Announcement

Collapse
No announcement yet.

R-M-I's moderate 406 Bygg.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• R-M-I's moderate 406 Bygg.

Får vel lage meg en tråd jeg også, selv om dette oppsettet kanskje ikke er like imponerende som mange andre her inne har men uansett.

Litt om utstyret som er kjøpt inn:

- RE Audio XXX 6.5C frontsett
    - JL Audio 1000/1v2 monoblokk
    - 54mm2 strøm og jord-kabel
    - litt 25mm2 strøm og jordkabel
    - 2x fordelerblokker
    - 200A automatsikring
    - Signalkabel + remote

Oppdaterer etter hvert som ting går fremover

Litt bilder av bilen som den står nå:

Kraftverket til subwoofere som forhåoentligvis snart blir kjøpt inn:

Og et bilde av komp. settet(fra nettet):

Og et lite kikk på kabelen jeg bruker.. som forøvrig er OVERASKENDE myk og fleksibel:
    54mm2:

54mm2 / 25mm2:
    Last edited by R-M-I; 29-07-2012, 20:12.

Blir bra dette Ligg gjerne ut noen bilder.. Både av bil og anlegg

Alle må jo begynne en plass, å blir grei lyd av JL Audio tenker jeg! Er skikkelig kvalitet det der.. Litt spent på om du klarer å få fin lyd ut av RE Audio XXX settet..

Comment

Hiver opp bilder i løpet av kvelden av selve bilen.. Så kan jeg heller supplere når jeg får begynt selve byggingen.

Comment

Du skrev i dag at eBay var farlig. Får du ikke komp. settet ditt nå eller?

Lagt til: Nå skal jeg ikke ødelegge byggetråden din mer
        Last edited by Question mark; 29-07-2012, 19:37.
        ?

Comment

Joda tenkte mer på fristelsene der inne lett for å bli ivrig der inne..
          har aldri hatt problemer med kjøp fra eBay så langt.. Har vel 30 kjøp der inne eller noe i den dur..

Comment

Oppdatert førstepost med bilder

Comment

Ser lovende ut dette her. Gleder meg til oppdateringer
              ?

Comment

Da fikk jeg stukket ut og strukket signalkabler fremmefra og bak.. festlig å se alle de "originale" løsningene til Peugeot :|
                Blir spennende å se hvordan det blir når jeg skal strekke 2x 53mm2 kabel fra batteri og bak :P Skal vel gå det også på et vis tenker jeg.. Neste på programmet blir å skaffe nye batteri-terminaler og litt 50+mm2 kabelsko.

Litt usikker på hvor jeg skal få trukket kablene gjennom torpedovegg :| men man finner vel en løsning der også.

Comment

Jeg strakk ~50mm2 gjennom ett "gummihull" på førersiden av torpedoveggen i min -98 406 sedan.. Bare å kutte hull og strekke i vei

Comment

Store gummiproppen like bak abs-pumpa og det styret? helt oppe på torpedoveggen på førersiden?

Comment

Korrekt, så dro jeg den ut på siden og ned ved sikringene, helt ute ved døra. Da er problemet bare å få opp dekslene.......

Comment

Å få av dekslene skal gå greit.. Har hatt dem av tidligere i dag.. Ser trangt ut i kabelgatene til 2x 53mm2, men det går vel det også på et vis

Takk for svar forresten.. Er det bare å kappe seg et kryss og kjøre kablene gjennom.. Trenger ikke borre ut noe mer på "innsiden" eller noe..
                        Sto og skulle lage hull idag, men tenkte jeg skulle vente i og med at det ville være kjipt å kutte hull i noe som det IKKE bør kappes i :P
                        Last edited by R-M-I; 30-07-2012, 20:01.

Comment

Ja, noen skruer hos meg som ikke står i etter et par forsøk....

Det jeg gjorde var å kappe hull sånn at jeg fikk ut proppen som sitter inni der for at det ikke skal komme fukt inn etter kutting, også lage hull sånn at jeg fikk tredd kabelen gjennom der.. Deretter kuttet jeg hull på innersiden, sånn at det bare var å stappe proppen inni samtidig som jeg tredde kabelen gjennom selve torpedoveggen. Jeg jordet i karroseriet, da.. Så er ikke bombesikker på om du får 2x 53mm2-kabler gjennom hullet, men med litt tukling går det sikkert Si fra hvordan det går, og bilder er spennende

Comment

Har hørt med en peugeot-fanatiker jeg kjenner.. Han hadde visstnok fått 2 53mm2 kabler tredd inn det hølet.. Mulig jeg får han til å se på saken ved anledning med mindre jeg finner viljestyrken til å sette igang med prøving og feiling selv. Er det en ting jeg virkelig hater er det "jalla-løsninger" og ting som må gjøres på nytt igjen.. Så vil helst ha det ordentlig og ikke minst TETT etterpå.. Får vel kjøre på med noe paknings-silikon eller noe sånt rundt kablene etter gjennomføring tenker jeg.

Prosjektet kommer vel til å stå litt stille nå frem til jeg får frontsettet i posten. Men kablene skal jeg nå prøve å få strukket i mellomtiden.

Oppdaterer når jeg får gjort mer i allefall.. Greit å ha en "arbeidslogg" også.. Er bare å komme med innspill om det skulle vere noe.

Comment

Ikke bilstereo-relatert, men har mottatt en del deler i det siste:

- GTi6 innsugsmanifoil
                              - GTi6 eksosmanifoil
                              - GTi6 paknings-sett eksos
                              - 4 stempel Brembo Kalippere (front)

Fikk bekreftelse på at frontsettet mitt er på vei i posten.. Så får det nok ikke før godt ute i neste uke :/ i mellomtiden får jeg finne meg noe emballasjeplater jeg kan bygge nytt bagasjeroms-gulv av..
                              Og jeg må få ferdig trekking av kabler, samt oppgrad. av de store tre. Og få vekk skruterminalene på batteriet og på med nytt IKKE-idiotisk opplegg.

Comment

Working...
                              X