golf 4
                    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                    Simen Sormbråten

Comment

Originally posted by simso View Post
                      gratulerer med å klart teorien da

har lese og skrivevansker selv jeg, men klarte da teorien på andre forsøk, har nå hat lappen siden 1. oktober 2007

lykke til med oppkjøringa da den tid kommer
                      Kjøringa blir ikke noe problem (annet en opel) Hater blinklys og viskerordninga deres.

Det med teorien var ikke at selve spørsmålene var vanskelige, men min tolkning av dem. Da jeg klarte den gav jeg fan i normal logikkk. Syns det heller skulle vært som truckfører teorien, 2 dager teori, første dag med prøve på 15 spørsmål å andre dag med 50-60. Der besto jeg med 2 feil tilsammen.

Har lånt en 2*12" Prosonkasse inntil jeg bygger min. spiller ganske greit til å være 300 kroners jallavare.
                      1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Liten Update.

Kjøpt ny sub med kasse. MTX Thunder 9500 12" (Singelspolet)
                        Har kjøpt en Blaupunkt VPA 11500 og 50mm2 kabel av Wabby til å drive den.

Skal ta bilder når den kommer og blir montert.

Har forøvrig vært en god del andre ting som måtte byttes, repareres og justeres.
                        Alle 4 dekk blir skiftet i morgen, montert spredere, sikaflexet igjen soltaket.
                        1987 Subaru L1800 1.8 GL

Comment

Da er pakka levert på postkontoret. Vekta ble på 19,96KG og maks var 20KG. De kikka bare rart på meg på posten. Hehe
                          MSN: smack_me@hotmail.com
                          IRC: #bimmers.no @ quakenet

Comment

Working...
                          X